Computer start na aanzetten op in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik begin sumier omdat ik echt niet weet waar te zoeken. Ik kan wel aangeven wat ik heb gedaan.

probleem is dus dat mijn computer na aanzetten in Bios opstart. Ik hoef dan niks te doen, druk enkel op save and exit en dan start de computer daarna gewoon op. Ook na een reset start hij gewoon op.

Dit zit er iig in.
Asrock B85M pro4 MoBo
Kinston SV200S3 128GB SSD

Vreemde is dat hij in zijn Bios bij die eerste startup de SSD niet ziet als opstartsysteem.
Al van alles aan geprobeerd in de BIOS, kan niks vinden.
Google levert me ook niks op.
De Sata poort staat ingesteld op de SSD

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?

Oja, SSD zit op zo'n rode SATA poort, op de zwarte werd hij al helemaal niet gezien.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
CMOS reset proberen

• maartend
Mobo is volslagen nieuw. Heeft dat dan nut?
En eens en opzoeken hoe en wat.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:43
maartend schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:47:
[...]

Mobo is volslagen nieuw. Heeft dat dan nut?
En eens en opzoeken hoe en wat.
batterij wat op het moederbord zit eruit halen. computer opstarten uitzetten batterij er terug in en dan weer aanzetten

• maartend
RenaldoN schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
[...]

batterij wat op het moederbord zit eruit halen. computer opstarten uitzetten batterij er terug in en dan weer aanzetten
Thnx. Zou ik ook al lang hebben aangedurft als hij helemaal niet opstart. Maar wat gaat het nut nu worden?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat het bios zich naar standaard waarden reset, en je vreemde, vaak zelf ingestelde instellingen of vreemd gedrag hiervan reset?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• maartend
Oke. Gooi maar dicht. Heb nog wat ingesteld (waaronnder serial en bluetooth uitgeschakeld) en hij start nu in 1 keer door na aanzetten.
Maffe is, ik heb enkel dingen veranderd u waarvan ik nou niet echt het idee had dat het wat nut had.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Een moederbord kan dit doen, doordat er iets in je hardware wijzigt, dan gaan sommige moederborden naar de bios om instellingen vast te zetten.
Bijv bios ziet andere boot apparaat, bios start op, saven en weer normaal booten. Indien dit bijv steeds wijzigt dan komt je bios steeds te voorschijn. Misschien heb je iets anders wat steeds wijzigt.

• maartend
Dat laatste wilde ik net vragen ; of het mogelijk is dat mijn windows iets in de bios wijzigt.

Ik blijf het toch in de gaten houden
Pagina: 1