Ervaring: Linksys EA6900 router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503100

Topicstarter
Ik maar nu een dikke maand gebruik van de EA6900 router van Linksys.
Dit is een AC router dus heeft 2.4Ghz en 5Ghz Wifi (en natuurlijk 4 LAN poorten).

Positieve ervaring:
- zowel 2.4Ghz en 5Ghz zeer snel
- bediening is simpel
- bediening via mobiele telefoon werkt zeer goed en vlot
- makkelijk een gast netwerk aan te maken, waarbij gasten via hun internetbrowser een wachtwoord kunnen ingeven op daarna gebruik te maken van internet
- router heeft 2 usb poorten waar extrene opslag aan gekoppeld kan worden, via mapbeheer, ftp en een mediaserver wordt er maximaal gebruik gemaakt van de netwerk schijven (ideaal als je geen extra NAS voor opslag wilt installeren)

Negatieve ervaring:
- Firmware wordt automatisch geupdate, waardoor je niet weet dat er mogelijk een slechte versie geinstalleerd wordt op je router. Deze optie kan je uitzetten en dat raad ik ook sterk aan.
De nieuwste firmware van het moment (1.1.42.158863) heeft veel bugs wat te merken is aan:
* verlies van 2.4Ghz en of 5 Ghz netwerk, dit gaat totaal random.
* sommige smart TV's werken niet goed direct via LAN op de router en moeten via wireless connect worden.
Je kan natuurlijk wel terug naar oude firmware die geen problemen geeft, maar goed. Je moet er maar opkomen dat het ineens je router is die buggie is.
- Relatief weinig apps waar je bijvoorbeeld je netwerk gebruik kan monitoren.
- Je kan de webpagina voor het gast netwerk niet persoonlijk maken.

Buiten het firmware issue om is het een mooie router om mee te werken. Ik hoop alleen dat er snel een nieuwe firmware oplossing komt want de nieuwste variant is onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 21:55

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Dit is duidelijk een review en hoort in die sectie dan ook.
http://tweakers.net/reviews/

[ Voor 11% gewijzigd door TVH7 op 23-03-2014 22:50 ]