Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische slimme verlichting in de badkamer

Pagina: 1
Acties:

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 11:06

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Voor mijn badkamer wil ik dit led paneel installeren: CCT-Dimbaar LED paneel 60x60cm- 40w
Hierbij zit een afstandsbediening wat leuk en aardig is, maar liever heb ik een gewone lichtknop, of nog beter een bewegingssensor, zoals ik nu al in een inloopkast heb. Maar ik wilde niet voor niets een dimbaar paneel. In de ochtend als je wakker wilt worden wil je lekker koud licht, waar je wakker van wordt, maar in de avond als je je tanden gaat poetsen wil je juist lekker gedimd warm licht zodat je niet weer klaar wakker bent vlak voor je je bed in rolt. Idealieter zou ik dus een bewegingssensor + een tijdschakelaar willen waarbij de sensor bepaald wanneer hij aan moet en de tijdschakelaar bepaald hoe warm het licht moet zijn (wat het dim percentage is). Indien nodig moet het natuurlijk altijd override baar zijn, voor als er iets is.

Bestaat zo iets of is er een combinatie van betaalbare elementen die dit kan bewerkstelligen? Wat programmeerwerk ben ik niet bang voor, maar ik heb me nog nooit in dit soort dingen verdiept.

Alvast dank voor het sturen in de juiste richting!

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Moeilijk om te zeggen, het word me op de site ook niet duidelijk wat voor controller eraan hangt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Nou, daar gaan we dan, voor wat ie waard is.
Hier in mijn douche/wc zit een pir schakelaar, helemaal te gek.
Kun je niet buitenshuis een een lichtgevoeligeweerstand plaatsen en daarmee de 'kleurwarmte' regelen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Wat je wilt is makkelijk te maken met een PIC, arduino of ander klein programmeerbaar computertje.
Moet je natuurlijk kunnen programmeren of iemand vinden op internet die precies hetzelfde al eerder heeft gemaakt.

Het lastige is hoe je het aan je lamp koppelt. De pagina van de verkoper geeft geen informatie over hoe je afstandsbediening communiceert met de lamp. En dat is toch informatie die je nodig hebt om de juiste outputs te genereren.

TheS4ndm4n#1919

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Een willekeurige PIC of Arduino is natuurlijk een idee, maar dan moet het inderdaad communiceren met de lamp (waarschijnlijk via een dimmer) en de bewegingssensor. Zijn er meer standaard controllers die voor dit soort toepassingen worden gebruikt?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds wanneer worden LED-jes "warmer" zodra ze gedimd worden? :?

Verwijderd

Osiris, met rgd leds is er vast wel wat te regelen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:49:
Osiris, met rgd leds is er vast wel wat te regelen.
Da's idd zo.

Aangezien er "warm-coolwit" in de titel stond, dacht ik dat 't een fixed colour was. Maar gezien de "Kleurtemperatuur: 2700K tot 6500k" en "Kleuren en felheid dimbaar" zal 't idd gaan over RGB-achtige zaken.. :o

My bad, overheen gelezen :)

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Dat paneel is geen rgb paneel, maar zou dimbaar moeten zijn, waarbij ook de kleur van het licht instelbaar is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Osiris schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:47:
Sinds wanneer worden LED-jes "warmer" zodra ze gedimd worden? :?
Dat worden ze niet, maar bij dit RGB paneel kun je de kleurtemperatuur blijkbaar zelf regelen tussen 2700K en 6500K. Ik moest ook even op de link klikte voordat ik het snapte.
Macros schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:45:
Zijn er meer standaard controllers die voor dit soort toepassingen worden gebruikt?
Ik kan me voorstellen dat er een standaard is om dit soort lampen aan te sturen (DMX bijvoorbeeld?), maar daar heb je natuurlijk weinig aan als jouw lamp alleen input van de bijgeleverde RF-remote ondersteunt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Xander schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:53:
[...]

Ik kan me voorstellen dat er een standaard is om dit soort lampen aan te sturen (DMX bijvoorbeeld?), maar daar heb je natuurlijk weinig aan als jouw lamp alleen input van de bijgeleverde RF-remote ondersteunt...
Ik heb er ook even een mail naar de webshop aan gewaagd, hopelijk kan hij wat extra informatie over geven.
DMX? Ik zie dat dat professionale licht aansturingsapparatuur en software is, voornamelijk voor concerten en dergelijke. Is dat hier van toepassing?

[ Voor 12% gewijzigd door Macros op 23-03-2014 18:00 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Xander schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:53:
[...]

Dat worden ze niet, maar bij dit RGB paneel kun je de kleurtemperatuur blijkbaar zelf regelen tussen 2700K en 6500K. Ik moest ook even op de link klikte voordat ik het snapte.

[...]

Is het een RF remote of IR remote? IR is triviaal met een microcontrollertje na te maken.
Pagina: 1