magnat vector 55 / 77

Pagina: 1
Acties:
  • 2.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ben van plan een van deze twee te gaan kopen. Iemand ervaring met deze speakers? Of kan ik beter wat anders kopen voor +/- 800 per speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb magnaten en dat zijn TOP speakers ! ik weet alleen niet wat voor type ik heb. Er zit metalen plaatje op met "Ribbon Wire Technology"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13
Ik heb ze (77) beluisterd toen ik mijn huidige speakers ging kopen. De opstelling in die winkel (www.hifimasters.de) was niet perfect maar ik vond ze een beetje gaan ploppen als ze harder werden aangestuurd. Degene waarmee ik thuis kwam (en waar ik eigenlijk ook voor ging) vond ik het fijnst klinken (Infinity 7.2i) ook t.o.v. Canton ergo's, maar is ook een leveltje hoger dan vector 77. Misschien lag het aan de opstelling daar (afgesloten ruimte achter de speakers) maar ik vond ze niet erg souverein klinken. Versterker lijkt me voor deze speakers niet echt een groot probleem. Ik zou bij de winkel waar je ze wilt kopen even luisteren met verschillende versterkers en kijken wat je ervan vindt. Vermogen moet je niet zo letten. Volgens mij hebben deze speakers ook niet heel veel stroom nodig.
Tussen versterkers ga je een beetje klankkleur verschil horen.... Geintegreerde versterkers van HK hebben veel reserves (stroom, goede voeding) en krijg je wel eens voor een leuke prijs. Wat tevens een leuke versterker is (Ik gok dat jouw budget zo'n 600 a 800 is??) is een Marantz 6010 OSE, lekker weinig 'zooi' op de versterker, budget geinvesteerd in goede circuits....
Maar ik zou gewoon met een paar versterkers luisteren en vergelijken....

PS. bij bovengenoemde site 329 DM p.s., misschien cheaper dan dat jij ze scoort?

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op zaterdag 09 juni 2001 12:36 schreef Redheinz het volgende:
Ik heb ze (77) beluisterd toen ik mijn huidige speakers ging kopen. De opstelling in die winkel (www.hifimasters.de) was niet perfect maar ik vond ze een beetje gaan ploppen als ze harder werden aangestuurd. Degene waarmee ik thuis kwam (en waar ik eigenlijk ook voor ging) vond ik het fijnst klinken (Infinity 7.2i) ook t.o.v. Canton ergo's, maar is ook een leveltje hoger dan vector 77. Misschien lag het aan de opstelling daar (afgesloten ruimte achter de speakers) maar ik vond ze niet erg souverein klinken. Versterker lijkt me voor deze speakers niet echt een groot probleem. Ik zou bij de winkel waar je ze wilt kopen even luisteren met verschillende versterkers en kijken wat je ervan vindt. Vermogen moet je niet zo letten. Volgens mij hebben deze speakers ook niet heel veel stroom nodig.
Tussen versterkers ga je een beetje klankkleur verschil horen.... Geintegreerde versterkers van HK hebben veel reserves (stroom, goede voeding) en krijg je wel eens voor een leuke prijs. Wat tevens een leuke versterker is (Ik gok dat jouw budget zo'n 600 a 800 is??) is een Marantz 6010 OSE, lekker weinig 'zooi' op de versterker, budget geinvesteerd in goede circuits....
Maar ik zou gewoon met een paar versterkers luisteren en vergelijken....

PS. bij bovengenoemde site 329 DM p.s., misschien cheaper dan dat jij ze scoort?
ik zag op magnat.nl dat ze 699,- p/s zijn. De speakers komen hoogst waarschijnlijk aan een NAD C320 of C340 te hangen.

thnx voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 09 juni 2001 12:22 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik heb magnaten en dat zijn TOP speakers ! ik weet alleen niet wat voor type ik heb. Er zit metalen plaatje op met "Ribbon Wire Technology"
Jah, omdat jij een mooie magnat hebt, zijn de vector55/77's ook erg mooi. Erg strakke redenering. :P
Op zaterdag 09 juni 2001 11:09 schreef CK het volgende:
ben van plan een van deze twee te gaan kopen. Iemand ervaring met deze speakers? Of kan ik beter wat anders kopen voor +/- 800 per speaker?
Ik heb ze een vrij lange tijd in de winkel gehoord waar ik werkte. Ik kan moeilijk zeggen: koop liever die andere, want dat is vrij smaak-afhankelijk. Die speakers zijn in principe prima, alleen zou ik ze nooit kopen, omdat het niet mijn smaak is. Voor 800/st zou ik een charioSyntar200 tower kopen. Maar luister maar eens hoe anders die speaker klinkt, en hoe niet-mooi jij die allicht gaat vinden. :)
Op zaterdag 09 juni 2001 12:55 schreef CK het volgende:
ik zag op magnat.nl dat ze 699,- p/s zijn. De speakers komen hoogst waarschijnlijk aan een NAD C320 of C340 te hangen.
Die NAD C320 kan ik wel van harte aanraden! Schitterend ding! C340 is iets krachtiger, maar op de een of andere manier vind ik die 320 mooier!

PS, ik heb ze nooit horen "ploppen" hoor :? En geloof me, ik heb elke speaker daarzo wel afgebeuld hoor. >:) Enneh, wat is souverein klinken? (of is dat alleen maar een mooi woord? :+ ).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

Sja, ik vond het niks, maar goed, dat is nogal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zelf heb ook 2 magnat speakers, de Vintage 710, en ben er echt heel erg over te spreken. Alleen klinkt de bas wel erg duits, en daar moet je van houden. Ik hou ervan. Helaas kan ik je niet vertellen hoe die vectoren klinken, aangezien ik (helaas??) alleen maar naar de vintage serie heb geluisterd.
owja, pin je zeker niet op 1 merk vast, luister ook wat er nog meer te koop is binnen je budget!
succes met je keuze!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13
Souverein bedoelde ik mee dat ze op harder niveau gelijktonig blijven. Dus niet bassen of hoge tonen gaan overdrijven. Die 77's die daar stonden trokken het in bass-bereik niet meer bij harder geluid, dat bedoelde ik met ploppen. Weet ook niet meer wat voor versterker eraan hing daar maar het zal geen baggerding geweest zijn. Toen ik die dingen hoorde kon ik het me ook niet voorstellen, want diverse bladen (audio/stereoplay geloof ik) waren vrij lovend over die 77's. Maar ik vond ze bij hard spelen bepaald niet overtuigen. (Maar ik had wel al een voorliefde voor Infinity Kappa 6.2 - 9.2 reeks....)Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de bovenstaande heren.... Luisteren doet wonderen, misschien kom je wel bij heel andere speakers terecht....

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 09 juni 2001 13:02 schreef JvS het volgende:

[..]

Jah, omdat jij een mooie magnat hebt, zijn de vector55/77's ook erg mooi. Erg strakke redenering. :P
Dat zeg ik ook niet, ik bedoel gewoon dat de mijne gewoon top zijn en gaan ook hard >:) Die ik heb zijn ook al weer een paar jaartjes oud hoor maar perfecte dingen, niet te verslijten behalve dan 1 tweeter die 2x gesoldeerd moest worden nadat ie doorbrandde maar die moet ik nog een keer vervangen :)
Pagina: 1