Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb een tijdje terug een systeem in elkaar gezet, voor een vriend van mij, maar door tijd gebrek niet goed kunnen testen.
Heb alles in elkaar gezet, windows geïnstalleerd en getweaked, en dat ging allemaal prima.

Echter vrijwel meteen nadat hij de pc bij hem had staan, gaf hij aan dat de computer niet wilde opstarten.
Hij wilde graag dat ik langs kwam want dan "kon ik het met mijn eigen ogen zien"
Ben gister dus met de trein van Zaandam(NH) naar Doetinchem (GE) "even" heen en weer geweest.

Maar goed, om een lang verhaal kort(er) te maken:
Windows start normaal op en is bruikbaar voor een paar minuten, waarna keyboard, muis, programma's etc. locked. Alleen het geluid blijft spelen.

Aangezien ik maar een paar uur de tijd had om te testen, heb ik niet veel kunnen excluderen
Na wat testen, kwam ik er achter dat het wel goed ging wanneer de videokaart er niet in zit en alle interne geluidshardware uitgeschakeld staat via Devmgmt.msc, maar dit is maar een keer getest

Iemand een idee of het gaat om een defecte videokaart, drivers, of iets anders?
(Dit is inderdaad niet echt veel relevante informatie, maar kan meer andwoorden geven op vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de precieze specs van het systeem? Das wel zo handig om erbij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
CPU: q6600 2.4GHz
GPU: Asus GTX650 1gb
PSU: Antec 450 watt
RAM: 3gb 800mhz
HDD: 1GB + 250GB
ODD: BD+/-DL + DVD+/-DL
PCI: Wifi kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de videokaart ook in een ander systeem getest? Als hij dan wel werkt, zou het dus aan de pc van je vriend liggen.

Je zou ook kunnen kijken of één van de stand-offs kortsluiting veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Nope niet in een ander systeem getest, gaat een beetje lastig aangezien zijn andere pc AGP heeft.
Zal even vragen of er iemand bij hem in de buurt is waarbij hij de gpu kan uittesten.

Eerlijk gezegt geen idee wat Stand-Offs zijn.. Wat zijn stand-offs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Afstandsbusjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.apexfasteners.com/fasteners/images/categories/MaleFemaleStandoff.png

Ik zou het echter zeer vreemd vinden als het syteem voor een paar minuten draait zonder die dingen 8)7 .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 24-03-2014 19:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Haha, oke. dan weet ik de naam daar ook van
Het zou kunnen, maar het lijkt me niet. Ze zitten er wel op, en het zijn de standaard megeleverder.

Daarnaast heb ik daar nooit last mee gehad met andere videokaarten, en heb er toch wel een aantal in mijn handen gehad. Bovendien lijkt me daarvan de kans ook niet bepaald groot

iig wel bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Zag dat deze topic nog open stond. Het probleem is inmiddels verholpen na vervangen van wlan pci kaart. Topic kan dus gesloten worden. (Btw. Is het mogelijk dit zelf te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Topics worden hier op t.net niet gesloten, in de toekomst kunnen mensen met vergelijkbare problemen misschien in jouw topic de oplossing vinden ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1