Ik heb hier dus het geheugen van Corsair, 8GB LP 2133 Mhz, dit heb ik geupgrade naar Ballistix tactical 16GB ( maar dat is andere koek ) voor een vriendenprijsje doorverkocht aan m'n broertje, maar ik krijg het geheugen nieteens werkende op meer dan 1600Mhz.
Met mijn setup ( 3770K, Z77X-UP7 ) draaide het prima op 2133Mhz. Moest het wel op 1.65V zetten om wat nare freezes te voorkomen onder bijvoorbeeld BF4, maar het werkte. Ik kwam de bios in door domweg de XMP profile te laden.
Nu heb ik dus het geheugen in mijn oude pc teruggestopt en simpelweg gekeken wat de timings waren van de XMP profile.
http://imgur.com/a/WBWeW
Waar de flits zit staat eigenlijk 11-11-11-27, staat ook in de specs en is makkelijk te vinden online.
Nu wil ik de timings dus letterlijk overzetten, timings open in de asus bios...
Alles heeft de "volledige" naam.
In plaats van tRas bij de gigabyte, staat er bij de asus Ras# to Cas# latency.
De tRas is makkelijk te vinden op het internet waar het voor staat, verder is het ook 3x 11, kan moeilijk fout gaan.
Maar voor de andere settings, hallelujah. Hoe pak ik dat aan?
Hoe weet ik welke setting in de gigabyte bios gelijk is aan bijvoorbeeld Ras# to Ras# latency?
Helaas is het niet zo simpel als domweg XMP profile laden en waardes vergelijken, asus laat domweg "auto" staan. Yey
Wat me ook opvalt is dat de asus een snelheid van 2000 Mhz instelt bij het laden van de XMP, terwijl de moederbord wel 2133Mhz ondersteunt.
Misschien kan iemand hier wat hulp bieden?
Met mijn setup ( 3770K, Z77X-UP7 ) draaide het prima op 2133Mhz. Moest het wel op 1.65V zetten om wat nare freezes te voorkomen onder bijvoorbeeld BF4, maar het werkte. Ik kwam de bios in door domweg de XMP profile te laden.
Nu heb ik dus het geheugen in mijn oude pc teruggestopt en simpelweg gekeken wat de timings waren van de XMP profile.
http://imgur.com/a/WBWeW
Waar de flits zit staat eigenlijk 11-11-11-27, staat ook in de specs en is makkelijk te vinden online.
Nu wil ik de timings dus letterlijk overzetten, timings open in de asus bios...
Alles heeft de "volledige" naam.
In plaats van tRas bij de gigabyte, staat er bij de asus Ras# to Cas# latency.
De tRas is makkelijk te vinden op het internet waar het voor staat, verder is het ook 3x 11, kan moeilijk fout gaan.
Maar voor de andere settings, hallelujah. Hoe pak ik dat aan?
Hoe weet ik welke setting in de gigabyte bios gelijk is aan bijvoorbeeld Ras# to Ras# latency?
Helaas is het niet zo simpel als domweg XMP profile laden en waardes vergelijken, asus laat domweg "auto" staan. Yey

Wat me ook opvalt is dat de asus een snelheid van 2000 Mhz instelt bij het laden van de XMP, terwijl de moederbord wel 2133Mhz ondersteunt.
Misschien kan iemand hier wat hulp bieden?