Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nieuw hier op 't forum, dus vergeef me als ik wellicht niet goed genoeg heb gezocht. Google staat vol met verschillende VPN service websites. Iedereen vraagt er geld voor, wat ik geen probleem vind. Maar ik wil in een keer een goede keuze maken. Ik heb op dit moment de VPN Service Private Tunnel. Zijn er hier mensen die een andere / betere aanraden?

Neen, ik doe geen dingen die het daglicht niet kan verdragen. Maar het is voornamelijk omdat ik zo nu en dan gebruik maak van openbare wifi netwerken, en ik dan het liefst maximaal beveiligd ben. Ook ben ik regelmatig voor werk in het buitenland, en daarvoor zou het fijn zijn dat het lijkt alsof ik een Nederlands IP adres heb. In sommige landen zijn er nog wel eens restricties.

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Hoi Exposured,

Allereerst: Welkom op het forum :). Ik woon tijdelijk in het buitenland en heb rond de Olympische Spelen ook wat research gedaan naar een fijne VPN-provider, om via de NOS-site toch te kunnen kijken. ('Geo-blocking'; Buitenlandse ip's werden geblokkeerd).

Een aantal aandachtspunten:
1. Waar je o.a. op zal moeten letten is dat je de keuze hebt uit het kiezen van meerdere locaties, i.v.m. de genoemde geo-blocking.
2. Dan is er natuurlijk nog het punt van vertrouwen: Is je VPN-provider beter te vertouwen dan de mensen op je wifi-hotspot? Natuurlijk speelt dit een grotere rol als je doel ook anonimiteit is, zodat er geen sporen (credit-card betalingen o.i.d.) herleidbaar naar jouw als persoon zijn.
3. Je abonnement: Veel providers hebben verschillende abonnementen, met allemaal hun eigen beperkingen: De hoeveelheid data die je per maand kan verbruiken is verschillend, net als de snelheidslimiet. De prijzen zijn meestal rond de 4-10 euro per maand.

Mijn keuze:
Mijn doel was rond Sochi 2014 vooral het bekijken van een paar wedstrijden. Ik vond het zonde om een maandelijks abonnement af te sluiten voor die paar wedstrijden, terwijl ik het verder nauwelijks gebruik.
De keuze viel daarom, na enig zoekwerk op https://cloudnymous.com/ .
Zij bieden namelijk een abonnementsvorm aan waarbij je een bepaalde hoeveelheid data koopt die je kan gebruiken wanneer je wilt: Je koopt 10 dollar aan data, en afhankelijk van welk toegangspunt je kiest varieert de prijs. Bijvoorbeeld 5 cent/GB in Nederland, of 20ct/dag in Canada.
Voor mij ideaal, geen maandelijkse kosten, en met dat tegoed kan ik nog heeeeel lang vooruit. (Een wedstrijdje streamen kostte me nog geen 5 cent)
Over de privacy kan ik weinig zeggen, en voor mijn doel maakt dat ook weinig uit. Ze claimen in elk geval heel anoniem te zijn.

Hopelijk heb ik je enigzins kunnen helpen. Overigens: vaak biedt je werkgever ook een VPN-netwerk aan, om veilig bij je bestanden te kunnen. Je zult dan ook gewoon een Nederlands IP hebben.
Natuurlijk kan je baas je wel monitoren, dus voor intieme zaken zou ik het niet gebruiken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Hi Seafish,

Bedankt voor de terugkoppeling. Het klopt dat internet bij ons bedrijf ook een vpn netwerk is. Deze wil ik echter niet gebruiken. Ik heb mijn laptop voor zakelijke en prive doeleinden. De VPN provider die je zojuist aangeeft, vind ik inderdaad een prima optie. Het gaat mij niet alleen zo zeer om bijvoorbeeld het kunnen streamen van films, series of voetbalwedstrijden via FOX Sports, al is dat wel mooi meegenomen. Het gaat mij erom dat ik ook in openbare ruimtes waar een wifi verbinding wordt aangeboden voldoende ben beveiligd.

Ik ga zeker gebruik maken van de optie die ik zojuist van je heb gekregen. Daarnaast zag ik ook een vpn genaamd Dark VPN, die ik wellicht ook zal overwegen. In ieder geval bedankt voor de duidelijke toelichting :)