Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 08:31
hey

ik zit hier met een probleem, als ik in windows gewoon afsluit dan gaat mij pc zo goed als uit, maar de fans en de voeding blijven draaien, dit gaat door totdat je de aan/uit knop 10 sec vasthoud.

als ik (in windows) op de (fysieke) aan/uit knop druk dan gaat het scherm gewoon uit alsof de pc in standby gaat en gaat de powerled knipperen, daarna kan je niks meer en moet je weer de aan/uit knop 10 sec vasthouden. dan gaat de pc totaal uit.
het rare is dat als je hem daarna opstart hij wel op de normale manier het opstartscherm van het moedebord laat zien maar dat het daarna lijkt alsof hij uit standby komt, alle proggrammas die je voor het afsluiten open had staan zijn nog open en je krijgt geen inlog of windows-boot-screen

weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn pc wel stopt met draaien na dat ik hem afsluit?
en kan dit aan mijn voeding liggen? daar had ik eerder namelijk problemen mee

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
ik heb het zelfde probleem als ik mijn computer wil laten afsluiten met Windows zelf. na 2 seconden start hij gewoon weer op.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
Zoek deze setting even op?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7Gh5l/a7292140bf.png

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Aller eerst welke Windows versie heb je (Windows 7, Windows 8, XP, Vista).
Bij Windows 7 -> Rechtermuisknop op de Start knop -> Properties (Eigenschappen) -> Power button action selecteer Shutdown (Afsluiten).

Als je wilt instellen wat de knop van je pc kast doet als je hem indrukt moet je naar
Control panel -> System and Security -> Power Options -> Chooser what the power buttons do -> Selecteer Shutdown bij het "When I press the power button" Shutdown.

Ik zelf heb Windows 7 Engels dus misschien heb je de Nederlandse vertalingen er van nodig. Of zoek wat Stroopwafels zegt even op. Maar dat is volgens mij alleen voor de knop op de pc kast.

• Uberdude
nja als ik op windows afsluiten druk gewoon doet hij een reboot ipv afsluiten.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

Kijk eens in je BIOS naar "wake on LAN" en "wake on USB" (o.i.d.) en zet dat eens uit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Uberdude
ik zal straks eens even kijken

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 08:31
ik heb mijn instelllingen in mijn bios voor zover ik zie goed staan, en de "power options" ook zoals op het plaatje. ik heb trouwens windows 8 pro en een asrock z77 pro 4(moederbord)mocht iemand bekent zijn met de betreffende bios
Pagina: 1