Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop thuisgebruik en simpel videobewerken

Pagina: 1
Acties:

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 08:52
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn lawaaierige desktop uit 2008. Het budget is 700-800 euro. Mobiliteit is niet super belangrijk, wellicht in toekomst wel.
Het zal voornamelijk gebruikt worden voor alledaags gebruik, internet, office en fotos bekijken. Belangrijk is echter ook dat ik simpel kan videobewerken (daaronder versta ik de geschoten avhcd filmpjes knippen, plakken, menutje erbij etc. In principe geen after effects etc.
Ssd komt er misschien in toekomst in. Al mijn films en fotos staan op een synology nad, dus mega opslag is niet noodzakelijk.
Ik twijfel tussen de volgende laptops:
asus x750
Toshiba Satellite L50-A-1DF, 15.6" notebook
ASUS N56VB-S4061H, 15.6" notebook

Welke zouden jullie kiezen of zie ik nog goede alternatieven over het hoofd?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
De N56 is de interessantste van de laptops die je daar hebt staan.

Als je (een beetje) video gaat editen zorg dan i.i.g. dat je een Full HD scherm, quad-core CPU (met hyperthreading) en een dedicated GPU hebt. Daar voldoet de N56 aan, en is gewoon een solide laptop.

Ik zou inderdaad overwegen om een SSD er in te stoppen in de toekomst, want HDD's zijn niet vooruit te branden, zeker niet als je bezig gaat met videobestanden.

• legolas82
is die oudere i7 in de Asus n57 zonde of niet? full hd maakt me namelijk niet zo veel uit (de films kijk ik toch terug op mn full hd tv) ,

vind ssd voor nu te duur, of krijg ik nu constant lag bij simpele bewerkingen? nachtje laten staan om te renderen vind ik geen enkel probleem namelijk. en ik kan altijd nog met 1tb 7200 rpm via zon externe USB 3 behuizing er bij doen toch?

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Ik heb sinds zaterdag ook een n56. Ik kan er vloeiend video's met editten. Ik heb wel gelijk het geheugen uitgebreid naar 12gb aangezien videobewerking toch wel degelijk wat werkgeheugen vreet :] Die oudere i7 is wat minder stroom vriendelijk maar qua prestaties doet deze nauwelijks onder voor vergelijkbare modellen uit de 4e serie.

• legolas82
ok, de Asus x750 is afgevallen. twijfel nu heel erg tussen de Toshiba en Asus N56. Toshiba heeft dezelfde videokaart maar nieuwere processor. weliswaar geen full hd scherm, maar ik betwijfel of ik daar spijt van ga krijgen. lastig lastig.
iemand ervaringen met de toshiba?

Verwijderd

In mijn ervaring heeft Toshiba slechte toetsenborden met heel veel flex. Probeer dus eerst eens deze Toshiba laptop in een winkel. ASUS levert naar mijn idee een betere kwaliteit. De 3630QM is een potente processor echter is deze minder zuinig dan de 4700MQ. Als zuinigheid geen probleem is dan maakt het qua prestaties wel iets uit, maar zou ik eerder kiezen voor een FHD scherm.

Passmark resultaten geven een aardige indicatie:
3630QM: 7736
4700MQ: 7959
Pagina: 1