Advies Voeding r290x crossfire

Pagina: 1
Acties:

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo,

Ik heb een PC laten samenstellen met oa. volgende componenten:
-core i7 4770k
-maximus VI extreme asus
-32 gig ram
-samsung 840 pro SSD 512 gig.
-ASUS R9 290X DirectCU II OC

De voeding is momenteel een corsair cx750m. Ik heb de computerwinkel gevraagd een tweede videokaart in crossfire te steken, en volgens hun zou de 750 watt voeding ruim voldoende moeten zijn, maar als je zowat op internet leest, lijkt me dat toch maar op het randje bij piekbelastingen.
Hebben jullie ervaringen met deze setup en indien nodig, welke voedingen raden jullie dan aan (indien mogelijk van corsair, aangezien deze in stock zijn bij de betreffende winkel)?

Met vriendelijke groeten,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 750W moet je er toch wel komen hoor. Je kunt het inderdaad wel wat ruimer nemen, maar het zal niet echt nodig zijn.

Verwijderd

Als je een andere voeding neemt, neem dan een goede 750W voeding en niet zo'n matig ding van van erg matige kwaliteit zoals je nu hebt.

• stimpies
Kan je documenteren waarom deze voeding een erg matige kwaliteit heeft?

Indien ik een andere voeding zou nemen, moet ik kiezen uit een corsair voeding (prijs maakt niet zo uit). Welke neem ik dan best?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Dit zou genoeg moeten zijn. Misschien is er niet zoveel ruimte om over te clocken, maar ik ken iemand met Dual 770's en die heeft ook een 750 watt voeding. Deze kaarten zijn dan wel een stuk zuiniger maar hij had wel nog genoeg ruimte. (i7 4930k @4,6 ghz, 5 ssd's 2 hdd's)

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

stimpies schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:00:
Kan je documenteren waarom deze voeding een erg matige kwaliteit heeft?
Belangrijkste onderdeel wat betreft levensduur van een voeding zijn de secundaire condensators, dus fatsoenlijke kwaliteit condensators daar gebruiken is vrij logisch. Tenzij je natuurlijk wil dat het niet lang mee gaat zodat je weer snel hetzelfde product nog maals kan verkopen. Dat is precies wat hier gedaan wordt verkoop een voeding met condensators van CapXon en je bent er zeker van dat je over een paar jaar ook nog werk hebt aangezien je producten dan weer stuk zijn.
Indien ik een andere voeding zou nemen, moet ik kiezen uit een corsair voeding (prijs maakt niet zo uit). Welke neem ik dan best?
Tegenwoordig nog maar weinig kwaliteitsproducten bij Corsair, dus de pricewatch: Corsair AX760 is één van de weinig overgebleven keuzes.

• stimpies
Hoi,

Als ik dan toch een andere (overbemeten en modulaire) voeding zou gaan monteren van om het even welk merk, welke raden jullie dan aan? Voorwaarde is dat deze stil is bij lage belastingen en betrouwbaar is.
-Corsair Ax860, Ax860i, Ax1200i
-Welke andere merken?

Mvg

Verwijderd

Ga je overklokken? Anders heeft meer als 750W weinig zin. 1200W heeft alleen nut bij drie high-end videokaarten met dikke overkloks of vier zonder overkloks. Als je dat niet van plan bent voegt het niks toe.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Cooler Master V Series V850
pricewatch: Corsair AX860

Ik neem aan dat er wel wat overklokken gaat gebeuren, is anders wel weggegooid geld met zo'n build.

• stimpies
-Een beetje overclocken... 4770k staat nu op 4.2 ghz. 4.4 ghz lijkt precies niet zeer goed te gaan zonder het voltage op te voeren en zonder dat de temperatuur begint op te lopen onder full-load (+-90°c).
-Op 4.2 ghz blijft deze dik onder de 80°C met Scythe Mugen 4 koeler.
-Videokaarten moet ik ook nog eens bekijken wat mogelijk is..
-Voor mij blijft het nog altijd belangrijk dat de PC relatief stil is bij gewoon kantoorgebruik.

Groeten,

[ Voor 60% gewijzigd door stimpies op 25-03-2014 12:17 ]

• stimpies
Wat is volgens jullie de stilste, minst storende voeding?

Corsair AX860: fanless tot bepaalde belasting. Maar kan mss. storend zijn als de fan aan- en uitslaat?
Wat met corsair AX860i, heeft dit enige meerwaarde?
Coolermaster V 850: iemand daarmee ervaringen? De reviews die ik vind zijn erg positief.
Andere suggesties?

Verwijderd

Cooler Master V850 over de gehele linie denk ik, bij lage belasting hoor je hem niet. De anderen draaien dan wel helemaal niet maar aangezien ik verwacht dat je de V850 ook niet zal horen maakt dat weinig verschil. Bij gemiddelde en hoge belasting is de Cooler Master echter wel stiller en dat verschil moet wel waar te nemen zijn.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik heb zelf een AX860, ik kan je zeggen dat de voeding nooit luider zal zijn dan de kaarten zelf.

Verwijderd

Zal een beetje liggen aan de intake temp en belasting, maar ik zou de AX860 niet stil noemen.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Corsair/AX860/images/fan_noise.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/CoolerMaster/V850/images/fan_noise.jpg
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX860/6.html
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V850/6.html

AX860 is met deze omstandigheden duidelijk te horen bij een belasting van 425W, dat haalt de V850 hier pas bij zo'n 800W.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 15:53 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Lijkt me stuch dat een Asus 290X crossfire niet luider is dan de AX860, de asus 290Xen staan nou niet echt bekend om de beste koeloplossing te hebben.

Vergelijken van absolute uitleeswaardes in dBa van de voeding lijkt me hier irrelevant als de videokaarten hier ver bovenuit komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 28-03-2014 16:00 ]

Verwijderd

Misschien maar beide voedingen zijn Seasonic KM3's de CM heeft alleen kwalitatief de betere fan, is stiller en goedkoper. Weinig reden om voor de Corsair te gaan dus.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:10:
Misschien maar beide voedingen zijn Seasonic KM3's de CM heeft alleen kwalitatief de betere fan, is stiller en goedkoper. Weinig reden om voor de Corsair te gaan dus.
Als ik de reviews mag geloven is de AX860 nog steeds efficienter dan de V850. Ook al hebben we het hier over procentpunten.

Beetje jammer dat er geen "degelijke" reviewer de AX860 heeft gerieviewd, lijkt me echter geen verkeerde aanname om de interne kwaliteit als gelijk te beschouwen. Qua ripple en wat dan ook is het constant stuivertje wisselen, je moet echt hard mierenneuken om een verschil te zien.

http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=350
http://www.tweaktown.com/...supply-review/index5.html

De AX860 is 1%punt efficienter dan de V850.
Het prijsverschil en de capaciteitsverschil kan je wegstrepen. ( De AX860 heeft 1 amp meer op de 12v lijn ).

Het komt dus neer op wat belangrijker is voor jou, de efficientie of de geluidsdruk?

Aangezien de geluidsdruk me hier irrelevant lijkt kijkende naar met welke kaarten de voeding moet werken, is het enigste verschil hier dus de efficientie.

De AX860 heeft mijn voorkeur.

[ Voor 52% gewijzigd door Thomg op 28-03-2014 17:00 ]

Verwijderd

Thomg schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Beetje jammer dat er geen "degelijke" reviewer de AX860 heeft gerieviewd, lijkt me echter geen verkeerde aanname om de interne kwaliteit als gelijk te beschouwen. Qua ripple en wat dan ook is het constant stuivertje wisselen, je moet echt hard mierenneuken om een verschil te zien.
Ik gaf toch echt twee linkjes van TechPowerUp, als je die niet als "degelijk" ziet dan wat dan wel? Beter in een taal die ik ook begrijp zonder Google Translate ken ik namelijk niet.
De AX860 is 1%punt efficienter dan de V850.
Het prijsverschil en de capaciteitsverschil kan je wegstrepen. ( De AX860 heeft 1 amp meer op de 12v lijn ).

Het komt dus neer op wat belangrijker is voor jou, de efficientie of de geluidsdruk?

Aangezien de geluidsdruk me hier irrelevant lijkt kijkende naar met welke kaarten de voeding moet werken, is het enigste verschil hier dus de efficientie.

De AX860 heeft mijn voorkeur.
Het rendements verschil lijkt mij vele malen minder intressant doe dan de PC een minuut eerder uit dat zal veel meer helpen dan dat minuscule verschil in rendement. Overigens als een voeding stiller is als de videokaart wil niet zeggen dat je de voeding niet zal horen het geluid wat de voeding produceert zal er namelijk wel bijkomen dat het minder hard is betekend niet dat je het weg mag laten. En zoals ik al eerder zei geluid is niet het enige.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:11:
Het rendements verschil lijkt mij vele malen minder intressant doe dan de PC een minuut eerder uit dat zal veel meer helpen dan dat minuscule verschil in rendement. Overigens als een voeding stiller is als de videokaart wil niet zeggen dat je de voeding niet zal horen het geluid wat de voeding produceert zal er namelijk wel bijkomen dat het minder hard is betekend niet dat je het weg mag laten. En zoals ik al eerder zei geluid is niet het enige.
Ik gebruik zelf altijd jonny en Hardwaresecrets.

Zoals?

Door ze allebei naast elkaar te leggen krijg je echt minimale verschillen te zien. Zoals ik al zei, stuivertje wisselen.

Het enigste "redelijke" verschil is de efficientie ( en aangezien die vrij klein is, zegt dat veel over de onderlinge verschillen qua kwaliteit ) en de fan zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 28-03-2014 17:32 ]

• stimpies
Voila,

Ik heb de Cooler Master besteld. Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken denk ik.
Doorslaggevend was: liever een fan die constant draait op lage geluidssterkte dan een fan die mogelijk storend aan- en afslaat.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Prima keus.

Al vind ik wel dat ik moet zeggen "die storend aan en afslaat" neerkomt op +350W verbruik, wat dus alleen gebeurd als je een zware load op je voeding zet ( eg. gaming ).

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 29-03-2014 13:02 ]

• stimpies
Nog even jullie mening:

Nog steeds met Corsair CX750m voeding op het moment; andere voeding is in bestelling

Heb de PC terug van computerwinkel:
-Intel extreme tuning utility; processor burn-in test: perfect stabiel.
-Furmark: stabiel
-Intel utility + furmark samen = crash na enkele minuten (blue screen of vastloper).

Is dit wschl. een voedingsprobleem? Gaat de Cooler Master V 850 wel genoeg geven?

MVg

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Intel burn in pusht al hoeveel een cpu moet doen.
Vervolgens komt furmark die ook wat cpu power vraagt.
Cpu begint te zweten.
Vervolgens komt de OS er aan en zegt "Ho is ff, ik wil dat je dit en dat doet".
Cpu vind het niet leuk en reageert niet.
OS denk dat er wat loos is en gooit een bluescreen.

Wat verwachtte je?

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 29-03-2014 23:55 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een bluescreen laat diagnostische info zien over waar het fout gaat. Lees de output of neem er een foto van en zet hem hier/in een nieuw topic (geen idee wat het beleid is).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Is dit wschl. een voedingsprobleem? Gaat de Cooler Master V 850 wel genoeg geven?
Nee de kans dat het de voeding is is hooguit 1% ;)

CM V850 is idd meer dan genoeg ook met dikke overklok.
Pagina: 1