[B2B] Aanbod webshop voor vervanging van defecte laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 10:08
Dag Mede Tweakers,

het topic hoort misschien niet exact hier, daarvoor alvast mijn excuses, ik kon echter geen betere Topic bedenken.
In November 2010 heb ik via de zaak een prachtige MSI GX660-249NL - 15,6" / Corei5-460M / 500GB / 4096 mogen bestellen.

Deze heeft echter vorige maand spontaan de geest gegeven.
Uiteraard heb ik MSI gebeld de laptop opgestuurd en heeft men deze opengeschroeft.
Ik heb daarover de volgende mails ontvangen:

Geachte klant,

Momenteel is de herstelling van uw notebook niet mogelijk.

De onderdelen die voor de reparatie van uw model notebook nodig zijn, zullen in de nabije toekomst niet meer beschikbaar zijn.

In zo een geval, in acht nemend dat de unit buiten garantie valt, hebben wij voor u een replacement offerte voorbereiden. ( Hier kom ik nog op terug.)

Helemaal fijn maar ik wil weten WAT er dan stuk is gegaan.

Geachte klant,

Uw grafische kaart is defect en dient te worden hersteld/vervangen.

Helaas, zoals in vroegere berichten vermeld staat, zijn wij niet meer in staat om deze te vervangen of te herstellen.

Indien u niet akkoord met ons voorstel betreffende een refurbished replacement unit gaat, wordt uw notebook onhersteld aan u geretourneerd

Het aanbod van MSI is als volgt:

Als een replacement van uw GX660-249NLK1009000037 kunnen wij u bij deze een GE70 2OE aanbieden.

De specificaties van dit toestel zijn als volgt:

Marketing Name

GE70 2OE
CPU I7-4700QM
RAM 8GB*1
HDD 1TB 5400RPM+64GB*2 SSD mSATA
LCD 17.3,FHD
ODD Super Multi DVD
VGA Nvidia Geforce GTX765M,GDDR5 2GB
WLAN 802.11B/G/N+BT
OS Windows 8

PRIJS: Niet gek duur ;)

Het betreft hier een refurbished toestel dat uitgebreid getest is.
Tevens zijn alle gebruikerssporen uitgewist met vervangende kappen waar dit nodig is.

Het toestel komt met 3 maanden garantie.

Belangrijk! Om de procedure te kunnen voltooien, moeten wij echter het complete toestel ontvangen. Heeft u uw unit zonder batterij of adapter naar ons toe verzonden dan verzoeken wij u om die zo snel mogelijk aan ons toe te sturen. De replacement zal niet worden verzonden voordat wij de bijbehorende accessoires ontvangen.

Kunt u ons daarbij mededelen welke toetsenbord indeling en welke taal software u prefereert?

Nu de vraag, moet ik accepteren dat men een laptop van iets meer dan 3 jaar oud afschrijft op een videokaart? Of is het redelijker dat men deze repareerd omdat je van een laptop uit deze prijsklasse mag verwachten dat deze langer meegaat dan 3 jaar in een bijna stofvrije omgeving zonder absurd gebruik?

Ik vind het netjes dat MSI een goede stevige machine als alternatief aanreikt.
Ik ben echter nieuwschierig of ik niet in alle redelijkheid van de laptop mag verwachten dat deze langer meegaat dan deze periode en me daarop kan beroepen bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 10-09 14:48
Zakelijk gekocht, dus al die consumentenregels gelden niet (of volledig).

Al was het consumentenrecht dan had je er sowieso nog iets mee kunnen doen, want binnen 2 jaar is het apparaat kapot gegaan. (daarnaast is de Nederlandse wet nog breder in die termijn, dus voordeliger) Hoe dat precies zit met zakelijk aankopen weet ik niet, daar ben ik met mijn studie nog niet verder op in gegaan, maar volgens mij probeert MSI sowieso je tegemoet te komen. Want heb je al gevraagd wat het zou horen te kosten zon GPU vervanging?

Maar wat is een redelijke prijs voor de andere laptop? Een GPU laten vervangen buiten garantie kost je vaak toch volgens de makers in verhouding enorm veel van de aanschafprijs. (dat is met alle onderdelen zo, tenzij je ze zelf van ebay afplukt). Als de prijs redelijk is moet je natuurlijk een gegeven paard niet in de bek kijken, specs wise ga je er in ieder geval wel een paar generaties op vooruit :P

Maar dat zou ik dus wel overwegen, vooral als mijn laptop buiten garantie kapot zou zijn en ik een dergelijke aanbieding kreeg. (Dell mag die van mij nog 3 jaar en 10 maanden gratis komen maken dus dat zit wel snor ;))

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 24-03-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Hoi Addict.

De GPU gaan ze niet meer vervangen.
De kosten voor de vervangende laptop liggen net iets boven de 600 euro inc verzending.
Echter dan heb ik blijkbaar maar 3 maanden garantie.

Je bovenste alinea snap ik niet volledig.
De laptop is voor prive gebruik aangeschaft, echter mocht dat via de zaak ivm bepaalde voordelen :)

De vraag is dan ook niet of het aanbod netjes is, dat is het zeker wel, de vraag is kan ik niet wensen dat ze de laptop maken omdat hij toch wel erg snel de geest heeft gegeven voor een duur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Je kan wel een hoop vragen, maar als zij die parts niet meer hebben dan zit er niets anders op he. zij maken ook de overweging wanneer het niet langer rendabel is om parts op voorraad te hebben. En als ik het zo snel bekijk ga je er op vooruit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Dat je hem via de zaak hebt gekocht ivm bepaalde voordelen is nu juist het probleem. Ook al gebruik jij hem voor privé, het is een zakelijk aangekochte laptop (met bepaalde voordelen). Het nadeel nu is dat je niet onder het consumentenrecht valt en dus geen aanspraak kunt maken op het consumentenrecht.

Misschien is het aanbod van MSI toch niet zo gek :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vocalise schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:36:
Hoi Addict.

De GPU gaan ze niet meer vervangen.
De kosten voor de vervangende laptop liggen net iets boven de 600 euro inc verzending.
Echter dan heb ik blijkbaar maar 3 maanden garantie.

Je bovenste alinea snap ik niet volledig.
De laptop is voor prive gebruik aangeschaft, echter mocht dat via de zaak ivm bepaalde voordelen :)

De vraag is dan ook niet of het aanbod netjes is, dat is het zeker wel, de vraag is kan ik niet wensen dat ze de laptop maken omdat hij toch wel erg snel de geest heeft gegeven voor een duur product.
Dus de zaak heeft hem voor je gekocht -> geen consumentenbescherming en slechts 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort in het Shopping Forum thuis, omdat het om een garantiekwestie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Op basis van non-conformiteit reparatie, vervanging of geld terug claimen. De wet is daar vrij voorzienend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gaat allemaal niet op jongens, b2b transactie.... Fabrieksgarantie verlopen.

[ Voor 23% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-03-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
KillerAce_NL: non-conformiteitsartikel maakt geen onderscheid tussen zakelijk en prive.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Zo toen ging het ineens hard, dag Bolletje, excuses, hoe kan ik de topic die kant op verhuizen?

Maar zoals hierboven vermeld het aanbod is ook zeker niet verkeerd, het is erg goed zefls.
Ik vroeg me alleen hoe het met de wettelijke garantie zat.

Dus de zaak heeft hem voor je gekocht -> geen consumentenbescherming en slechts 1 jaar garantie. geeft een duidelijk antwoord.

Ik bestel hem uiteraard ook gewoon, alleen vraag ik me dan nog af of ik inderdaad dan de aangepaste garantie periode dien te accepteren.
Ik koop dan een refurbished laptop met maar 3 maanden garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Je kan ook kijken naar een andere videokaart en deze er zelf inzetten: http://www.mxm-upgrade.com/GX660.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vocalise schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:49:
Zo toen ging het ineens hard, dag Bolletje, excuses, hoe kan ik de topic die kant op verhuizen?
Heb ik al gedaan. ;)

Trouwens, je hebt nu direct contact met MSI, maar waar heb je de laptop gekocht? Ook bij MSI? Want anders is wat ze nu doen coulance.

[ Voor 23% gewijzigd door Bolletje op 24-03-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En ik heb de topictitel even aangepast. Die kan nog beter, doe een voorstel in een TR :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ah excuses! :)
MIjn dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

SkiFan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:49:
KillerAce_NL: non-conformiteitsartikel maakt geen onderscheid tussen zakelijk en prive.
Met dien geval dat het zakelijk meestal afgedekt is in de algemene voorwaarden.
Er valt niets te halen voor de TS, ga daar maar vanuit.
De TS is geen partij in deze en ook de fabrikant niet.
Dan zou zijn werkgever al de leverancier moeten aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het inderdaad een goede laptop met goede prijs is, zou ik dat aanbod gewoon accepteren. Zoals gezegd: Je hebt geen recht op garantie. Je alternatief is zelf repareren (maar hoe, en dat is vast niet goedkoop) of het ding weggooien.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik heb MSI net een maitlje gestuurd met daarin de acceptatie van het aanbod.
Daarmee was, zoals ik al aangaf, niets mis.

De garantie van 2 jaar ( zoals afgegeven bij aanschaf) is verlopen.
MSi mailde ook terug net , hadden ze de GPU nog wel op voorraad hadden ze hem zelfs gerepareerd zonder kosten.
Niets dan lof voor MSI dan ook verder.

Ik was gewoon erg nieuwschierig naar je rechten en plichten in deze situatie.
Het zijn geen kleine bedragen natuurlijk waar we over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Vocalise schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:00:

MSi mailde ook terug net , hadden ze de GPU nog wel op voorraad hadden ze hem zelfs gerepareerd zonder kosten.

Dat laatste zeg je er niet bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
*knip

[ Voor 97% gewijzigd door Vocalise op 24-03-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Bolletje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:50:
[...]

Heb ik al gedaan. ;)

Trouwens, je hebt nu direct contact met MSI, maar waar heb je de laptop gekocht? Ook bij MSI? Want anders is wat ze nu doen coulance.
Dag Bolletje

de laptop was besteld via Redcoon.

Maar zoals inmiddels hierboven vermeld, ik heb het aanbod geaccepteerd.
Nu met spanning het pakketje afwachten en aan de gang met een nieuw systeem!

( Kleine kanttekening, MSI heeft ingestemd 1 jaar garantie te verschaffen, het is toch een top bedrijf, top service :*) !)

[ Voor 3% gewijzigd door Vocalise op 24-03-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

Vocalise schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:00:

November 2012 aanschaf schreef je toch? Dan heb je toch nog wel garantie, of klopt die datum niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Pardon, tikfout dat is November 2010.
Ik pas het direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Laatst online: 12-10 20:41
Dan wordt je zeer goed gematst denk ik.
Bedrijfsmatig een laptop kopen, via een winkel. Laptop gaat na vier jaar stuk (kan een redelijk termijn zijn, afhankelijk van het gebruik en onderhoud).

Zo'n losse gpu (weet niet of die bij MSI ook los zijn, of dat ze op de mobo zitten). kost ook al gauw 400 euro ex verzenden :/

En MSI zelf regelt een nieuwe laptop voor 600 euro, inclusief een jaar garantie.

Da's echt geen slechte deal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Inderdaad dit is toch wel heel netjes opgelost door MSI, chapeau! Succes met de nieuwe laptop :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Zeker, service is top, slotje erop ;)
Pagina: 1