Budget MMO game pc

Pagina: 1
Acties:

• TDNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10-2025
Volgende week komt The Elder Scrolls Online uit en ik wil speciaal daarvoor een budget game pc in elkaar zetten. Het bedrag dat ik beschikbaar heb is aan de lage kant. Totaal 400 euro, maar dat is incl. OS (Win 8.1) dus blijft er helaas maar zo'n 320 euro over.

Gelukkig heb ik nog wel een 520 watt voeding liggen (Seasonic M12II-520) en een oude gpu die ik tzt wel zal vervangen. Deze kaart zal voor het eerste begin moeten voldoen, zodat ik binnen het genoemde budget van 320 euro kan blijven. Dit is een 1gb Radeon HD 5850.

Voor de rest heb ik met name naar de BBG van januari en maart gekeken en verschillende reviews en kom ik met het volgende lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 94,04€ 94,04
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 61,-€ 61,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Cooler Master N300 (Closed)€ 33,-€ 33,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,89€ 60,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 318,74

Zo ver kan ik kan zien is de voeding die ik nog heb liggen in ieder geval meer dan voldoende en voorzie ik ook geen compatibiliteit issues met de oude videokaart, maar misschien zie ik dat toch niet helemaal goed. Daarom leg ik het graag hier nog even voor. Zou dit zo goed samen kunnen?

Andere tips of adviezen zijn uiteraard ook van harte welkom! :)

• c0nnect3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08-2025
Ziet er zeker goed uit. Mooi dat je in dit geval voor AMD bent gegaan. Intel is sterk op de high-end, maar niet zo geweldig in de low-end. In tegenstelling geeft AMD je 6 fysieke cores, wat erg handig js voor dit budget. Ik raad je aan veel benchmarks te gaan kijken voor je videokaart. Wees objectief. Kijk dus was het beste is in plaats van naar fanboys te luisteren.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-04 15:11
Ik zou me wel even goed inlezen of ESO goed werkt met multithreat of dat een sterke singlecore beter is.
In dat geval zal je nog voor een intel setje kunnen gaan welke op singlecore toch een stuk beter presteren.

Wil je gewoon lekker spelen en hecht je niet zoveel waarde aan alles op max kunnen zetten (wanneer je een nieuwe videokaart heb) dan zal de AMD uit je lijstje prima voldoen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 06:15
Voorlopig voor deze doeleinde zal het een prima systeem zijn. Maar zoals hiervoor aangegeven lijk het mij ook de beste keuze om eerst te zien of ESO geoptimaliseerd is voor multithread CPU's. Dit aangezien de single thread performance van een Intel CPU aanzienlijk beter is dan die van een Amd CPU.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Eso Multithread heel slecht de afgelopen beta's. Ik en vele anderen hadden 70%+ verbruik op 1 core en minder dan 10% op m'n 3 andere core's van een een ivy bridge i5.

Zie http://gamegpu.ru/images/...-test-proz_tes_online.jpg
en de volle review http://translate.google.c...online-beta-test-gpu.html

Een Haswell i3 beter dan een 5 ghz octa core van AMD, je kan dus beter voor een budget Intel oplossing gaan. Tevens is dit jammer genoeg waar voor bijna alle mmo's intel is echt de way to go als je mmo's speelt. De multithread performance van die games is nooit heel goed gedaan. Kan je geen enkele mmo aanwijzen die beter loopt op AMD eerlijk gezegd.

Weet niet wat je aan Cpu cooler en Hard drive hebt maar wellicht kan je die gewoon overnemen uit je vorige pc, tevens wat ga je doen met je kast? daar kan je ook op besparen met zo'n budget

Opzich hoef je met een niet overclockbare Intel CPU geen betere cooler te kopen en als je niet echt een Hd nodig hebt kan het zo
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock H81M-HDS€ 39,49€ 39,49
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,03

Of met SSD en de beste price performance Cpu die er is. Ook hier is de koeler niet echt nodig maar we hebben budget over.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 53,-€ 53,-
1ASRock H81M-HDS€ 39,49€ 39,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 91,04€ 91,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,02

Ik zou deze eigenlijk nooit aanraden aangezien de performance zeer waarschijnlijk vrijwel hetzelfde is als de Pentium maar als jealleen naar het benchmark lijstje zou kijken is pricewatch: Intel Core i3 4130 Boxed ook wel interessant. Nogmaals de Pentium doet zeer waarschijnlijk nauwelijks onder voor de i3.

Tevens raad ik je aan om naar 2de hands onderdelen te kijken, Ram en cpu en Mobo zou je 2dehands veel kunnen schelen. En of het nou Sandy, Ivy of Haswell is maakt nauwelijks uit zoals je uit de test ziet

[ Voor 7% gewijzigd door Flaat op 25-03-2014 10:47 ]

• TDNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10-2025
Bedankt voor alle reacties en suggesties.

Single vs multi is inderdaad nog iets waar ik goed over na moet denken en verder moet onderzoeken. Ik ben in eerste instantie mede voor deze processor gegaan, omdat ik ergens had gelezen dat de extra cores vooral het verschil gaan maken bij de large scale PvP (AvA) battles. Kan het linkje helaas niet meer terugvinden.

Ben ook wat beta benchmarks tegengekomen op een Russische website: http://gamegpu.ru/mmorpg-...online-beta-test-gpu.html waar deze cpu benchmark is geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-MMO-The_Elder_Scrolls_Online-test-proz_tes_online.jpg

Spreek alleen geen Russisch en met google translate kom ik er ook niet zoveel wijs uit hoe de test verder is uitgevoerd.

Verder zijn de voeding en gpu de enige componenten die ik nog heb liggen, geen andere kasten/hdd oid. Deze zijn blijven liggen na wat upgrades aan een ander systeem.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-04 15:11
Wat ik er dus uit opmaak is dat het spel gewoon nog slecht geoptimaliseerd is. Want met een i5/i7 en een GTX 780TI zulke lage framerates neer zetten is gewoon niet normaal. Bovendien is een fx-6300 dus niet sterk genoeg om dit spel op full settings te spelen op full hd. en is de i3-2100 al een stuk betere keus.

Echter heb je geen GTX 780 TI dus je avg fps zal nog stukken lager zijn. Als het kan zou ik dus nog even wachten tot release van het spel met upgraden. En kijken hoe de verhoudingen dan zijn.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Die jongens zijn al jaren best goed in testen, ze checken gewoon de Fps op HD max settings met een 780 Ti in een gebied waar de gpu belasting niet 100% is. Het resultaat is dus dat alle fps loss alleen door een mindere cpu performance kan komen.

Komt er op neer dat je dus beter een dual of quad core Intel kan nemen voor deze en vele andere mmo's
Joenino schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:20:
Wat ik er dus uit opmaak is dat het spel gewoon nog slecht geoptimaliseerd is. Want met een i5/i7 en een GTX 780TI zulke lage framerates neer zetten is gewoon niet normaal. Bovendien is een fx-6300 dus niet sterk genoeg om dit spel op full settings te spelen op full hd. en is de i3-2100 al een stuk betere keus.

Echter heb je geen GTX 780 TI dus je avg fps zal nog stukken lager zijn. Als het kan zou ik dus nog even wachten tot release van het spel met upgraden. En kijken hoe de verhoudingen dan zijn.
Ik draai de game met een 670 en een i5 maar niet op max want dat is niet nodig. De hoge aa en shadow settings halen er kapot veel vanaf dus je hoeft je geen zorgen te maken ik haal gewoon 50+fps op redelijk hoge settings.
Het eerste half jaar of meer zal er weinig tot geen performance verbeteringen zijn denk ik, vooral bugfixes en content patches. Wellicht met een uitbreiding een cpu verbetering als ik mag afgaan op ervaring in andere mmo's

[ Voor 60% gewijzigd door Flaat op 25-03-2014 11:25 ]

Pagina: 1