Ik ben op zoek naar een 24 inch, 19:10, 1920x1200, IPS monitor voor onder 250 euro. Deze gaat voornamelijk gebruikt worden voor gaming, films kijken en dingen als werken voor school (word,powerpoint, etc) en internet browsing. Na rondkijken heb ik deze gevonden: Dell Ultrasharp U2412M en Asus VS24AH. Iemand ervaring met deze monitors?
Geen echte ervaring maar ik zou zelf voor de Dell Ultrasharp U2412M zijn gegaan, een vriend van me heeft er twee van en die is er behoorlijk over te spreken.
Heeft hij ook geen last gehad van ghosting of iets in die richting door de 8ms response time?timal schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:22:
Geen echte ervaring maar ik zou zelf voor de Dell Ultrasharp U2412M zijn gegaan, een vriend van me heeft er twee van en die is er behoorlijk over te spreken.
Heb zelf de u2412M en ben zeer tevreden. Ik heb zelf nooit iets van ghosting waargenomen, moet ik wel bij zeggen dat ik bijvoorbeeld nauwlijks online shooters speel.
Als ik zo naar de Asus kijk, valt me verder nog op dat hij niet in hoogte verstelbaar is. Bovendien heeft de dell ook nog een ingebouwde usb-hub die best handig kan zijn.
Als ik zo naar de Asus kijk, valt me verder nog op dat hij niet in hoogte verstelbaar is. Bovendien heeft de dell ook nog een ingebouwde usb-hub die best handig kan zijn.
Ik speel zelf ook vrij weinig fps games, dus die 3 extra ms zal ik dus niet waarschijnlijk niet merken in de games die ik speel.Polbeer91 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:34:
Heb zelf de u2412M en ben zeer tevreden. Ik heb zelf nooit iets van ghosting waargenomen, moet ik wel bij zeggen dat ik bijvoorbeeld nauwlijks online shooters speel.
verder zie ik dat die Asus een dynamische contrastverhouding heeft van 80.000.000:1 en die Dell 2.000.000:1. Volgens mij is dat hoe zwart het donkerste zwart is en het lichtste wit, of iets in die richting. Ik heb geen idee wat het verschil tussen die twee is.
Heb sinds vorige week een Dell U2412M. Prachtig scherm! Hij had grote schoenen om te vullen (Apple Cinema Display) maar dat doet hij prima! Haarscherp (ik moet echt moeite doen om de pixels te zien) en een erg goede belichting.
Kijkhoek is ook goed, en hij is lekker groot. Ook heeft ie knopjes voor de bediening in plaats van van die net niet werkende touch knoppen die je tegenwoordig steeds vaker ziet...
Wat mij betreft zeker kopen!
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een monitor begrepen dat je die contrastverhoudingen met een korreltje zout moet nemen omdat ze vaak anders zijn gemeten. (Ander apparaat) en dus ook totaal andere waarden kunnen zijn. Een verschil van 78 miljoen is namelijk echt idioot groot. Dus dan zou de U2412m echt een grote waas moeten zijn zonder enig contrast. (En dat is ie zeker niet)
Kijkhoek is ook goed, en hij is lekker groot. Ook heeft ie knopjes voor de bediening in plaats van van die net niet werkende touch knoppen die je tegenwoordig steeds vaker ziet...
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een monitor begrepen dat je die contrastverhoudingen met een korreltje zout moet nemen omdat ze vaak anders zijn gemeten. (Ander apparaat) en dus ook totaal andere waarden kunnen zijn. Een verschil van 78 miljoen is namelijk echt idioot groot. Dus dan zou de U2412m echt een grote waas moeten zijn zonder enig contrast. (En dat is ie zeker niet)
[ Voor 30% gewijzigd door RogierColijn op 25-03-2014 00:34 ]
Ik vond het ook al zo'n groot verschil, maar ik had ook al begrepen dat de specs bij monitoren vaak volgens verschillende methoden worden gemeten per bedrijf. Bijvoorbeeld response time van grijs naar grijs of zwart naar zwart.RogierColijn schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:31:
Heb sinds vorige week een Dell U2412M. Prachtig scherm! Hij had grote schoenen om te vullen (Apple Cinema Display) maar dat doet hij prima! Haarscherp (ik moet echt moeite doen om de pixels te zien) en een erg goede belichting.
Ik denk dat jullie me overgehaald hebben de U2412M te nemen, tenzij iemand nog met een ander voorstel komt, dat de U2412M uit de weg blaast, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Heb eigenlijk alleen positieve reacties gehoord over die monitor, behalve dat het E-IPS is en de response time iets te hoog (of net op het randje).
Ik vind het een beetje jammer dat je niets doet met de aangedragen tips uit je vorige topic. Het is nu simpelweg kopiëren en plakken. 
Dan herhaal ik ook mijn actie, bij dezen het topic op slot.
Dan herhaal ik ook mijn actie, bij dezen het topic op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()