Toon posts:

Teveel bas :(

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaartje of twee geleden een miniset gekocht, de FW530C van Philips (ik had beter moeten weten |:( ) en dat ding heeft vier basinstellingen: geen bas, teveel bas, veelsteveel bas en mijn-huis-sort-in bas. Erg verrot dus.
Aangezien ons huis voor een groot gedeelte uit hout bestaat is het één grote klankkast, dus ik kan mijn radio nooit hard zetten zonder zeurdende ouders...
Nu heb ik net mijn ouders hun versterker aan de line-out van m'n miniset gehangen (ze hadden hem even niet nodig) en de boxen ook op die versterker (incl equalizer) en nu kan ik de radio meteen een keer zo hard zetten zonder dat mijn ouders klagen, omdat de bas er makkelijker 'uit te filteren' is.

Nu heb ik dus de vraag: is er een makkelijke (en goedkope) manier om een kassie tussen mijn miniset en boxen te hangen als 'equalizer' om de bassen goed te kunnen regelen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Equalizers zijn niet zo heel duur, kan al vanaf honderd gulden. :)

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Andere ouders nemen...?

Tis maar een idee.

ja, graag!

Verwijderd

Zet er een condensator tussen >:)

Verwijderd

schuim in je baspoorten stoppen

RW

Verwijderd

..... en dat ding heeft vier basinstellingen: geen bas, teveel bas, veelsteveel bas en mijn-huis-sort-in bas. Erg verrot dus.
lol Wahahahaha :D :D :D

Dit heeft ook vooral met acoustiek te maken, heb je ze ergens op een makkelijk resonerend object gezet? (zoals een kast oid) Als je veel via je pc speelt kan je natuurlijk ook de bass op je pc lager instellen (winamp+volumeregeling)
suc6

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je zou het kunnen proberen om een middentoonfilter tussen de speakers en de versterker output te plaatsten. sterker nog, ik denk dat dat heel goed werkt

edit:

trouwens best wel grappig eigenlijk, want ik zit op een houten zolder en ik heb pas een bashoorn gemaakt. nou worden me ouders nog sneller boos

Afbeeldingslocatie: http://www.boxenbouwen.homestead.com/files/hoorn_4.JPG

ik had nog wat hout over :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:38

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 09 juni 2001 12:58 schreef AtomicShockwave het volgende:
je zou het kunnen proberen om een middentoonfilter tussen de speakers en de versterker output te plaatsten. sterker nog, ik denk dat dat heel goed werkt

edit:

trouwens best wel grappig eigenlijk, want ik zit op een houten zolder en ik heb pas een bashoorn gemaakt. nou worden me ouders nog sneller boos

[afbeelding]

ik had nog wat hout over :)

wat is een bashoorn, en waar zit de speaker?
hmmm dat laatste zal wel een domme vraag zijn

This too shall pass

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

JT

VETAK y0

Op zaterdag 09 juni 2001 10:37 schreef DEM het volgende:
Ik heb een jaartje of twee geleden een miniset gekocht, de FW530C van Philips (ik had beter moeten weten |:( ) en dat ding heeft vier basinstellingen: geen bas, teveel bas, veelsteveel bas en mijn-huis-sort-in bas. Erg verrot dus.
Aangezien ons huis voor een groot gedeelte uit hout bestaat is het één grote klankkast, dus ik kan mijn radio nooit hard zetten zonder zeurdende ouders...
Nu heb ik net mijn ouders hun versterker aan de line-out van m'n miniset gehangen (ze hadden hem even niet nodig) en de boxen ook op die versterker (incl equalizer) en nu kan ik de radio meteen een keer zo hard zetten zonder dat mijn ouders klagen, omdat de bas er makkelijker 'uit te filteren' is.

Nu heb ik dus de vraag: is er een makkelijke (en goedkope) manier om een kassie tussen mijn miniset en boxen te hangen als 'equalizer' om de bassen goed te kunnen regelen?
Dit ligt bijna altijd bij de speakers. Simpelste oplossing : koop nieuwe speakers. Leuke speakers heb je al vanaf 130 p.st., de Tannoy M1.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 09 juni 2001 10:39 schreef dennisdotcom het volgende:
Equalizers zijn niet zo heel duur, kan al vanaf honderd gulden. :)
Ja, en waar wil je die tussen gooien ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Tsjah,
douw gewoon een partij demping in die kastjes.

(Oude sokken, handoekjes, trui, dekens, kussen, handschoenen, wollen muts, etc...)

Prop de baspoorten vol, zet ze niet op de vloer of tegen de wand.

Greetz,
Hooi. :Y)

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 09 juni 2001 14:11 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, en waar wil je die tussen gooien ?
Tussen versterker en speaker >:)
( dit is weer een GRAPJE het is idd vrijwel onmogelijk in een mini of midi set een eq te implementeren )

Oftewel geen goede optie die EQ.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 14:03 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

Dat wil ik eigelijk ook wel weten!

Er komt trouwens ook veel bas van een 5-snarige basgitaar met een grote/zware versterker en een nog grotere/zwaardere mega-box erachter waarmee je naar achter vliegt als je de lage B aanslaat!!!

Verwijderd

De luidspreker zit gemonteerd in het paneel, waarlangs in die afbeelding '349' staat aangegeven (in de meest linkse afbeelding). Hij hangt dus schuin, achterin de kast.

Hoorns roeleren trouwens. Jammer alleen dat ze over het algemeen niet erg diep gaan, maar het rendement is :9~

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49
als je zware resonerend bastonen wilt voorkomen moet je een paar tennisballen kopen :P

jaja..
en die vervolgens netjes in 2 helften snijden. elke speaker zet je dan op een aantal van die helften (2 of 4 afhankelijk van de grootte).. en zorg dat ze niet direct tegen de muur staan.

dan is het grootste probleem opgelost :P
wel veel bas in je kamer maar weinig resonantie :7

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• JT

JT

VETAK y0

Kan trouwens ook met squash ballen :)

Ecodan warmtepomp

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49
Op zaterdag 09 juni 2001 15:31 schreef JT het volgende:
Kan trouwens ook met squash ballen :)
tuurlijk.... voetbal zou ook kunnen, lekker groot :P :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Creatief zijn jullie allemaal wel :) Ik zat meer aan een paar sneetjes in de boxen te denken >:)
Dat resoneren is het probleem, en ophangen of in schuim pakken helpt niet...

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
FF en vraagje over die bashoorn:

is dat ding gewoon op een midi set aan te sluiten (zonder bas uitgang?) en hoe los je dat dan op met links en rechts?

mijn pc

Verwijderd

Ik heb geen telefoon, gsm of computers nodig om de politie voor mijn deur te krijgen, ik draai zo hard en zo veel basssss, dat de hele buurt naar de politie belt.

Er is ook een politieke partij voor mijn deur gaan betogen over lawaaioverlast.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 18:40 schreef algabra het volgende:
Ik heb geen telefoon, gsm of computers nodig om de politie voor mijn deur te krijgen, ik draai zo hard en zo veel basssss, dat de hele buurt naar de politie belt.

Euh, ja, dus? Ook nog wat nuttigs toe te voegen aan de topic verder?

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:13
Op zaterdag 09 juni 2001 10:37 schreef DEM het volgende:

gheh. die geeft
edit:
een redelijk
geluid joh >:) ik heb zelf de FW570C :) daar zit wel relaxt geluidje in. maar idd zit er tussen geen bas en 1x boost wel een behoorlijk verschil :r
maar goed, gewoon je volume zacht houden (of juist erg hard) en dan gaat het goed

(zet em anders eens op 9 ipv 10, dan is de trap van de bas ook net iets minder erg)

experimenteer maar

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op zaterdag 09 juni 2001 11:03 schreef PJK het volgende:
Andere ouders nemen...?

Tis maar een idee.
Erg flauw idee hoor...ik zou gewoon een ander huis nemen

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Fuelke

Forza Ferrari

Ander setje kopen :-) Heb Creative SW310 regelbare bas....meestal staat hij op de stand sfeervol voor mij met echo door op de muur kloppende buren.

Overigens kan je de bas ook aanpassen via de software meegeleverd bij je Creative Soundkaart. Welke soundcard heb je momenteel?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 09 juni 2001 14:03 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

een bashoorn is een baskast die zo gebouwd is dat hij de basverspreid, zoals je op de zijdoorsnede kunt zien zitten er verschillende schotten in de kast, in het onderste schot zit een speaker, die wordt door de schotten door de kast naar de "uitgang" geleid

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 09 juni 2001 18:40 schreef algabra het volgende:

edit:

hey WTF ik heb verkeerd gequote, weet zeker dat ik de goede heb geklikt, bc3?

tja das een beejte en probleem dat aansluiten, als je met een gewone versterker het wilt doen heb je er eigenlijk 2 nodig. Ik daarentegen heb daar dikke schijt aan en heb gewoon aan 1 uitgang 2 speakers gehangen. hij loopt nou via het bass filter van mijn linkse box.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
wat je ook is kan proberen is de draden om te draaien (in/uit fase zetten.)
dit wil nog welles helpen met teveel/te weinig bas in een ruimte.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 11:16 schreef Paashaas het volgende:Zet er een condensator tussen >:)
Yep, goedkope en effectieve oplossing. Heb ik ook bij mijn voorspeakers in de auto gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
...
Overigens kan je de bas ook aanpassen via de software meegeleverd bij je Creative Soundkaart. Welke soundcard heb je momenteel?
Euh, een soundcard op een minset? Waar lees je dat ik 'm achter de PC heb zitten? :?

[damn, typos en quotefout]

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Zorg er ook voor dat de speakers niet in de hoek van een kamer staan.

Verwijderd

Mijn speakers staan juist wel in de hoek omdat ik eigelijk een beetje nogal behoorlijk bass tekort heb vergeleken met mijn vorige speakers. Binnekort maar een subje kope. Kost me ook weer bijna 2000 piek... dure hobby die audio :)
Maar je philips boxjes dumpuh en 2 andere, goeie redelijk goedkope kopen is goeie oplossing lijkt me. Die Tannoy M1 ofzow die JT aanraadde lijkt me goed, ik heb ze niet gehoord, maar Tannoy en JT kennende zullen die speakertjes wel goed zijn, en ze zijn totaal NIET duur. Proberen waard, luister ze iig in een audiowinkel, dan kan je zelf bepalen of je ze mooi vind.
Pagina: 1