Na 8 jaar ben ik toe aan een nieuwe pc. Mijn vorige pc was een dell. Deze keer wil ik het zelf in elkaar gaan sleutelen. Heb redelijk veel ervaring met het assembleren van dure rc-auto's (1:5) dus dit moet wel te doen zijn.
Ik heb mijn keuze verder laten bepalen door de volgende motieven:
- ik koop vrijwel onderdelen (uitzondering is per definitie de monitor) bij mycom. Dat is bij mij om de hoek lekker makkelijk
- systeem moet futureproof zijn (zeker weer 7 a acht jaar mee)
- een ssd voor windows 8.1
- moet makkelijk aan te passen zijn (dwz) moederbord moet niet nu al propvol zitten
- het systeem moet stil zijn en het energieverbruik moet beperkt zijn
- ik speel niet vaak spelletjes maar football manager en anno online en dat soort zaken moet makkelijk te spelen zijn. Soms komt mijn zoon ook nog een spel spelen (assasin's creed)
- microsoft office 2013 heb ik al in bezit
- verder wil ik mijn prive foto en film collectie wat meer zekerheid geven vandaar dat ik kies voor drie kleine schijven van 500 gb om dit icm de storage mogelijkheden van windows 8.1 te verdelen
- Budget max 1200 euro
-ik neem geen componenten mee van mijn vorige systeem. Dat wordt gewoon een tweede pctje op een slaapkamer
- en tot slot: ik maak soms vrij zware excel-doorrekeningen van vele 1000-en velden
Ik hoor graag jullie op- en aanmerkingen
Ik heb mijn keuze verder laten bepalen door de volgende motieven:
- ik koop vrijwel onderdelen (uitzondering is per definitie de monitor) bij mycom. Dat is bij mij om de hoek lekker makkelijk
- systeem moet futureproof zijn (zeker weer 7 a acht jaar mee)
- een ssd voor windows 8.1
- moet makkelijk aan te passen zijn (dwz) moederbord moet niet nu al propvol zitten
- het systeem moet stil zijn en het energieverbruik moet beperkt zijn
- ik speel niet vaak spelletjes maar football manager en anno online en dat soort zaken moet makkelijk te spelen zijn. Soms komt mijn zoon ook nog een spel spelen (assasin's creed)
- microsoft office 2013 heb ik al in bezit
- verder wil ik mijn prive foto en film collectie wat meer zekerheid geven vandaar dat ik kies voor drie kleine schijven van 500 gb om dit icm de storage mogelijkheden van windows 8.1 te verdelen
- Budget max 1200 euro
-ik neem geen componenten mee van mijn vorige systeem. Dat wordt gewoon een tweede pctje op een slaapkamer
- en tot slot: ik maak soms vrij zware excel-doorrekeningen van vele 1000-en velden
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Asus H87M-E | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | Asus GTX650-E-1GD5 | € 89,- | € 89,- |
| 3 | WD Green WD5000AZRX, 500GB | € 41,50 | € 124,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Philips 243V5LSB Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Creative Gigaworks T20 Series II | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTZ) | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Samsung SH-222AL Zwart | € 22,31 | € 22,31 |