Define R4 of Silencio 452?

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hey,

Ik ben in de zomervakantie van een Mac Mini naar een GamePC overgestapt. Ik vond toen dat die teveel geluid in idle maakte, hoewel ik dacht dat ik daar over een half jaar wel aan gewend was. Niet dus ;) Daarom zou ik graag een nieuwe kast willen. Case fans maken het meeste geluid, maar als ik die uitzet maken de HDD en CPU-koeler weer geluid. Dus vervangen van fans is geen optie.

Ik zit redelijk krap bij kas (ik ben 13, geen grote inkomsten :p) sinds ik die GamePC heb gekocht dus hij moet zo goedkoop mogelijk zijn. Als jullie nog een andere stille kast weten hoor ik het graag!

Wat wil je bereiken?
Een geluidlose PC in idle, tijdens gamen mag 'ie geluid maken
Wat mag het gaan kosten?
Zo min mogelijk, heb eigenlijk 90 euro ter beschikking maar ik zou ook nog graag bf4 premium willen
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeuren, wel graag goede kwaliteit
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
Op de slaapkamer, voor school (office), dagelijks gebruik en gamen (shooters b4, adventure fc3).

Mijn PC
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 126,-€ 126,-
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 56,-€ 56,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort€ 139,99€ 139,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide 200R€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
2Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 59,-
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,80

Define R4, Silencio 452 of een andere?
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silencio 452€ 53,42€ 53,42
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,03€ 84,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 137,45

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Complimenten voor je TS!
Weet je zeker dat het je CPU fan is die je hoort, mij lijkt je VGA het luidst uit alle componenten. Ook met een geisoleerde kast blijf je fans horen natuurlijk. Ik zou twee van deze fans erin zetten en eens naar een VGA upgrade kijken?
pricewatch: be quiet! Silent Wings 2 PWM, 120mm

• Brogala
  • Niet online
Bedankt!

Nee, eigenlijk niet... Is de VGA de GPU?
Die fans zijn trouwens wel heel duur, bij elkaar 50 euro, dan heb ik liever een nieuwe kast. Zijn er ook nog goedkopere?

Want een geisoleerde kast heeft dus sowieso stille fans, maakt het HDD geluid onhoorbaar en volgens de reviews met een normale setup is hij ook idle helemaal stil... Door die dempmatten. Want anders zijn die isolerende kasten wel een beetje zonde van 't geld (zou toch verwachten dat ik schat ongeveer 30/40 dB(A) geluidloos moet worden op ongeveer 1 meter...).

[ Voor 21% gewijzigd door Brogala op 23-03-2014 22:51 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 13:02

Saven

Administrator

Ik kan in iedergeval de R4 van harte aanbevelen. Zitten ook stoffilters in voor de fans en voeding :) Weet niet of dat bij de coolermaster ook zo is, maar ik vermoed dat die geen stoffilter heeft

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel geluid je casefans maken, weet wel dat de overgrote herrie van je grafische kaart komt.
Zet die fans maar eens op 10%.
Laat vervolgens de case fans op 30% draaien ofzoiets, en je pc zal redelijk stil zijn.

De fractal design is een mooie kast, heb m zelf ook, maar verwacht geen wonderen van dat ding. Zelf heb ik bijvoorbeeld de harde schijf eruitgehaald, teveel herrie kwam ervan af.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zou eens luisteren voor de zekerheid wat precies geluid maakt. Fans zijn idd duur, maar bij 1500rpm maken ze net zoveel geluid als de fans die bij de Coolermaster zitten op 800rpm. Ik heb geen ervaring met beide cases maar ik denk niet dat al het fan geluid weg is, zeker niet dat van je VGA.

edit: goedkoper fans op 800rpm:
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm

[ Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 23-03-2014 23:06 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ik zou even msi afterburner downloaden en eens kijken hoe warm je gpu wordt in idle
en evt een custom fanprofiel maken

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• migz
  • Laatst online: 25-01-2018
zou het ook geen oplossing zijn om "meer" fans in de pc te stoppen?
1x voorkant
2x zijkant
1x achterkant
1/2x bovenkant
1x fan controler

ik dacht er namelijk aan dat de pc mogelijk stiller wordt als de fans van de GPU en CPU ontladen worden.
en GPU is de officiele naam voor de video kaart. VGA is een aansluitingstype die vaak gevonden wordt op de GPU :p maar iedereen weet hier tog wat je bedoelt als je VGA als term gebruikt. (heb ik ook super lang gedaan)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een fancontroller zou zo'n slecht idee nog niet zijn. De 200R is een prima case, maar uit ervaring dempt die inderdaad weinig interne geluiden. Een 452 of R4, of eventueel een 652 (die een wat directere concurrent is van de R4, de 452 is wel stil, maar ook wat minder luxe in kabel en koeling ruimte dan de R4/652), zou wel een winst geven, maar ik vermoed inderdaad dat die GPU nog wel eens een boosdoener zou kunnen zijn. Harrdeschijf geluiden zullen ook wat minder worden, maar als je echt hard geratel uit je huidige HDD krijgt verwacht dan niet opeens pure stilte met een nieuwe case. De Tranq 2 kan in elk geval via je moederbord op geluidloos worden gezet, dus daar zie ik weinig problemen mee.

Maar eerst 100% zeker vaststellen waar het geluid uit komt.

• Brogala
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik ga vanavond even kijken.

Mijn hdd ratelt trouwens niet, alleen een zacht zoemend geluid (maar ik ben geluidsovergevoelig).

• Reepje
  • Niet online
migz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:02:
zou het ook geen oplossing zijn om "meer" fans in de pc te stoppen?
1x voorkant
2x zijkant
1x achterkant
1/2x bovenkant
1x fan controler
Wat je dan krijgt, is een volledig open kast: daarmee hoor je werkelijk elk geluidje.

Goede koeling krijg je door goede airflow, en dat is niet perse hetzelfde als veel wind in je kast.

Brogala, het beste wat je kan doen is de msi afterburner installeren (als je dat nog niet hebt) en met dat programma de fans op de grafische kaart op minimaal laten draaien. Het is wel even goed kijken hoe je dat instelt, maar ik ben er vrij zeker van dat je probleem daarmee grotendeels is opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door Reepje op 24-03-2014 15:23 ]

• Brogala
  • Niet online
Ok. Ik moet nog even wachten op een persoon (mijn broertje) die even wat fans kan stoppen, kan er zelf maar 2 stoppen.

• Reepje
  • Niet online
Je moet de fans niet stoppen, je moet ze zo langzaam laten draaien dat je ze niet meer hoort.

Pas als de boel warmer wordt, gaan de fans harder draaien.

• Brogala
  • Niet online
Ik kan er ook een apart topic voor aanmaken, maar ik dacht dat ik het hier ook wel kon vragen.

Kan ik, terwijl er W8.1 op staat, mijn SSD volledig reseten? En wat is daarvoor de beste methode? Ik had een link gevonden van een tutorial hoe je dan een .iso op je SSD set, die dan runt en dan gaat 'ie reseten maar die vind ik niet meer.

Ik zou 'm graag willen reseten ivm mogelijk virus want na reset er nog steeds is (mijn PC is heel sloom, niet bij BIOS wel bij W8.1).

• Reepje
  • Niet online
Ik weet niet wat je met een reset bedoeld, wellicht een nieuwe installatie? (engels clean install)
Dat kan natuurlijk altijd.

Toen je windows kocht, heb je er een key bijgekregen, gebruik die. Heb je een pirated versie, dan zal je zelf even moeten knutselen.

• Brogala
  • Niet online
Nou als je fully clean doet dan zijn bestanden nog recoverbaar, dit kost denk ik wel wat ruimte + hierdoor kan het virus er misschien nog op staan? Want ik had dus het probleem dat mijn computer heel traag was en de gpu op 100% draaide en heel warm was. Gereset, probleem trad niet meer op totdat ik mijn PC restartte.

Een kennis heeft dit ook gehad met dezelfde gpu, fully erase (alsof je hem verkoopt, dus niks mag recoverbaar zijn maar moet nog wel werken) heeft het opgelost. Op dit moment treed het probleem niet op. Irritant dat ik dat artikel niet kan vinden.

Edit, got him. http://pcsupport.about.co...em/ht/wipe-hard-drive.htm. En ik bedoel de methode met de iso file op ssd zetten en runnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brogala op 25-03-2014 10:30 ]

• Reepje
  • Niet online
Sorry, maar je spreekt volledig abacadabra .

Je hebt het hier over een volledige wipe van data op een harde schijf, dat is dus de destructie van alle data op een hdd. Een proces dat uren duurt op een HDD en meestal wordt gedaan als je een harde schijf verkoopt en je wil niet dat met advanced software er nog datarecovery kan plaatsvinden (zodat de koper van die schijf bijv je prive informatie terug kan halen) Maar je hebt een ssd? Dan doe je een simpele secure erase.

Dat is overigens een paardenmiddel als de boel werkelijk helemaal in de soep is gelopen.

Na zoiets moet je windows en de hele reutemeteut natuurlijk weer opnieuw instaleren.

• Joenino
  • Laatst online: 26-02 16:05
Klinkt dus als een bitcoinvirus gewoon ff mailwarebyte ccleaner en uitgebrede virusscan doen. Dan is dat probleem ook weer opgelost en hoef je helemaal niks secure te erasen of een clean install te doen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Reepje
  • Niet online
Joenino schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:11:
Klinkt dus als een bitcoinvirus gewoon ff mailwarebyte ccleaner en uitgebrede virusscan doen. Dan is dat probleem ook weer opgelost en hoef je helemaal niks secure te erasen of een clean install te doen.
Je bedoeld malwarebytes anti malware.
Ccleaner verwijderd geen virussen, maar is verder wel een handig programma.
virusscanner moet je natuurlijk altijd hebben

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik raad de silencio 550 aan. Deze is echt heel stil. Mijn buurjongen heeft de r4 en mijn pc (ookal heb ik de stock Intel cooler) maakt een heel stuk minder geluid.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Joenino
  • Laatst online: 26-02 16:05
Reepje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:16:
[...]

Je bedoeld malwarebytes anti malware.
Ccleaner verwijderd geen virussen, maar is verder wel een handig programma.
virusscanner moet je natuurlijk altijd hebben
Malwarebytes en Windows laten nog wel eens wat registersleutels achter welke niet meer in gebruik zijn of van verwijderde applicaties. CCleaner kan deze heel mooi verwijderen voor je waardoor je register schoner wordt. Dat is de reden dat ik hem er tussen had staan. Niet om virussen te verwijderen :D

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Brogala
  • Niet online
Reepje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:08:
Sorry, maar je spreekt volledig abacadabra .

Je hebt het hier over een volledige wipe van data op een harde schijf, dat is dus de destructie van alle data op een hdd. Een proces dat uren duurt op een HDD en meestal wordt gedaan als je een harde schijf verkoopt en je wil niet dat met advanced software er nog datarecovery kan plaatsvinden (zodat de koper van die schijf bijv je prive informatie terug kan halen) Maar je hebt een ssd? Dan doe je een simpele secure erase.

Dat is overigens een paardenmiddel als de boel werkelijk helemaal in de soep is gelopen.

Na zoiets moet je windows en de hele reutemeteut natuurlijk weer opnieuw instaleren.
Oh, laat dan maar.

Dat heb ik al gedaan.

• Brogala
  • Niet online
Pataar schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:04:
Ik raad de silencio 550 aan. Deze is echt heel stil. Mijn buurjongen heeft de r4 en mijn pc (ookal heb ik de stock Intel cooler) maakt een heel stuk minder geluid.
Ik heb het even opgezocht.

200R
Geluidsproductie - Voeding, HDD 33,5 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 36,9 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 44,0 dB(A)

Silencio 550
Geluidsproductie - Voeding, HDD 30,5 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 33,3 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 37,1 dB(A)

Define R4
Geluidsproductie - Voeding, HDD 31,0 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 7V 32,9 dB(A)
Geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V 39,5 dB(A)

Het verschil bij geluidsproductie - Voeding, HDD, casefans/CPU-fan 12V
Silencio 550 produceert 6,9 dB(A) minder dan de 200R
Define R4 produceert 4,5 dB(A) minder dan de 200R

Is dit een merkbaar verschil? Zo niet, dan worden het nieuwe fans. Heb de Silencio 452 buitenwegen gelaten ivm ik ontdekte dat de 550 ook nog bestond (bedankt Joenino!).

Er is trouwens goed nieuws, ik mag mijn oude Mac Mini aan mijn broertje verkopen voor 100E (een vriendenprijsje :*)) Dus daarvan wil ik mijn computer stiller maken. Dan kan ik van het rapport geld nog BF4 premium kopen.

EDIT: oeps, dubblepost. Kan gebeuren. Ben ook vergeten de bron erbij te vermelden. Dit is hardware.info testresultaten geluid. Ik ga ook nog even het testsysteem bekijken.

EDIT2: En dan kom je erachter dat die silencio 550 120E is 8)7

pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm
pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm
Selectie tot nu toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Brogala op 25-03-2014 19:03 ]

Verwijderd

Brogala schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:42:
[...]

EDIT2: En dan kom je erachter dat die silencio 550 120E is 8)7

pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm
pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm
Selectie tot nu toe.
Dat van die kast klopt niet, keek je toevallig bij de 650? De Silencio 550 is vanaf 75 euro inclusief verzenden nieuw, zie http://tweakers.net/produ...oler-master-Silencio-550/ en bij Cooler Master zelf refurbished met garantie voor zo'n 44 euro inclusief verzenden, zie http://www.cmstore.eu/ref...ilent-series-refurbished/
Pagina: 1