Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS2008] Exchange 2007 snelheids probleem

Pagina: 1
Acties:

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Hallo,

Netwerk schets:

4x iMac office 2011
2x Windows desktop office 2010
1x SBS 2008 HP Server (Sas drives)

Sinds een week of 3 reageert outlook heel traag. Op de windows computers resulteert dat in opstarttijd van 2 minuten (voordat alles geladen is) en op de apple's zit er vertraging in tijden het typen. Dus ik typ een mail, en tijdens het typen blijft hij een keer of 10 hangen. Windows gaat typen wel goed.

Pc's zijn allen up to date. Zelfde als de server. In de logfiles zie ik geen gekke dingen, alle mailboxen zijn opgeschoond, ik zou niet meer weten wat ik zou moeten doen. Iemand tips? of zoiets meegemaakt? Op google kan ik niks specifieks vinden omtrent dit rare verhaal.

Alvast bedankt.
Robin

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd raar verhaal :)
Hoe zit het met OWA, is dat ook langzaam? Kun je nagaan wat er een week of 3 geleden veranderd is, Windows Updates wellicht of een schijf overleden?

Opstart tijd en vertraging tijdens typen klinkt mij toch als een client probleem in de oren, niet zo zeer iets met de server. Heb je task manager al eens in de gaten gehouden op een PC?

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Wat ik getest heb, is, de netwerk kabel uit de pc getrokken, en dan is het probleem opgelost. Zowel de Apple als Windows. Zal owa eens testen. Geen hardware failure in de logs. Server reageert met alles zoals het hoort verder. Internet op clients ook gewoon zoals het ooit was