App verkopen = bedrijf starten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:28
Beste medetweakers,

Ik ben nu al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een eigen game voor mobile-devices. Allereerst wil ik mij gaan richten op de Google Play store. Hiervoor heb ik de benodigde licenties en developer account. Nu vraag ik mij een ding af:

Als ik een app/game verkoop, voor laten we zeggen 99 cent, via de verschillende app-stores (laten we nu G-Play als voorbeeld nemen), moet ik dan eerst een bedrijf oprichten? Google Play developer console verplicht mij wel tot het hebben van een Google Merchant account; er staat dat ik een Officieel geregistreerd bedrijfsadres moet opgeven.

Mocht dit het geval zijn, welke stappen zou ik dan het best kunnen ondernemen om deze game zo gemakkelijk (en goedkoop) mogelijk te kunnen submitten? Ik heb het hier niet over technische handelingen in de developer consoles van de betreffende app-stores. Ik vind het niet erg om bijv. BTW te hoeven betalen, ik wil enkel geen gezeur krijgen met de belastingdienst o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:05

André

Analytics dude

Voor de belastingdienst hoef je niets, daar kun je de bijverdiensten opgeven bij het kopje "resultaat overige werkzaamheden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Je kunt gewoon een KVK inschrijving regelen, er is geen jaarlijkse bijdrage meer, maar een eenmalig inschrijfgeld van 50 euro. Je hebt dan een officieel bedrijfsadres. Dit betekend niet dat je ook ondernemer bent voor de belastingdienst: Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?. Voor kleine ondernemingen (max 1345 btw / jaar) ben je ook niet BTW-plichtig. (Het kan wel zo zijn dat je BTW-aangifte moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:28
André schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:45:
Voor de belastingdienst hoef je niets, daar kun je de bijverdiensten opgeven bij het kopje "resultaat overige werkzaamheden".
Miyamoto schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:23:
Je kunt gewoon een KVK inschrijving regelen, er is geen jaarlijkse bijdrage meer, maar een eenmalig inschrijfgeld van 50 euro. Je hebt dan een officieel bedrijfsadres. Dit betekend niet dat je ook ondernemer bent voor de belastingdienst: Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?. Voor kleine ondernemingen (max 1345 btw / jaar) ben je ook niet BTW-plichtig. (Het kan wel zo zijn dat je BTW-aangifte moet doen).
Hartstikke bedankt! Ik ga een inschrijving regelen. Als het goed is ga ik dan voor een "sole proprietorship". Helaas erkend Apple dit niet als officieel bedrijf/organisatie. Even verder op inlezen...

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/solepptshp/solepptshp_apple.png

Individual dus. Goed: ik kan dan in ieder geval betaalde apps publiceren. Gelukkig doet Google minder lastig.

Nogmaals bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door stimmits op 24-03-2014 12:44 ]