Toon posts:

amd gforce3 geen scherp beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuw berichtje:
na een weken shouwen met mijn system en monitor zijn we er eindelijk achter wat het probleem is de nieuwe serie de m serie zijn geen goede monitoren we sloten een 22inch h serie van iiyama aan en wat denk je perfect beeld dus ik zou zeggen voor dat je een nieuw model iiyama koopt kijk eerst goed naar de beeld kwaliteit of hij stabiel is.
ps ik wou iedereen even bedanken voor het reageren
wie kan mij vertellen waar het aan ligt dat ik geen scherp beeld kan krijgen ik heb nu al 3 keer een anderen monitor gehaald in de winkel en het lukt gewoon niet om een scherp beeld tekrijgen ik hen een amd 1333 met geforce 3 256 ddr wie o wie kan mij helpen voor dat ik mijn pc door de winkel ruit van mycom gooi :)
bvd
ps asus gforce3 asus moedebord

Verwijderd

Nvidia-kaarten hebben geen goed beeld, hun richten meer op snelheid.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:38

ken

misschien ligt het gewoon aan fe geforce3

Probeer eens een ander videokaart

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

scherp is het hier wel alleen heel donker
ben bijna gedwongen me gamma toolbar te verschuiven omdak anders nix kan zien

Verwijderd

Ok , mijn volgende kaart is DEFINITLY een Radeon 2 of Radeon 3

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

:):):)

ach G-f3 prestaties maken het wel goed dat donkere :):):)

Verwijderd

Neem een Elsa GeForce III, die hebben een goede beeldkwaliteit

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 11:02 schreef real_raichu70 het volgende:
Ok , mijn volgende kaart is DEFINITLY een Radeon 2 of Radeon 3
Slaat dus helemaal nergens op. De GeForce3 heeft een superscherp beeld en daar kan een foute tussen zitten. het kan ook aan die :r AMD :r liggen. Onbetrouwbare *****.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb je toevallig grote boxen naast je monitor liggen :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Op zaterdag 09 juni 2001 13:25 schreef iefje het volgende:

[..]

Slaat dus helemaal nergens op. De GeForce3 heeft een superscherp beeld en daar kan een foute tussen zitten. het kan ook aan die :r AMD :r liggen. Onbetrouwbare *****.
Denk eens na voor je nutteloze flamebait post.
De beeldkwaliteit ligt NIET en op geen enkele manier aan wat voor merk cpu je in je bak hebt hangen.

Gizmo33:

Goed, een geforce 3 dus. Wat voor merk en type monitor heb je daaraan hangen?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Ik heb een IIyama pro 451 en had eerst een powercolor 2 mx, vond ik al scherp, maar ja heb natuurlijk nog nooit een goede 2d kaart op een goede monitor gezien.
Toen ik mijn elsa gladiac 920 erin stopte kon ik toch duidelijk verbetering zien, mischien heb je de kabel niet goed angsloten.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Nvidea kaarten ondersteunden AMD processoren toch niet zo goed. Ze zijn beter voor Pentium systemen.
Duzz ja dat waordt dus een Radeon !! :9~

dikzak

• Ronald
Op zaterdag 09 juni 2001 13:53 schreef Chello200 het volgende:
Nvidea kaarten ondersteunden AMD processoren toch niet zo goed. Ze zijn beter voor Pentium systemen.
Duzz ja dat waordt dus een Radeon !! :9~
Geen idee of dit waar is :? Zijn wel erg veel mensen die zonder problemen een nvidia geval in een amd apparaat hebben.
Maar als ie werkt is nog steeds de cpu op geen enkele manier verantwoordelijk voor de beeldscherpte

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
RADOEN rulez :P

ow wat ben ik blij dat ik een radeonetje heb :9~

Verwijderd

kijk ff of je je GF3 kan ruilen voor een andere GF3 misschien is het een exemplaries probleem

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Welke geforce 3 heb je eigenlijk???

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 10:58 schreef Sandman het volgende:
Nvidia-kaarten hebben geen goed beeld, hun richten meer op snelheid.
gelul... ligt ook heel erg aan wat voor'n monitor je gebruikt.. een geforce kan op een goeie monitor perfect beeld geven.

• Ronald
Op zaterdag 09 juni 2001 14:11 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

gelul... ligt ook heel erg aan wat voor'n monitor je gebruikt.. een geforce kan op een goeie monitor perfect beeld geven.
Geen gelul. Mijn Phillips 107B10 is Scherp tot 1800x1400 (Radeon!) (ja een 17") maar met een asus GF2 MX erop was 1280x1024 al onscherp

Verwijderd

is gewoon simpelweg niet waar. wij hebben ook een Philips 107b met een geforce2 mx eraan, en het beeld is op 1600x1200 nog haarscherp.

is dus gewoon niet waar.

het is trouwens wel een 3d prophet 2 mx.. die hebben geloof ik betere 2d kwalteit dan merkloze shit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 13:49 schreef Diablow het volgende:
Ik heb een IIyama pro 451 en had eerst een powercolor 2 mx, vond ik al scherp, maar ja heb natuurlijk nog nooit een goede 2d kaart op een goede monitor gezien.
Toen ik mijn elsa gladiac 920 erin stopte kon ik toch duidelijk verbetering zien, mischien heb je de kabel niet goed angsloten.
thnx voor de reactie ik heb juist de IIyama pro 451 terug gebracht om dat ze zijden dat die de gforce kaart niet aan kan en ze vertelde me dat ctx pr960f dat wel aankon maar nu heb ik wel stabiel beeld maar onscherp leg je 5500 piek neer voor een pc werkt het niet zo als je wil

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

een Geforce 2 MX heeft zoiezo een mindere uitput filter. Dit is al veel langer bekent
De Geforce2 GTS serie is daarintegen vrij goed te noemen, ik kan ook perfect draaien op 1600x1200 op een 21" Trinitron.
Heb er even een Radeon in gehad om het verschil te testen en die is inderdaad een klein tikkie scherpen. Zit niet veel verschil in.

Aangezien de GF3 aanmerkelijk betere output-filters heeft dan de GF2 zou de kwaliteit dus zoiezo beter moeten zijn dan wat ik nu op dit moment zie!. Nou dat is dus echt niet verkeerd.

Mijn buurman heeft over een weekje een Elsa GF3 op de meest dure 22" monitor die ik ooit gezien heb!. Aan de monitor zal het dus zeker niet liggen. Daar heeft ie tot nu toe altijd een Radeon in gehad. Eens kijken wat hij en ik daarover te zeggen hebben.

Ik kan degene die deze topic gestart heeft zoiezo wel vertellen dat de slechte kwaliteit van zijn beeld niet direct te maken heeft met de GF3. Het zou misschien een fout exemplaar kunnen zijn. Ruil hem eens om, of leen de gf2 gts van je buurman om te kijken of het dan beter is :)

Ik vind het erg jammer voor nVidia dat er zoveel zijn die de kaarten maar af blijven kraken op hun uitput kwaliteit. Hier hebben ze met de GF3 wt aan gedeen!, netjes dus, ze hebben geluisterd naar het volk en gedaan wat gedaan moest worden.

Verwijderd

Nvidia maakt ALLEEN maar grafische chipsets (zelfs die beta-boarden voor previews worden door Visiontek gemaakt). De grafische kwaliteit van een kaart met Nvidia chipset (in 2D) wordt bepaald door de kwaliteit van andere componenten op de kaart die de fabrikant van de kaart (Elsa, Hercules, Asus enz) gebruikt. Als je dus een kaart van een merk met slechte componenten gebruikt, heb je kans op een slecht beeld bij hoge resoluties. Als je GeForce echter goeie kwaliteit componenten heeft, dan geeft die gewoon een goed beeld (misschien niet zo fantastisch als een Matrox, maar wel gewoon goed)

Het heeft dus geen zin om te roepen dat Nvidia kaarten een slecht beeld hebben, want het licht dus aan de fabrikant van je videokaart.

(EDIT: ff voor de duidelijkheid, dit is gericht aan al die mensen die roepen dat Nvidia sux met 2D)

(EDIT 2: je kan natuurlijk wel vinden dat bepaalde fabrikanten GeForce kaarten maken met slechte 2D kwaliteit)

• Ronald
Op zaterdag 09 juni 2001 14:21 schreef BruT@LysT het volgende:

[knip]

Ik kan degene die deze topic gestart heeft zoiezo wel vertellen dat de slechte kwaliteit van zijn beeld niet direct te maken heeft met de GF3. Het zou misschien een fout exemplaar kunnen zijn. Ruil hem eens om, of leen de gf2 gts van je buurman om te kijken of het dan beter is :)

[knip]
Pyama 451 pro is echter ook niet de eerste de beste monitor, dat moet je ook met me eens zijn ;)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

jepz Alian, dat klopt wel enigsinds, maar juist heel veel fabrikanten zoals je al zegt vervangen de outputfilters niet door betere.
Ze gebruiken dus gewoon componenten van het nVidia referance design! nVidia heeft er dus wel deels mee te maken wat er op de kaart komt.
Als nVidia in hun referance design al betere componenten had toegepast zou dit nooit gebeurt zijn. Iets wat ze bij de Geforce3 dus wel opgelost hebben.

En ikzelf ben hoe erg ik het ook vind nooit gecharmeerd geweest van iiyama, maar dat zegt nog niet dat de beeldkwaliteit ERG slecht is. Ik zie in mijn omgeving veel meer mensen met monitoren die beginnen vanaf de 3000,- en dan bedoel ik geen TFT's want das helemaal klote :)
Die iiyama van hem zou dus in elk geval heus een goeie kwaliteit en (acceptabele)scherpte moeten leveren. Als iemand er zo de pest is heeft als hij dat doet en de pc door de ruit van Mycom te smijten heeft dat ik elk geval nix met zijn AMD cpu te maken, nor Videokaart, nor Beeldscherm.

Ik blijf erbij dat de videokaart misschien niet goed is, test eens even een andere!, en wat voor 1 heb je nou eigenlijk?
zelfs Elsa heeft toegegeven (heb het ze gevraagd op de CeBIT beurs) dan ze betere outputfilters zouden gebruikt.

Ik blijf maar over die filters doordrammen, maar ergens in mijn achterhoofd weet ik dat dit hier helemaal niet is waar het om gaat :)

• Ronald
Op zaterdag 09 juni 2001 14:26 schreef Alain het volgende:
flame flame flame enz enz

Voor de zoveelste keer, nvidia maakt ALLEEN maar grafische chipsets (zelfs die beta-boorden voor previews worden door Visiontek gemaakt). De grafische kwaliteit van een kaart met Nvidia chipset (in 2D) wordt bepaald door de kwaliteit van andere componenten op de kaart die de fabrikant van de kaart (Elsa, Hercules, Asus enz) gebruikt. Als je dus een kaart van een merk met slechte componenten gebruikt, heb je kans op een slecht beeld bij hoge resoluties. Als je GeForce echter goeie kwaliteit componenten heeft, dan geeft die gewoon een goed beeld (misschien niet zo fantastisch als een Matrox, maar wel gewoon goed)

Het heeft dus geen zin om te roepen dat Nvidia kaarten een slecht beeld hebben, want het licht dus aan de fabrikant van je videokaart.

(EDIT: ff voor de duidelijkheid, dit is gericht aan al die mensen die roepen dat Nvidia sux met 2D)

(EDIT 2: je kan natuurlijk wel vinden dat bepaalde fabrikanten GeForce kaarten maken met slechte 2D kwaliteit)
De RAMDAC is echter geintegreerd op de GPU, deze kan ook bijdragen aan een verminderde beeldkwaliteit. Verder heb je gelijk, de hercules MX is wel redelijk te noemen, echter de radeon overtreft hem duidelijk.
In 3d is een kaart met slecht filter/ramdac even onscherp als in 2d, echter alles beweegt en dat valt het gewoon niet op, is het zeker niet erg en mischien oogt het zelfs beter :? (omdat de blurring een soort van antialias effect heeft)
Je kunt de verantwoordelijkheid van het nVidia reference design niet echt afschuiven op visiontek. Als nVidia een betere beeldkwaliteit had willen hebben met het reference design hadden ze dit gewoon moeten opdragen aan visiontek

PS: probeer volgende keer minder flamerig de feiten te brengen, dan happen andere mensen niet zo ;)

• Ronald
Shit verkeerde knopje ;)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

hmzz, sorry dat ik het even zeg maar was mijn posting flamerig? dit was helemaal niet mijn bedoeling!
Misschien was ik wat te serieus..?
Ik geef toe dat ik me wel druk kan maken om mensen die dingen bewering die absoluut niet waar zijn. Eigenlijk flamen die personen dus, waardoor ikzelf gedwongen word er iets van te zeggen.

nogmaals niet mijn bedoeling, ik probeer degenie die deze topic heeft gestart te helpen. Niet dat ie strax volledig achter de personen staat die zeggen dat de kaart gewoon kut is. Dat zou ik erg zonde vinden!

Verwijderd

Gewoon nieuwste driver downloaden en erop zetten..... en heb je wel een shielded-monitorkabel?!?!?!?!

Hehe als je GF3 zo'n kut kaart is mag je hem wel aan mij geven hoor >:)

Verwijderd

BruT@LysT en nitenite jullie hebben gelijk, alleen dit was meer gericht op iedereen die simpelweg iets van "Nvidia 2D sux" roept zonder verdere uitleg

Kijk ik heb er ook weer niet zoveel verstand van, alleen ik wordt een beetje gek van iedereen die alles waar Nvidia op staat gelijk stelt aan baggere 2D, ik weet ook wel dat Nvidia lang niet zo mooi als Matrox ofso is.

DUS NOGMAALS: ik had het tegen mensen die met adviezen kwamen van: "Tja, geforce 3 is Nvidia en Nvidia = bagger 2D"

Wat het probleem van gizmo33 betreft, als je al 3 maal je monitor hebt teruggebracht zou ik nu maar eens je videokaart omruilen :)

Verwijderd

Trouwens: ik zie dus echt bijna geen verschil tussen een Radeon en een GeForce2/3 dus wat mij betreft is het allemaal bullsh*t

Verwijderd

ik heb een keer een quadro (ja een echte geen gemodde) gezien van ELSA op een 21" eizo
echt super scherp op 1600x1200 die heeft wel veel beter ramdac en ziet er echt veel beter uit.. maar ja daar betaal je ook voor (85hz op 20.. bij 19.. ofzo..

Verwijderd

Sorry hoor maar heb met mijn asus 8200 nergens last van koop een bril of een andere monitor?
Maybe refresh rate niet goed? res.?
Noem maar wat:)
Btw koop allemaal een radeon omdat het 2d zo goed presteerd:) zou ik ook veel geld voor neerleggen lol:)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen voor het reageren

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
mijn volgende videoplank wordt zeker een radeon 2

ati rulez en zeker in 2d beeld kwaliteit

:):)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Mijn Philips 107Sx is al onscherp bij 1280*1024

Afbeeldingslocatie: http://www.dco.co.th/hardware/images/107sx.jpg

Maar het ligt volgens mij aan het scherm. Ik heb nu een GF2GTS en had een TNT2-Ultra.

Ik denk dat ik ooit een Philips 107P20 of Sony A220 neem. Die zijn ook minder diep.

Moet ik eerst ff dit scherm verpatsen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het ligt ook grotendeels aan de combinatie van kaart en monitor. Beide moeten goed zijn, maar het liefts in ieder geval de monitor..

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/8"]Videoplanken & Beeldkanonnen[/url] ;)
Pagina: 1