Toon posts:

Windows 7 installeert niet op SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Evo SSD schijf gekocht ter vervanging van mijn huidige WD HDD. Op de SSD schijf wil ik windows 7 installeren, als ik echter de computer opstart met de windows 7 DVD erin en alleen de SSD aangsloten, start windows gewoon op vanaf de DVD in plaats van dat het geinstalleerd wordt op de SSD.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? In de Bios is de schijf gewoon zichtbaar.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik begrijp misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar opstarten vanaf DVD is toch wat je wilt in dit geval? Dan kun je vandaar installeren op je SSD.

Of bedoel je dat windows nog opstart vanaf de HDD? Dan kun je of de bootvolgorde in je bios instellen op dvd eerst, of windows installeren vanuit de reeds bestaande windows.

• Midas.e
  • Laatst online: 21-12-2025

Midas.e

Is handig met dinges

Euh, ja. Hij moet eerst vanaf de DVD geinstalleerd worden voordat hij van de SSD kan booten he.

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal duidelijk! Ik probeer het iets duidelijker te onschrijven.

Normaal gesproken als je een nieuwe harddisk plaatst en windows wilt installeren, doe je de DVD in de speler en vervolgens krijg je de vraag of je windows wilt opstarten vanaf de DVD. Daarna begint het installatieproces.

In mijn geval krijg ik de vraag niet, maar start gelijk windows op vanaf de DVD, ik krijg ook daadwerkelijk het bureaublad te zien.

De oude harddisk heb ik losgekoppeld, dus alleen de lege SSD is aangesloten.

Bootvolgorde is correct, eerst de DVD speler en dan de SSD.

Verwijderd

Nope, maakt het er niet duidelijker op. Staat er soms al een OS op die SSD?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, staat nog niets op.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
UEFI of BIOS?

Bij het niet aanwezig zijn van een actieve partitie wordt sinds Windows 2000 inderdaad direct van CD/DVD gestart, zonder de vraag of je dat wilt (bij BIOS).

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 24-03-2014 11:11 ]

• dragon2
  • Niet online
OK, maar dan krijg je toch geen bureaublad te zien?

Het is wel een normal/officieele win7 installatie dvd?

edit: kijk vanaf dat bureaublad eens wat er op die dvd staat, en of je vandaar kan installeren?

[ Voor 31% gewijzigd door dragon2 op 24-03-2014 11:12 ]

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het wellicht een WinPE DVD? Met aanpassingen (bijv. DaRT) krijg je inderdaad een soort van bureaublad te zien.

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 19:15
Ja vreemd verhaal zo :)

btw je kan je huidige Win7 installatie ook makkelijk overzetten van je WD HDD naar de EVO SSD.
Via het freeware progje EaseUS ToDo Backup via de optie Clone partition met vinkje bij 'optimize for SSD'.
Dan staat alle blocks netjes aligned en hoef je TRIM ook niet meer aan te zetten. Alleen defragmentatie en indexering dan even uitzetten. Ben zo zelf vorige week gemigreerd in 20 min.

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07
Bij een first time total clean install, alleen de SSD op SATA0 aansluiten.
Alle eventuele andere HDD's (tijjdelijk) afkoppelen.
In Bios wel zichtbaar? dan moet de BootCD Win7 gewoon de installatie procedure kunnen starten.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Verwijderd

Topicstarter
@ Dragon2 Het is een officiele legale WIN7 DVD. @ trommelrem, dat wist ik niet, ik ga kijken of ik het vanaf het bureaublad kan installeren.

dank voor jullie reacties, wordt vervolgd.

Verwijderd

Hoi meijermd,

Welkom op GoT!

Echter, het installeren van Windows heeft niets met opslagtechnologie te maken. Bovendien bevat je startpost veels te weinig informatie. Om die reden moet ik je topic sluiten.

Probeer er achter te komen of je SSD inderdaad leeg is. Een normale officiële Windows DVD vraagt bevestiging bij het booten ('druk op een toets om van DVD op te starten') en als je van de DVD boot dan krijg je ook een Windows setup en geen bureaublad met startmenu enzovoorts.

Mocht je na eigen onderzoek toch nog vragen hebben, kun je in het Windows operating systems forum (WOS) wellicht een topic openen; maar alleen als je de daar geldende regels goed hebt doorgenomen en voldoende eigen onderzoek hebt gepleegd.

Succes!

- CiPHER 8)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.