In december heb ik een Asus laptop gekocht waar standaard 4GB geheugen in zit. Ik heb hem gekocht met de gedachten, als de 4GB niet voldoende presteert kan ik er altijd nog 4GB bij prikken in het andere slotje.
Nu wil ik er dus 4GB bij kopen, maar faalt mijn kennis hierover. Hoe weet ik nou welk geheugen er goed is en in mijn laptop past? Ik was er al wel uit dat Kingston, Crucial en Corsair de 3 merken zijn die goed presteren met hun geheugen bankjes en dat ik in ieder geval DDR3-SODIMM moet hebben. Maakt het bijvoorbeeld uit wat de klokfrequentie is van het andere bankje? De standaard die erin zit is 1.600 MHz.
Wat is nu een geheugen bankje wat voor mij geschikt is?
Het exacte type laptop welke ik heb: NB S56CA-XX221H
Nu wil ik er dus 4GB bij kopen, maar faalt mijn kennis hierover. Hoe weet ik nou welk geheugen er goed is en in mijn laptop past? Ik was er al wel uit dat Kingston, Crucial en Corsair de 3 merken zijn die goed presteren met hun geheugen bankjes en dat ik in ieder geval DDR3-SODIMM moet hebben. Maakt het bijvoorbeeld uit wat de klokfrequentie is van het andere bankje? De standaard die erin zit is 1.600 MHz.
Wat is nu een geheugen bankje wat voor mij geschikt is?
Het exacte type laptop welke ik heb: NB S56CA-XX221H