• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 20:41
Van een mede Tweaker heb ik een leuk Dual Pentium 3 moederbord overgekocht met 2 CPU's en geheugen voor mijn retro game pc :)

Nadat ik alles netjes in de kast heb gezet start ik de computer voor het eerst op. Ik hoor geen POST enkel de fans gaan draaien en ik zie rode ledjes oplichten. Via google proberen op te zoeken wat het was maar ik kom er niet uit :-) Ik lees wel dat 4 rode lampjes betekenen dat de CPU kapot is, of niet goed in de socket zit.

De configuratie:
msi 694d pro 2 (ms-6321)
2x Pentium 3 866 MHz
4x 512mb Kingston PC133

De 4 lampjes branden rood:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/428foto_2.jpg

Wat heb ik gedaan:

* BIOS reset
* Cpu's omgewisseld
* 1 enkele cpu (beide geprobeerd)
* geheugen's om en om geporbeerd
* Een andere S370 cpu geplaatst (Celeron 800 & Pentium 3 1GHZ)
* Ander geheugen geprobeerd (Infineon 133 pc sdram, en nog enkele anderen)
* alles uitgesloten behalve de cpu (geen beep, helemaal niks)
* verschillende videokaarten geprobeerd (agp & pci)

En vast nog wel een paar andere dingen, echter gaan de fan's draaien maar verder helemaal niks. Wellicht een corrupte bios? Ik hoor ook geen piepjes, zelfs niet met enkel de CPU in de socket..

Wie heeft er tips?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Paar dingen wat ik nog niet in je lijstje zag maar wat je misschien nog kan proberen:

- nieuwe batterij, sommige borden doen niks als de CMOS batterij leeg is
- PC even buiten de kast proberen, gezien de lay-out van het moederbord verschild met de gemiddelde ATX, kan het zijn dat er een van de stand-offs van de kast contact maakt met het moederbord (normaal zou je bij kortsluiting andere symptomen zien, maar je weet maar nooit)
- controleren voor bolle elco's, veel borden uit dat tijdperk hadden er last van (meestal start een PC wel met bolle elco's maar soms is het dusdanig erg dat ze ook gewoon niks meer doen).
- misschien de boel nog even extra controleren of er niet iets is beschadigd tijdens transport.

Een corrupte BIOS zou overigens ook nog heel goed kunnen, al zou ik verwachten dat dat wel in de advertentie zou hebben gestaan (of dat het ding uberhaubt kuren zou hebben).

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 20:41
Dankje! Gisteravond weer bezig geweest, helaas..

* 3 verschillende batterijen geprobeerd
* Het moederbord uit de kast gehaald (dit bordje past prima in mijn kast (Antec Sonata) en raakt geen van de andere onderdelen) en los getest.
* Ik zou straks even kijken of er bolle elco's op zitten, maar dit kon ik zo even niet zien dus denk het niet.

Edit:

Net nog weer een andere voeding getest en gekeken of ik lekkende elco's kon ontdekken, dat was ook niet het geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Kimberly op 24-03-2014 18:22 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

4 rode leds is meestal een cpu error,misschien dat je vrm's niet meer goed zijn op je bord.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x