Hallo,
DFS bestaat grofweg uit twee componenten:
1. DFS name spaces (voor 1 centrale locatie voor al je data shares, ongeacht welke machine je benadert)
2. DFS replicatie (data replicatie tussen servers voor availability, etc)
Kan ik zonder risico een map/folder repliceren via DFS replicatie zonder dat hier een DFS namespace voor bestaat? Staan deze zaken 100% los van elkaar?
Ik weet dat het technisch werkt, maar of het ook verstandig is, weet ik niet.
Waarom ik dit wil: als ik een namespace zelf configureer voor DFS replicatie, komt er zo'n 'dfrsprivate' map te staan die bij mij gedonder geeft met windows offline files synchronisatie (1 error) omdat die map natuurlijk niet gerepliceerd kan worden naar mijn werkstation.
Je kunt dit oplossen door dit te doen:
d:\root\personeelszaken
d:\root\Management
d:\root\finance
En dan de d:\root map via dfs replicatie te repliceren, de dfsrprivate map staat dan in d:\root en vervuilt dus niet de mappen personeelszaken, etc.
Aangezien de dfs namespaces zijn gemapt op de individuele mappen d:\root\finance, etc. ziet de gebruiker alleen maar
<namespace>\finance en niet <namespace>root\finance
Ik hoop dat iemand hier een mening over heeft en mij de les wil lezen
DFS bestaat grofweg uit twee componenten:
1. DFS name spaces (voor 1 centrale locatie voor al je data shares, ongeacht welke machine je benadert)
2. DFS replicatie (data replicatie tussen servers voor availability, etc)
Kan ik zonder risico een map/folder repliceren via DFS replicatie zonder dat hier een DFS namespace voor bestaat? Staan deze zaken 100% los van elkaar?
Ik weet dat het technisch werkt, maar of het ook verstandig is, weet ik niet.
Waarom ik dit wil: als ik een namespace zelf configureer voor DFS replicatie, komt er zo'n 'dfrsprivate' map te staan die bij mij gedonder geeft met windows offline files synchronisatie (1 error) omdat die map natuurlijk niet gerepliceerd kan worden naar mijn werkstation.
Je kunt dit oplossen door dit te doen:
d:\root\personeelszaken
d:\root\Management
d:\root\finance
En dan de d:\root map via dfs replicatie te repliceren, de dfsrprivate map staat dan in d:\root en vervuilt dus niet de mappen personeelszaken, etc.
Aangezien de dfs namespaces zijn gemapt op de individuele mappen d:\root\finance, etc. ziet de gebruiker alleen maar
<namespace>\finance en niet <namespace>root\finance
Ik hoop dat iemand hier een mening over heeft en mij de les wil lezen