Beste Tweakers,
Even jullie expertise.
Ik heb jarenlang een Freenas zfs machine gehad. Nu is deze vanmiddag stuk gegaan. Moederbord doorgebrand. (Supermicro bordje).
Nu heb ik dus snel een nieuw systeem nodig om weer bij mijn data te kunnen.
Nu heb ik even een lijstje gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening.
Moederbord: ASUS Z87-A (max 32GB mem, verder niks schokkends volgens mij, voldoende PCI-E mogelijkheden, kom daar zo nog op.
CPU: Intel® Core™ i3-4330 Misschien beetje overkill, maar met oog op de toekomst ;-)
Koeler: Zalman CNPS7X LED goede koeler, heb er meerdere nooit problemen gehad.
Memory: Corsair 16 GB DDR3-1600 wel alle sloten in een keer gevuld maar moet voorlopig voldoende zijn.
LAN: Intel® EXPI9301CT Extra Gig poortje.
Voeding: XFX550 watt, is een jaartje oud had ik nog.
SAS Controller: IBM ServeRAID M1115 SAS (gecrossflashed naar IT mode) had deze ook.
HDD Pool1 : 4x 2TB harddisks
HDD Pool2 : 4x 1,5 TB harddisk
Dit alles in een Fractal Design R4 Kast.
Heb de PCI-E poort nodig voor de SAS controller die ik heb.
En eventueel voor een netwerkkaart.
Wat vinden jullie ervan?
Ben een beetje bang voor het geheugen omdat ik ergens gelezen heb dat zfs beter op ECC mem moet draaien. Echter geheugen en bordje is wel erg duur om dat te doen. Dus vandaar de keuze om dat niet te doen.
Tips aub....
Even jullie expertise.
Ik heb jarenlang een Freenas zfs machine gehad. Nu is deze vanmiddag stuk gegaan. Moederbord doorgebrand. (Supermicro bordje).
Nu heb ik dus snel een nieuw systeem nodig om weer bij mijn data te kunnen.
Nu heb ik even een lijstje gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening.
Moederbord: ASUS Z87-A (max 32GB mem, verder niks schokkends volgens mij, voldoende PCI-E mogelijkheden, kom daar zo nog op.
CPU: Intel® Core™ i3-4330 Misschien beetje overkill, maar met oog op de toekomst ;-)
Koeler: Zalman CNPS7X LED goede koeler, heb er meerdere nooit problemen gehad.
Memory: Corsair 16 GB DDR3-1600 wel alle sloten in een keer gevuld maar moet voorlopig voldoende zijn.
LAN: Intel® EXPI9301CT Extra Gig poortje.
Voeding: XFX550 watt, is een jaartje oud had ik nog.
SAS Controller: IBM ServeRAID M1115 SAS (gecrossflashed naar IT mode) had deze ook.
HDD Pool1 : 4x 2TB harddisks
HDD Pool2 : 4x 1,5 TB harddisk
Dit alles in een Fractal Design R4 Kast.
Heb de PCI-E poort nodig voor de SAS controller die ik heb.
En eventueel voor een netwerkkaart.
Wat vinden jullie ervan?
Ben een beetje bang voor het geheugen omdat ik ergens gelezen heb dat zfs beter op ECC mem moet draaien. Echter geheugen en bordje is wel erg duur om dat te doen. Dus vandaar de keuze om dat niet te doen.
Tips aub....
[ Voor 3% gewijzigd door elan op 24-03-2014 20:15 ]