Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
39
Usb geeft als het goed is, 1a... Maar ik weet niet of dat de maximale is wat die kan geven, of dat die dat continu uitgeeftFietsbel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:59:
Welk antwoord kwam je tegen toen je zocht op USB specificaties?
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
En 1A is gewoon het maximale, indien je printplaat minder verbruikt/nodig heeft pakt die gewoon minder.
Een 10A voeding kan ook gewoon gebruikt worden om een lampje te laten branden.
Okee, zelf had ik ook zo'n idee, maar heb liever het zekere voor het onzekere, komt iets uit china, dus mocht het door een stomme fout van mezelf weer kapot gaan, kan ik weer 6 weken wachtensrdevil schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:01:
Even 'n kort antwoord: ik ben niet goed met elektronica, maar zolang je gewoon een + en - pakt en die aan je printplaat vastmaakt heb je stroom.
En 1A is gewoon het maximale, indien je printplaat minder verbruikt/nodig heeft pakt die gewoon minder.
Een 10A voeding kan ook gewoon gebruikt worden om een lampje te laten branden.
Usb was maar even zo een voorbeeld, heb hier namelijk een telefoonadapter waar t stekkertje van kapot was, dus kan daar mooi de + en de - uit gebruiken.Henk007 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:03:
Je zou het kunnen voeden met een universele usb-stekkeradapter inderdaad. Meestal leveren die dingen 500 mA tot 1 A. Ik zou het zeker niet gaan aansluiten op een PC of laptop, vanwege mogelijke kortsluiting etc.
En hoezo kortsluiting? Mocht het printplaatje sluiting maken dat je pc kapot kan gaan ofzo?
Oke, Nou mn pc is me nog ff heiligHenk007 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:10:
Volgens de spec moet een USB poort altijd beveiligd zijn tegen kortsluiting. Een simpele Google search leert je dat er genoeg voorbeelden zijn van defecten die werden veroorzaakt door het verkeerd aansluiten, bijvoorbeeld de +5V rechtstreeks aan de shield.
Mijn vraag is iig beantwoord, de ampere's mogen dus hoger zijn, dan dat het apparaat nodig heeft.. Thnx
Ja je zal de stroom behoorlijk omlaag moeten brengen, Want mega (amperes? wat a dan ook mag betekenen) trekt hij nietMrMilco schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:58:
Goedenavond,
Ik heb een printplaatje besteld, en die heeft een voeding nodig van 5v 50Ma, Kan ik deze gewoon op een usb aansluiting aansluiten? of moet ik hiervoor eerst de amperes omlaag halen? En zo ja, waar kan ik daarvoor een schema vinden.
Ik hoor het graag
Denk dat die m Milli betekendfish schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:13:
[...]
Ja je zal de stroom behoorlijk omlaag moeten brengen, Want mega (amperes? wat a dan ook mag betekenen) trekt hij niet
en a is, euhm weet ik niet zo gauw
Oh, verwacht dat t dan verkeerd in de tittel staat...fish schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:17:
Nee de M betekend Mega, m betekend milli,
en a is, euhm weet ik niet zo gauw
Operating voltage [3-5V]
Operating current [10-50MA]
Is voor een fm bug van nog geen wat, dus mega ampere lijkt me stug
Kijk anders of het voor zo'n afluistergadget misschien handiger is om met batterijvoeding te werken, bijvoorbeeld met een batterijhouder voor 3 AA's[...]
Is voor een fm bug

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 24-03-2014 19:59 ]
Dus als je USB lader 1A kan leveren zal je printje maar die 50mA trekken.
Aangezien jouw apparaatje zo te zien geen USB 'spreekt' mag het maximaal 100 mA van de USB-aansluiting betrekken. Omdat je maximaal 50 mA gebruikt zit je dus goed.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mijn gevoeol zet dat het om een open printplaatje gaat met eventueel kans op kortsluiting als je hem op een metalen plaat oid legt ? kan dat ? dan zeker niet via je usb op je moederbord doen
[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 24-03-2014 19:55 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Henk007 op 24-03-2014 19:58 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Gaat niet perse om af te luisteren, deze "bug" heeft een bereik van ongeveer 30m maar met een juiste antenne een nog groter bereik. Dus portable hoeft het niet te zijn, wordt netjes in een blikje gebouwd, om ergens neer te leggenHenk007 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:24:
Natuurlijk bedoelen ze milliampere, maar fish heeft gelijk, tikfoutje van de fabrikant/leverancier dus.
[...]
Kijk anders of het voor zo'n afluistergadget misschien handiger is om met batterijvoeding te werken, bijvoorbeeld met een batterijhouder voor 3 AA's
[afbeelding]
Klopt, gaat om een open printplaatje, Wordt netjes in een bakje gemaakt, waardoor de kans op kortsluiting uitgesloten word. En waarschijnlijk pak ik inderdaad een oude usb telefoonlader, vond er net 1 in een doos, die 4.75v - 0.55A geeft, dus die is nog mogelijk, aangezien het printplaatje tussen de 3 en de 5v nodig isfish schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:53:
Of je tapt gewoon 5 volt af van de voedingskabels in de pc. of pak een oude usb telefoonlader etc etc
Mijn gevoeol zet dat het om een open printplaatje gaat met eventueel kans op kortsluiting als je hem op een metalen plaat oid legt ? kan dat ? dan zeker niet via je usb op je moederbord doen
Bedankt voor alle input in de topic