HDD Caddy en SSD 840 EVO 250GB.

Pagina: 1
Acties:

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een MSI GE60 2OC en heb mij een SSD gekocht (840 EVO 250GB)

Deze moet dmv een HDD Caddy in de DVD drive.

Nu lees ik dat het kan zijn dat hij in deze drive langzamer is dan in de eerste aansluiting?

Ik snap niet helemaal waarom, want beide SATA aansluitingen hebben dezelfde snelheid.

Omdat ik een mooie warranty sticker heb op mijn laptop kan ik zelf de HDD niet met SSD veranderen, of naja dat kan ik wel maar dan vervalt garantie (niet zo mooi). Maakt die HDD caddy hem dan langzamer ofzo?

Is er iets wat ik niet zie/begrijp?

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html
En dan onder het kopje "maintenance" ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Azerox
@MaD_co

Bedankt, maar voordat ik zoiets doe zou ik ze eerst even bellen of dit klopt.

Had ik al aan gedacht.

Ik vraag me alleen nog wel af waarom hij op de 2e SATA slechter zou zijn.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Vervalt de garantie als je de primaire HDD vervangt? Dat heb ik echt nog nooit gezien op een laptop. Bij de volgende merken heb ik al eens een HD vervangen zonder dat dit de garantie laat vervallen: Apple, HP en Dell. Zou dit bij MSI anders zijn dan?

En de 2de SATA poort zou idd langzamer kunnen zijn, simpelweg omdat een DVD drive niet zoveel doorvoer nodig heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 24-03-2014 11:27 ]

• Azerox
Nee lijkt me wel vreemd, in dat stukje staat ook:
In our experience, MSI notebooks allow for easy maintenance and upgrading. A few screws hold a large maintenance cover in place over the underside of the notebook and removing the cover provides access to most vital components.

In our case, one of the screws was covered by a seal as a warning against unauthorized opening. However, this seal does not void the warranty if removed. Any damage that occurs during user self-servicing, however, is unlikely to be covered by the manufacturer’s warranty.
Ga morgen MSI wel even bellen om dit na te vragen.

Maar is er een reden waarom hij in de caddy minder zou presteren met zelfde snelheid SATA aansluiting?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bij mijn MBP (2010, 15 inch) is het inderdaad zo dat er twee verschillende SATA poorten aanwezig zijn, waarbij de DVD-speler de langzaamste had (volgens mij SATA-300 en SATA-600). Het beste resultaat krijg je natuurlijk als de SSD op de plek van de oude HDD komt. De caddy zelf doet niks anders dan hem op de juiste plaats te houden, je hangt de SSD namelijk direct aan de SATA, zonder dat die caddy daar tussen zit.

• Azerox
Duidelijk, ik las dat ze beide SATA 600 zouden moeten zijn. Zo doende vraag ik ook even.

Maar wat ik doe is dat ik die sticker verwijderd en hem dan plaatst op de originele plek.

Lijkt me ook onlogisch dat je dan geen garantie meer hebt.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dan maakt het volgens mij niet uit op welke plek je de SSD doet. Dan hangt het ervan af of je nog een DVD speler wilt hebben, of extra opslagruimte :P
Zoals ik het lees, kan je het inderdaad doen, zonder je garantie te verliezen. Het zou echt stom zijn als dat wel zo zou zijn.

• Azerox
Ik vroeg me uberhaupt af hoezo er een DVD speler in zit en niet een BD.

Nee ik zal wel de HDD met SSD vervangen en die HDD dan in de caddy pleueren.

Thanks!

Maar daarom vroeg ik me het af, ik denk ja beide sata 600 en dan langzamer?
Pagina: 1