Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DeltaCopy kan/mag geen subdirs aanmaken op Synology?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Hoi,

Wil m'n PC backuppen met DeltaCopy (Windows schil voor rsync) naar een Synology NAS. In DeltaCopy verschijnen netjes de mappen die aanwezig zijn op de NAS (NetBackup bijv., of een zelfgemaakte map voor m'n backups).

Probleem is alleen dat ik geen submappen kan/mag aanmaken. Ik wil het graag zo:
/backupdir/PC_Pietje/meuk

Maar ik kan alleen in /backupdir/ schrijven. Als ik er "PC_Pietje" achter zet dan krijg ik errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Executing: rsync.exe  -v -rlt -z --chmod=a=rw,Da+x --delete "/cygdrive/C/Users/username/Pictures/wallpaper-collection-2/" "admin@<nas_adres>::win7_backup/pietje//wallpaper-collection-2/"
sending incremental file list

rsync: mkdir "pietje/wallpaper-collection-2" (in win7_backup) failed: No such file or directory (2)

rsync error: error in file IO (code 11) at main.c(615) [Receiver=3.0.9]

rsync: connection unexpectedly closed (5 bytes received so far) [sender]

rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at /home/lapo/packaging/rsync-3.0.4-1/src/rsync-3.0.4/io.c(632) [sender=3.0.4]

Error in rsync protocol data stream
Rsync.exe returned an error. Will try again. This is retry number 1 of 5

Mapnamen in deze post zijn fictief, het gaat meer om het idee.

Als ik echter via SMB naar die map ga, dan zelf een map aanmaak dan kan hij netjes wegschrijven in die map. Maar ik wil gewoon dat DeltaCopy ook mappen aan mag maken, ik wil niet voor elke PC zelf een map aan moeten maken....

Ik dacht eerst dat het door de '/' aan het eind van het pad kwam (aangezien er nu twee in het pad staan), maar zonder die '/' krijg ik dezelfde foutmelding.

Hoe kan dit? Zit dit aan de Synology kant, of aan mijn kant verkeerd? Of is het gewoon een feature van rsync?

Heb de foutmelding ("mkdir failed: No such file or directory") ook al door Google gegooid, en dan kom ik posts tegen waar ze hetzelfde probleem hebben. Er wordt dan gezegd de "-p" parameter te gebruiken. Maar in andere posts wordt dat juist weer afgeraden omdat dat niet de oplossing is... :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2014 14:28 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Hier mee zoeken met google.
windows+DeltaCopy+no subdirectories

Maak eenvoudige map namen zonder spaties, en zonder hoofdletters, soms leverd dit problemen op.
Controleer ook goed of netwerk adres goed is geschreven.
Heb je alles via de grafische menu ingesteld?