Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 17:20
Beste tweakers,

Sinds deze week heb ik de Nexus 5. Geweldig ding, lekker snel en goed beeld.
Nu is er een aantal applicaties dat ik wil gebruiken, maar die eigenlijk root-access nodig hebben (e.g.: het filmen van het scherm buiten z'n eigen sandboxje). Op het gebied van rooting, ben ik niet bepaald thuis. Voor zover ik weet is het het gebruiken van Android als root-user en dat lijkt me verschrikkelijk onverstandig..
Een oplossing leek me, om bepaalde applicaties als superuser uit te voeren. Het enige wat ik hier over kan vinden, zijn apps die dat doen, maar die hebben dan zelf root-access nodig, dus dan moet er toch geroot worden. Is er geen magische toegang tot de Linux terminal in Android? En wanneer je de terminal open hebt, welke commando's starten welke apps?

Alvast bedankt,
Kees

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:52

TommieW

Numa numa.

Als je je mobieltje hebt geroot, wordt er een app als (bijvoorbeeld) SuperSU geïnstalleerd.
Wanneer een app root toegang wil hebben, zal je een popup krijgen van SuperSU waarin je gevraagd wordt of je de roottoegang accepteert voor die app.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je geroot bent wil dat niet zeggen dat alle apps meteen als root uitgevoerd worden. Als een app root toegang wil hebben, zal hij dit aan moeten vragen. Een speciale app (vaak Superuser of SuperSU) vangt deze aanvraag af en zal jou vragen of je de desbetreffende app ook root toegang toe wilt kennen. Doe je dat niet zal de app dus geen rechten hebben. Hopelijk snap je het zo :)

Edit : Tommiew was sneller, zelfde principe.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaalus op 23-03-2014 17:47 ]

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:50
gewoon deze tool gebruiken: http://www.wugfresh.com/nrt/

instructies volgen en klaar is kees.