Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-11 23:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

DFS bestaat grofweg uit twee componenten:

1. DFS name spaces (voor 1 centrale locatie voor al je data shares, ongeacht welke machine je benadert)
2. DFS replicatie (data replicatie tussen servers voor availability, etc)

Kan ik zonder risico een map/folder repliceren via DFS replicatie zonder dat hier een DFS namespace voor bestaat? Staan deze zaken 100% los van elkaar?

Ik weet dat het technisch werkt, maar of het ook verstandig is, weet ik niet.

Waarom ik dit wil: als ik een namespace zelf configureer voor DFS replicatie, komt er zo'n 'dfrsprivate' map te staan die bij mij gedonder geeft met windows offline files synchronisatie (1 error) omdat die map natuurlijk niet gerepliceerd kan worden naar mijn werkstation.

Je kunt dit oplossen door dit te doen:

d:\root\personeelszaken
d:\root\Management
d:\root\finance

En dan de d:\root map via dfs replicatie te repliceren, de dfsrprivate map staat dan in d:\root en vervuilt dus niet de mappen personeelszaken, etc.

Aangezien de dfs namespaces zijn gemapt op de individuele mappen d:\root\finance, etc. ziet de gebruiker alleen maar

<namespace>\finance en niet <namespace>root\finance

Ik hoop dat iemand hier een mening over heeft en mij de les wil lezen :D

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11
Ik snap je probleem :), ik ben er zelf nog nooit tegenaan gelopen, ik pak alleen enkele sub-mappen uit mijn DFS root voor offline files. Voor zover ik weet moet de DfsrPrivate map in de replicatie map staan voor het functioneren van Offline files.

Volgensmij is de enige mogelijkheid in Windows 7 (Of hoger) niet het offline maken van je hele finance map, maar de afzonderlijke mappen in je Finance map, en je dus de DfsrPrivate map overslaat...

Wel een beetje omslachtige work around.

Wat ik mij net ineens realiseer: waarom kunnen je medewerkers de DfsrPrivate map in? Daar zouden ze toch geen leesrechten tot moeten hebben?

[edit]
Net getest, maar de users mogen wel de DfsrPrivate in, maar hebben in de 4 submappen geen rechten. Slaat Offline Files ze dan niet gewoon over?

[ Voor 12% gewijzigd door KoeKk op 24-03-2014 15:35 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-11 23:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Ik krijg een dikke 'access denied' error in offline files, dus uiteindelijk kom je er niet bij.
Het nadeel van mappen selecteren is dat nieuwe mappen niet automatisch mee gesynced worden.

Zover ik weet heeft dfsrprivate niets te maken met offline files, maar ik weet ook niet alles.

Mijn grote vraag is dus of je DFS replicatie persé gekoppeld moet zijn aan een DFS namespace. Ik denk van niet en dat zou het leven een stuk makkelijker maken.

Edit:

Omdat het zo stil is hier in dit forum deel, er komen hier vrijwel geen professionals 8) , heb ik mijn eigen vraag maar even beantwoord.

http://technet.microsoft....3238(WS.10).aspx#BKMK_007

Does DFS Replication require DFS Namespaces?
No.
DFS Replication and DFS Namespaces can be used separately or together. In addition, DFS Replication can be used to replicate standalone DFS namespaces, which was not possible with FRS.

[ Voor 40% gewijzigd door Q op 24-03-2014 18:17 ]