Toon posts:

sony ta-2560 versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hier op Tweakers en ben er terechtgekomen omdat ik een vraag heb (gegoogled) over mijn sony ta-2560 versterker. Mijn versterker vertoont sinds gisteren de volgende kuur: de balans is geheel ontregeld. Heb van alles geprobeerd, speakers omgewisseld, andere geluisbron etc., maar het blijft dat ik uit het ene kanaal vééél minder geluid krijg dan uit het andere.... Misschien enig idee? :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wisselt het als je aan de balansknop draait, of verschilt het ook als je de volumeknop gebruikt?
Wat je iig eens zou kunnen proberen is de boel openmaken en schoonmaken. Eerst voorzichtig met de stofzuiger om alle stof weg te halen, dan kwastje voor de restjes en dan nog eens de stofzuiger.
Kan goed zijn dat dat al helpt.
Zo niet, dan kun je een busje Tunerspray van Kontakt chemie halen en daar de balansregelaar van binnen mee inspuiten. Kijken of dat helpt.

Laatste optie is eigenlijk dat er een versterkingstrap stuk is gegaan. In dat geval heb je een reparateur nodig. Voor de vintage liefhebber is dat misschien nog rendabel. Alternatief is dan een nieuwe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie! Ik had 'm zojuist i.d.d. opengemaakt en met perslucht ff beetje doorgeblazen... Hele verbetering!!!!