Volgende week komt The Elder Scrolls Online uit en ik wil speciaal daarvoor een budget game pc in elkaar zetten. Het bedrag dat ik beschikbaar heb is aan de lage kant. Totaal 400 euro, maar dat is incl. OS (Win 8.1) dus blijft er helaas maar zo'n 320 euro over.
Gelukkig heb ik nog wel een 520 watt voeding liggen (Seasonic M12II-520) en een oude gpu die ik tzt wel zal vervangen. Deze kaart zal voor het eerste begin moeten voldoen, zodat ik binnen het genoemde budget van 320 euro kan blijven. Dit is een 1gb Radeon HD 5850.
Voor de rest heb ik met name naar de BBG van januari en maart gekeken en verschillende reviews en kom ik met het volgende lijstje:
Zo ver kan ik kan zien is de voeding die ik nog heb liggen in ieder geval meer dan voldoende en voorzie ik ook geen compatibiliteit issues met de oude videokaart, maar misschien zie ik dat toch niet helemaal goed. Daarom leg ik het graag hier nog even voor. Zou dit zo goed samen kunnen?
Andere tips of adviezen zijn uiteraard ook van harte welkom!
Gelukkig heb ik nog wel een 520 watt voeding liggen (Seasonic M12II-520) en een oude gpu die ik tzt wel zal vervangen. Deze kaart zal voor het eerste begin moeten voldoen, zodat ik binnen het genoemde budget van 320 euro kan blijven. Dit is een 1gb Radeon HD 5850.
Voor de rest heb ik met name naar de BBG van januari en maart gekeken en verschillende reviews en kom ik met het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 94,04 | € 94,04 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,89 | € 60,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 318,74 | |
Zo ver kan ik kan zien is de voeding die ik nog heb liggen in ieder geval meer dan voldoende en voorzie ik ook geen compatibiliteit issues met de oude videokaart, maar misschien zie ik dat toch niet helemaal goed. Daarom leg ik het graag hier nog even voor. Zou dit zo goed samen kunnen?
Andere tips of adviezen zijn uiteraard ook van harte welkom!