Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Mijn Jiayu G2S met Android 4.1.2 heeft geregeld het "Android-systeem" bovenaan de lijst accuverbruikers staan.
Over het algemeen zit dit punt tussen de 60 en 80 procent van het totale verbruik. Voor zover ik heb gelezen is dit ongebruikelijk hoog. (normaal zou onder de 10% zijn)

De telefoon is dual SIM en met een 2200 mAh accu, mijn gebruik is vrij matig te noemen, toch houdt hij het na een paar maand eigenlijk geen volle dag meer vol op de accu.

Het scherm staat vrij zuinig ingesteld, bluetooth en wifi meestal uit.
GPS staat over het algemeen uit, ook locatietoegang voor apps en sensor ondersteuning voor locatiebepaling staan uit. Ik heb al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd.
Een van de twee simkaarten uitschakelen maakt weinig verschil.

Verwachten jullie dat het zin heeft om een 'schuldige' functionaliteit te zoeken in het Android systeem en de telefoon evt met een andere ROM te flashen of instellingen te veranderen?
Of ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan zuinig gebruik icm brakke hardware/accu en is daardoor het Android-systeem zelf verantwoordelijk is voor het meeste verbruik?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
2200mah en mt6577(?!) zou een prima batterijduur moeten opleveren.
Je zou een andere rom kunnen proberen, en bijvoorbeeld apps als wakelock detector en greenify om te kijken wat voor een dergelijk accugebruik zorgt.

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik probeer nu iets te redden met de betaalde versie van Greenify die ook system apps kan aanpakken.
Het is een vervelend probleem, uitschakelen van apps lijkt niet zoveel te helpen, aangezien het in de core van android zit.
Als dit niet werkt, probeer ik hem te flashen.

• titititi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09-2014
Heb je hier al oplossing voor gevonden, heb zelfde probleem.
HTC Desire 610, Android 4.4, Android gebruik van batterij rond de 85%