Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DutchFinna
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-11 14:55
Ik heb nu een aantal keren geprobeerd met de laptop op locatie bij de klant verbinding te leggen met de server op kantoor. De laptop is een HP 6730s uit 2009 (idd niet meer de jongste), de server op kantoor is van november 2013 en wordt bereikt middels "terminal-server".

Vanuit huis doe ik dat ook regelmatig, uiteraard gaat het daar via de wifi. Dat is eigenlijk geen probleem. Ik vraag dan ook wel om de wifi-key maar als die niet beschikbaar is moet het via mobiel.

Die mobiel is een Galaxy S Advance. Ik gebruik de optie draagbare wifi-hotspot. Ik vind die verbinding eigenlijk niet stabiel. Vraag is, ligt dat aan de mobiel (is bij een duurder exemplaar verbetering te verwachten?), de verbindingswijze (is via USB verbetering te verwachten?) of het mobiele netwerk. In dat laatste geval kan ik deze werkwijze beter vergeten. Tot nu toe verzamelde ik mijn gegevens bij de klant gewoon op papier, met verbindingsproblemen erbij gaat het per saldo tot nu toe niet sneller.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan meerdere oorzaken hebben. Is de dekking bij de klant wel optimaal, want je gaat immers over het telefoonnetwerk. Als die verbinding wel optimaal is, hoe werkt het dan met een telefoon? Normaal gezien maakt het type toestel niet uit, althans dat is mijn ervaring.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
probeer eens te zoeken naar locatie met een goede mobiele verbinding, mijn vermoeden is dat het daar aan ligt namelijk. als je gewoon op je mobiel bezig bent, merk je over het algemeen niet zoveel van een brakke verbinding, maar voor een terminal server sessie heb je wel een stabiele verbinding nodig, maar daar was je zelf ook al achter.

zoek een locatie waar het niet te druk is, en waarbij je gewoon vol 3g bereik hebt. Als het daar ook niet werkt dan ligt het wellicht aan je toestel, maar ik denk dat je daar geen problemen zal hebben

Strava