Aanleggen coaxbekabeling bedrijventerrein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Op het moment is mij gevraagd te bekijken of het mogelijk is of er sneller internet mogelijk gemaakt kan worden voor een bedrijf wat op een bedrijventerrein is gelegen.

Nu heeft het bedrijf een ISDN abonnement van KPN waarbij de snelste verbinding 8 Mbit/s (download) is.

Er is nog geen coaxiale verbinding aangelegd, dus het ISDN abonnement is het snelste wat er op dit moment mogelijk is voor een acceptabel en redelijk gegarandeerde snelheid.

Het beste zou zijn als er een coaxiale verbinding aangelegd zou worden aangezien een TV signaal wel wenselijk is, daarnaast is een kabelabonnement qua internetsnelheid aantrekkelijk.
Ook opties zoals een 4G-verbinding of sattelietverbinding heb ik aan gedacht, alleen dit kan best prijzig worden en lijkt me niet altijd even betrouwbaar.

Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken, uiteraard kan ik Ziggo gaan bellen, maar zou graag wel even vooraf goed geïnformeerd willen zijn. Wie voert het daadwerkelijk aanleggen van de bekabeling uit? Moet ik nog met iets anders rekening houden? Zijn er andere goede alternatieven waar nog niet aan gedacht is?

Overigens is het een klein bedrijf en is een SDSL of soortgelijke aansluiting niet nodig. De uploadsnelheid is hierbij iets minder van belang.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Voor een bedrijventerrein zou ik eerder een glasvezel initiatief starten. Glasvezel providers zijn toegankelijker dan kabelproviders. Daarbij komt dat een coax netwerk andere investeringen vereist dan glasvezel en het voor een kabelprovider minder interessant is alleen een kleine regio met weinig aansluitingen te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Als je belt met ziggo zakelijk zullen ze je direct door kunnen zetten met degene die bij jou kabel kan leggen, waarschijnlijk volker wessels.
Reken wel op een redelijk prijskaartje, voor de 1500 meter bij mn vorige werk was de rekening zon 3500 euro. Je kan beter dan gelijk kijken of de buren etc ook willen aanleggen aangezien dat wel redelijk in de kosten kan schelen, dan wordt er namelijk 1 hoofdkabel aangelegt + een wijkkast + extra kabels naar de overige locaties.

[ Voor 54% gewijzigd door Midas.e op 23-03-2014 21:42 ]

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een postcode check voor ADSL heb je nog niet gedaan?
Een postcode-check voor Ziggo-zakelijk blijkbaar ook niet..

Maar ADSL houdt niet op bij ISDN.. Want terug naar POTS levert je in iedergeval meer op dan ADSL, waar de max op 8 mbit ligt, en ADSL2+ kan sneller zijn.. Bellen met Ziggo, tjah, dat is dan alleen nodig als er nu nog geen coax ligt lijkt me, en dan hoor je wel direct wat daar je opties zijn, en de kosten (lijkt me).

Eigenlijk... Wat heb je zelf al ondernomen om je vragen te beantwoorden?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@MediaZoo: glasvezel kan inderdaad ook interessant zijn, hier kan ik ook eens voor kijken. Weet niet of er genoeg geduld is om een initiatief op te starten, maar dit kan uiteraard eens gepolst worden.

@Midas.e: bedankt voor de ruwe schatting, dan weet ik waar zo'n beetje rekening mee gehouden moet worden. Overigens zijn de buren een fastfoodketen en deze hebben wel een goede internetsnelheid, kan hen ook eens vragen wat ze daarvoor hebben laten aanleggen.

@RaZ: postcode-checks zijn gedaan en die 8 Mbit ISDN verbinding is dus het snelste wat er mogelijk is. Dacht dat ik dat indirect ook wel zo aan had gegeven maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Overigens: buiten het raadplegen van internet (en dus het raadplegen van diverse aanbieders en providers) heb ik nog weinig verder ondernomen, bellen ga ik nog doen maar wil hiervoor wel goed beslagen ten ijs komen aangezien ik dit ook niet op dagelijkse basis doe (eigenlijk nog nooit mee in aanraking gekomen).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Laatst online: 14-10 19:14
Wat ik denk dat de mogelijkheden zijn:

-Ten eerste 2 postcodechecks te doen, namelijk die op http://bbned.nl/ en http://www.dds.nl/adsl/ . Geeft een beter beeld van de mogelijkheden voor internet via telefoonlijn.

-Contact opnemen met KPN om te vragen naar een VDSL-planning. Uit ervaring weet ik dat de webcare van KPN een redelijk antwoord op deze vraag kan geven, deze kunnen tot 12 maanden in de planning kijken. Moet je er wel vanuit gaan dat de ISDN eruit moet om sneller internet te realiseren.

-Coax laten doortrekken door Ziggo of Glasvezel laten aanleggen. Van beide een offerte laten maken, voor hetzelfde geld is de coaxkabel dichterbij dan de glasvezel en dus goedkoper aan te leggen. Aangezien uploadsnelheid blijkbaar weinig uitmaakt, denk ik dat kabel beter is(abonnementskosten glasvezel[en zeker zakelijk!] zijn hoger). Misschien inderdaad slim om het dan met meerdere bedrijven tegelijk te doen, kun je kosten delen en hebben anderen ook profijt van.

-Satellietontvangst is mogelijk mits je redelijk zicht op de satelliet hebt(vrij zicht op de hemel). Abonnementskosten zijn wat hoger i.c.m. materiaalhuur maar je hebt wel 20Mbit down/6Mbit up onbeperkt.
Je moet wel een hoge ping voor lief nemen maar de verbinding is zeker niet slecht :)

Zeker geen 4G, de snelheden zijn wel leuk maar het is niet toegestaan deze als vervanging voor 'vaste internetverbindingen' te gebruiken. Bovendien is het beperkt dataverkeer en de databundels zijn erg duur!

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@timmie1: bedankt voor de todo-lijst. Dit geeft wel een goed beeld over de stappen.
Overigens het eerste punt is al afgetikt en blijkt dus niets snellers mogelijk te zijn (zelfs geen ADSL), het laatste punt is inderdaad de restrictie van 4G op dit moment, daarnaast lijkt het me net als sattelietverbinding vrij onbetrouwbaar. De satellietverbinding zal ook wel wegvallen als er bijvoorbeeld onweer in de lucht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:15
RomeoJ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:09:
@timmie1: bedankt voor de todo-lijst. Dit geeft wel een goed beeld over de stappen.
Overigens het eerste punt is al afgetikt en blijkt dus niets snellers mogelijk te zijn (zelfs geen ADSL), het laatste punt is inderdaad de restrictie van 4G op dit moment, daarnaast lijkt het me net als sattelietverbinding vrij onbetrouwbaar. De satellietverbinding zal ook wel wegvallen als er bijvoorbeeld onweer in de lucht zit.
Dan zou je toch de adsl lijn als backup kunnen gebruiken? Overigens keek ik meteen naar de datum van de TS om te verifieren dat we niet in een oud topic zaten. In 2014 ga je voor glasvezel als er iets bekabeld moet worden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33

Fiber

Beaches are for storming.

Freeaqingme schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:13:
[...] Dan zou je toch de adsl lijn als backup kunnen gebruiken? Overigens keek ik meteen naar de datum van de TS om te verifieren dat we niet in een oud topic zaten. In 2014 ga je voor glasvezel als er iets bekabeld moet worden.
Dat dus. Maar dan niet alleen voor jullie maar direct voor het hele bedrijventerrein. Heb je het nu nog niet helemaal nodig dan toch in de toekomst wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Laatst online: 14-10 19:14
RomeoJ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:09:
De satellietverbinding zal ook wel wegvallen als er bijvoorbeeld onweer in de lucht zit.
Hoeft niet. Het zit m erin hoe groot en hoe goed de schotel afgesteld is, m.a.w. hoeveel signaalreserve er van het satellietsignaal zit. Als de schotel precies goed afgesteld en groot genoeg is, is er niks aan het handje. Ervaring met satellietinternet in een hoosbui op een camper van een kennis... :P

Al geef ik anderen ook wel gelijk wat betreft de glasvezel. Nu misschien nog niet nodig, later vast wel. Kijk dus eerst wat de kosten daarvan zijn en of je het evt kunt combineren met andere bedrijven om de kosten te drukken.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41976558,noline]
(...) daarnaast lijkt het me net als sattelietverbinding vrij onbetrouwbaar. De satellietverbinding zal ook wel wegvallen als er bijvoorbeeld onweer in de lucht zit.
Er kunnen allerlei redenen zijn om geen satellietverbinding te nemen (de latency voorop), maar een satellietverbinding valt echt niet weg bij dikke bewolking en een behoorlijke stortbui. Het signaal zal wel zwakker worden, maar een professionele installatie houdt hier wel rekening mee en bouwt slecht weer reserve in.

Je ziet dit soort installaties veel op tankstations langs de snelweg staan, daavoor wordt een schotel van 80cm of 1m gebruikt. Ik heb zelf ook een behoorlijke schotel en zelfs met de stortbuien van afgelopen zomer is bij mij het beeld op de satellieten waar ik naar kijk niet weg gevallen.
Pagina: 1