Hoi iedereen,
Ik zit al een tijdje met twee opties te worstelen en kom er niet uit.
Mijn huidige MSI GE620 link is nog niet zo oud, 3 jaartjes, maar ik begin zijn limieten te bereiken zoals tijdens het photoshoppen, mijn ram loopt helemaal vol en alles begint dan vast te lopen. Met games, ik kan bf4 alleen op minimale settings draaien, multiplayer trekt hij qua fps niet. Bestanden overzetten, openen of opslaan duurt eeuwen eveneens het laptop opstarten.
Daarom dacht ik aan een redelijke upgrade van wat hardware:
van 8gb ram naar 16gb (of meer indien mogelijk).
- 2x8gb crucial ballistix kost 122,- link
de hdd vervangen met een 256gb ssd.
- samsung evo pro 256gb ssd kost 162 euro link
de dvd speler vervangen met een hdd caddy en 1-3tb schijf.
- de caddy kost 24 euro link
- de hdd van 1tb sata600 kost ongv 65,- link
Dat zijn upgrades ter waarde van 373,-
Dan heb ik alsnog een wat verouderde videokaart en processor, dezelfde logge laptop en oplader en mezelf er niet van verzekerd dat hij nu alsnog weer een paar jaar mee gaat. Er zitten immers nog oudere onderdelen in.
Daar tegen over staat dat een nieuwe laptop met mijn eisen niet goedkoop is.
Ik codeer veel dus een 15" scherm is wel een must, 16gb ram, een i7 quadcore en fullhd of meer, dan zit je toch al snel met een macbook pro van 2300 of een gamelaptop zoals de nieuw uit te komen razer blade (wat een beest is dat!)
Dan nog in overweging te nemen dat ik een 27" externe monitor zoals de NEC 271 spectraview of de eizo 27"coloredge wil aanschaffen en dat de resolutie van een retina scherm of qhd op de razer niet perse nodig maakt.
Heeft iemand tips, zouden jullie upgraden en nog twee jaartjes door gaan, en zijn dit dan logische upgrades?
Of zouden jullie zeggen koop lekker een nieuwe dat verschil is veel groter dan een upgrade.
Edit: welke limieten loop ik tegen aan.
Ik zit al een tijdje met twee opties te worstelen en kom er niet uit.
Mijn huidige MSI GE620 link is nog niet zo oud, 3 jaartjes, maar ik begin zijn limieten te bereiken zoals tijdens het photoshoppen, mijn ram loopt helemaal vol en alles begint dan vast te lopen. Met games, ik kan bf4 alleen op minimale settings draaien, multiplayer trekt hij qua fps niet. Bestanden overzetten, openen of opslaan duurt eeuwen eveneens het laptop opstarten.
Daarom dacht ik aan een redelijke upgrade van wat hardware:
van 8gb ram naar 16gb (of meer indien mogelijk).
- 2x8gb crucial ballistix kost 122,- link
de hdd vervangen met een 256gb ssd.
- samsung evo pro 256gb ssd kost 162 euro link
de dvd speler vervangen met een hdd caddy en 1-3tb schijf.
- de caddy kost 24 euro link
- de hdd van 1tb sata600 kost ongv 65,- link
Dat zijn upgrades ter waarde van 373,-
Dan heb ik alsnog een wat verouderde videokaart en processor, dezelfde logge laptop en oplader en mezelf er niet van verzekerd dat hij nu alsnog weer een paar jaar mee gaat. Er zitten immers nog oudere onderdelen in.
Daar tegen over staat dat een nieuwe laptop met mijn eisen niet goedkoop is.
Ik codeer veel dus een 15" scherm is wel een must, 16gb ram, een i7 quadcore en fullhd of meer, dan zit je toch al snel met een macbook pro van 2300 of een gamelaptop zoals de nieuw uit te komen razer blade (wat een beest is dat!)
Dan nog in overweging te nemen dat ik een 27" externe monitor zoals de NEC 271 spectraview of de eizo 27"coloredge wil aanschaffen en dat de resolutie van een retina scherm of qhd op de razer niet perse nodig maakt.
Heeft iemand tips, zouden jullie upgraden en nog twee jaartjes door gaan, en zijn dit dan logische upgrades?
Of zouden jullie zeggen koop lekker een nieuwe dat verschil is veel groter dan een upgrade.
Edit: welke limieten loop ik tegen aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Krahk op 23-03-2014 15:49 ]