Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Php in Wordpress pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik hoop dat ik dit toppic in de correcte afdeling heb geplaatst, maar ik heb een probleem met mijn phpcode die ik wil integreren in "de pages" van Wordpress, onder het dashboard.
Ik ben nogal nieuw in wordpress maar ben via vele tutorials erin geslaagd mijn bestaande website te integreren.
Mijn header en footer zijn nog steeds header.php & footer.php maar voor mijn eigenlijke content ben ik aan de slag gegaan in Wordpress zelf en heb hiervoor in het dashboard enkele pages aangemaakt.
Ik had nu graag mijn PHP code ook geintegreerd (per pagina andere code) in mijn Wordpress website. Ik heb al redelijk wat zaken terug gevonden hierover, onderandere heb ik een programma Exec-PHP terug gevonden, maar weet niet goed wat hiermee aan te vangen. Er zullen andere (website leeken) bepaalde aanpassingen doen aan de content (daarom ook mijn keuze voor Wordpress) maar als ik zomaar mijn php code in die content zal stoppen, hetzij via includes of plain, dan zal dit zeker en vastproblemen opwekken. Iemand die hiermee ervaring heeft en dit met mij wil delen? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vertel eerst eens wat voor code je wil plaatsen, dan kunnen we het beter in context plaatsen.

Je hebt het over de theme-bestanden header.php en footer.php, let op dat als je die aanpast, het thema niet meer te updaten is. Je kunt beter een child-theme maken (hoe, is prima te googlen) en daar de aanpassingen in doen die je wilt.

Je geeft aan dat je per pagina een andere code wil injecteren, maar hoe wil je de gewenste pagina identificeren? Aan de URL, tag, categorie, titel, ID, etc.? En hoeveel verschilt de code per pagina? Is dat puur een variabele?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 23-03-2014 23:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:59:
Vertel eerst eens wat voor code je wil plaatsen, dan kunnen we het beter in context plaatsen.

Je hebt het over de theme-bestanden header.php en footer.php, let op dat als je die aanpast, het thema niet meer te updaten is. Je kunt beter een child-theme maken (hoe, is prima te googlen) en daar de aanpassingen in doen die je wilt.

Je geeft aan dat je per pagina een andere code wil injecteren, maar hoe wil je de gewenste pagina identificeren? Aan de URL, tag, categorie, titel, ID, etc.? En hoeveel verschilt de code per pagina? Is dat puur een variabele?
Bedankt voor uw reactie! Ik zal even in detail uitleggen wat ik tot nu toe heb en wat ik wil bekomen.

- Ik heb dus een header.php en een footer.php daarin staat niet aan te passen code (navigatiebalk, logo, sitemap, info alsook mijn taalkeuzen link nederlands en frans).
- Ik heb via volgende code gezorgd dat de juiste header en footer (frans of nederlands) wordt geladen bij de juiste taalkeuze en de content wordt ingeladen vanuit de pages in wordpress (Dashboard > Pages)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php 
if(function_exists('qtrans_getLanguage')) {
    $lingo = qtrans_getLanguage(); 
    switch ($lingo) {
        case 'fr':
            get_header('fr');
            break;
        default:
            get_header();
            break;
    }
} else {
    get_header();
}
?>

<?php if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post(); ?>

<?php the_content(); ?>

<?php endwhile; else: ?>
    <p><?php _e('Sorry, no posts matched your criteria.'); ?></p>
<?php endif; ?>

<?php 
if(function_exists('qtrans_getLanguage')) {
    $foot = qtrans_getLanguage(); 
    switch ($foot) {
        case 'fr':
            get_footer('fr');
            break;
        default:
            get_footer();
            break;
    }
} else {
    get_footer();
}
?>

- In mijn Dashboard > Pages heb ik enkele pagina's aangemaakt (home, contact, order,...) daar zit mijn eigenlijke content in (bevat onder Dashboard > Pages > Text mijn divs, img's, classes,.. zoals je in een gewone content.php zou stoppen bvb)

- Ik heb nu 2 Pages nl. "contact" en "order" waar ik dus ook php code wil instoppen.
* Omdat mijn contactformulier moet kunnen verzonden worden met een html mail
* Omdat mijn orderpagina naar een betaalwebsite gelinkt moet worden.

- Graag had ik mijn php code geinclude vb.: <?php include('conn.inc.php') ?> om alles netjes te houden alsook als dit mogelijk was had ik de eigenlijke gebruiker (die later de aanpassingen makkelijk zelf wil uitvoeren, daarom mijn keuze voor Wordpress) niet de mogelijkheid gegeven om die regel php code aan te passen of per ongeluk te wissen.

- Alles dient veilig genoeg te gebeuren weliswaar...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 09:28 ]

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 17:53
Wat voor wordpress misschien een mooie optie zou zijn is om shortcodes te gebruiken. Dan krijg je bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/**
 * Plugin Name: Shortcode Voorbeeld
 * Description: Shortcode voorbeeld omschrijving blabla
 * Version: 1.0
 * Author: Naam
 */

// [shortcode-example]
function shortcode_example( $atts )
{
  // Doe hier je code dingetjes
  echo "hello world!";
}

add_shortcode( 'shortcode-example', 'shortcode_example');

Dit zal op de pagina's waarin je de tag [shortcode-example] plaatst de php code in de shortcode_example() functie uitvoeren. In deze functie staat het je uiteraard vrij om includes te doen, andere functies aan te roepen, etc.

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 12:30
Zoals ik het lees wil je je contact formulier afhandelen en moet er e-commerce functionaliteit in komen.

Je kunt hier ook prima gebruik maken van bestaande plugins (toch een van de grote krachten van WordPress). Voor contact formulieren kan ik je Contact Form 7 aanraden, het formulier is helemaal naar wens aan te passen en de afhandeling gebeurt ook netjes. Voor e-commerce toepassingen heb ik een aantal keer WooCommerce gebruikt, waar je erg veel mee kunt. Dit bespaart je toch een hoop "custom code" en de plugins zijn beiden gratis te downloaden via de WP plugin repository.

En... Probeer al je custom code in eigen plugins en een child theme te vatten, dan kom je een heel eind! :)