Juiste monitor gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• Jefixed
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2021
Goedendag lezers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede monitor geschikt voor mijn Playstation 4.
Ik ben al vele monitoren tegen gekomen en heb ook al het een en ander gevonden.
Het moet een 27 inch monitor zijn, met zo min mogelijk ms.

Ik zelf heb de Iiyama ProLite E2773HS gevonden (KLIK voor link).
Voldoet aan mijn eisen, alleen zit ik nog te twijfelen over de schermtechnologie.
Die van de Iiyama is TN, geen flauw idee wat inhoud, ik weet wel dat er ook IPS is, zodat je het van elke hoek prima kan zien.

Mijn vraag: Heb ik IPS nodig als ik gewoon wil gamen op de monitor? Of is TN ook prima?
Als er iemand nog wat andere monitoren heeft, plaats het dan aub.

En heb ik voor gaming per se 1 of 2 ms reactietijd nodig? Of kan 5ms ook geen kwaad?

Weet er iemand een (game)monitor van 27 inch, met een IPS-paneel EN een lage reactietijd?

Moet voldoen aan:
- Niet meer dan 280.-
- 27 inch
- 1(of meer) HDMI poorten
- Zo min mogelijk reactietijd (1 / 2 zou het mooist zijn!)

Alvast bedankt voor de komende reacties _/-\o_
Met vriendelijke groet,
Nick (Jefixed)

[ Voor 4% gewijzigd door Jefixed op 24-03-2014 21:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TN met gamen kan prima, als je maar niet teveel kleurechtheid verwacht.
Zelf ben ik nogal een zeikerd en wil ik eigenlijk niets anders dan een IPSpaneel, maar een goed TNpaneel is op zich ook wel te doen hoor. Het enige nadeel van TN vind ik de kijkhoeken, je zult niet te scheef voor de monitoren moeten gaan zitten, anders dan zal het beeld in kleur wat vertekenen.

gamen op 5ms kan meer dan prima vind ik. Ik heb prima kunnen gamen op een 25ms monitor (de goede oude tijd toen 40ms de standaard was, en je 700 euro betaalde voor een 15" schermpje dat daaronder zat). Een pro-gamer zal het daar wellicht niet mee eens zijn, want voor hen telt natuurlijk iedere ms. Maar voor normaal gamegebruik is 5ms echt niet verkeerd.

• Jefixed
Bedankt voor je reactie!
Ik heb hier ook een IPS monitor staan, heb 'm ooit gekocht zonder ook maar te letten op de specificaties.
Weet jij toevallig een (game)monitor met een IPS-paneel, en een lage reactietijd + 27 inch?

Nick

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/categ...HjqITrvMf9a1F3HJn_i0XOeQc

Hier staan wel de nodige leuke tussen met ook wel wat beoordelingen. Gekozen voor 1920x1080, het lijkt me gezien je je PS4 erop gaat aansluiten dat je geen hoge resolutie hoeft te hebben (dat wordt in de prijs ook wel lastig denk ik, om meer te doen dan 1920x1080).
Ik heb zelf geen ervaring met die monitoren. Wat wel is is dat lager dan 5ms niet te halen is icm een IPS of PLSpaneel, maar zoals gezegd, daar zou ik me niet zo heel druk om maken.

• Jefixed
Nee klopt, volgens mij is het tot 5ms gewoon prima, 1920x1080 is inderdaad de standaard resolutie voor de Playstation 4, dus meer is zeker niet nodig.
Ik ga even wat uitzoeken, thanks!

Nick

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-03 09:25
iemand al ervaring met deze? pricewatch: LG 27EA63V-P Zwart
dat leek mij een hele mooie, ik zat er over na te denken die te kopen

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07-2025
Ziet er goed uit dat scherm, heb hem zelf niet maar een vriend van mij wel, wauw wat een mooi scherm is dat, goede kijkhoeken en een goede kleurreproductie. Ook is het formaat mooi, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel door anders had je niet voor 27inch gekozen :P

• Jefixed
Ziet er in mijn ogen top uit.
Mij leek deze wel goed: pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
Iemand ervaring met die monitor, of opmerkingen erover?

Nick

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 16:26
Ik heb hier een iets kleinere variant van en deze functioneerde prima met mijn Xbox 360. Vervelend is dat de voet wat gammel is en de touch toetsen voor de bediening erg slecht reageren.

• Jefixed
En heb je het dan over de LG IPS277L-BN of over de LG 27EA63V-P?
Pagina: 1