Toon posts:

Nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gaan gamen op mijn PC. Ik heb begrepen dat ik daarvoor een nieuw grafische kaart in mijn PC moet zetten. Ik heb er alleen helemaal geen verstand van en wil graag weten wat voor video kaart ik moet aanschaffen.

Ik hoef niet per se het beste van het beste, maar het moet wel gewoon een lekkere game ervaring zijn. Ik zou graag de kwaliteit van een PS3 willen, alleen dan net een stukkie beter, en ook eentje die zodanig goed is dat het de toekomstige games ook nog aan kan.

Het installeren en monteren enzo van de kaart is geen probleem.

Zou iemand mij kunnen helpen met kiezen van de juiste grafische kaart?

Max

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 11:47
Wat zijn je specs van je pc?
Welke games speel je?
Welke games wil je spelen?
Op welke kwaliteit wil je dit spelen?
Wat voor monitor heb je + resolutie?
Wil je overclocken?
Wat is je budget?
Al iets gevonden?
Hoelang wil je er mee doen?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35

skoozie

SCSI

Lees eerst even de andere toppics om te zien hoe hun vraagstelling er uit ziet.
nu kan ik je enkel de duurste kaart voorstellen.
Je geeft niet je huidige computer, waar het compatibel mee moet zijn.
budget, scherm resolutie, de games die je denkt te gaan spelen.... waar denk je zelf aan, wat is je eigen inbreng?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

CPU: AMD A6-3620 APU with Radeon(tm) HD Graphics
CPU snelheid: 2.2 GHz
RAM: 3,6 GB
Huidige video kaart: AMD Radeon HD 6530D

Games:
van plan AC IV, Battlefield en Watch Dogs

de kwaliteit hoeft niet zo goed te zijn als next-gen, maar wel beter dan current gen. (verder heb ik geen idee hoe ik de kwaliteit anders zou moeten aangeven)

Monitor:
1080p 32 inch TV-scherm

Overclocken liever niet, ik hoorde dat het schadelijk kan zijn als je er niet op de juiste manier mee omgaat, en aangezien ik er niet heel veel verstand van heb ga ik ervan uit dat ik er niet juist mee om zal gaan.

Budget: ik dacht zelf aan maximaal 200 euro, maar ik weet niet zo goed wat je daarvoor krijgt.

Ik ben van plan om er zeker wel anderhalf jaar mee te doen

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je gaat alleen bijzonder tegen gehouden worden door de trage CPU die er in zit, elke videokaart boven de 150 euro gaat je geen winst meer opleveren. bedenk ook dat je rekening moet houden met je voeding! wat voor voeding zit er in, en hoe oud is deze

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
220 W, 2 jaar oud

is het mogelijk (en betaalbaar) om de CPU te vervangen?

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:10:
220 W, 2 jaar oud

is het mogelijk (en betaalbaar) om de CPU te vervangen?
Zeker, wat is je budget? Bijvoorbeeld een AMD FX-6300 of AMD FX-8320 zijn goede keuzes, vooral in de toekomst als steeds meer games de 8/6 cores gaan supporten.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

vergeet niet dat je met zo'n nieuwe CPU ook een nieuw moederbord moet halen. m.a.w. volgens mij kun je beter een compleet nieuw systeem opzetten. die 220W is namelijk best krap

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• AenW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04-2021
denk dat je rond de 600/700 kwijt bent...

Verwijderd

Topicstarter
Wacht... mn vader heeft op zn werk nog een 4 jaar oude computer met een AMD phenom II X4 B95, 3.0 Ghz
, 8 GB RAM staan. Voeding weet ik niet maar misschien dat ik daar wat meer mee kan
Pagina: 1