Tot hoever zo ik mijn athlon kunnen overclocken met...

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Ben van plan een 120W peltier te kopen voor de cpu zelf en 2 keer een 34W voor de cache, wilde vragen of iemand van jullie dan weet tot hoever ik hem dan kan overklocken. Ook wilde ik vragen of mijn manier wel nuttig is > die 2 keer 34W.
Oh ja koop niet twee keer 120W omdat dat niet goed past met monteren, wordt niet de hele CPU of cache gepakt.
Alles wordt gekoeld met een waterkoeler

Verwijderd

120 Watt Peltier? Damn! Is dat geen overkill?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Huh !?
120W Peltier !?
En dan voor de cache.. 68W !!??
Hoe kan dat dan, waar haal jij in
godsnaam zoiets, of bouw jum zelf?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20

Exterazzo

Qeasy

F*ck man, zoeen wil ik ook :) ;) :) ;)

Audentia

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Mja... dan mag je je CPU wel heel goed gaan isoleren wil je geen condensatie krijgen. Maar ten eerste is het al heel moeilijk om te zeggen hoe ver je komt als we niet eens van je weten wat voor Athlon je hebt en ten tweede valt daar zowiezo haast niets over te zeggen i.v.m. de Core/L2 Cache noem maar op. Ook voor jou geldt; gewoon proberen!! Daar ben je tenslotte tweaker voor... niet vragen hoe ver je kunt gaan, maar gewoon proberen. Vindt jij het ook altijd leuk om van te voren te weten wat je voor je verjaardag krijgt? ;)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Heb een athlon 600, haalde alleen met waterkoeling al 750.

Hoe wilde ik het bereiken heb gewoon 3 losse peltiers een van 120W en 2 van 34 W.

De 120W zet op de processor (middelste gedeelte van de Athlon) en de andere twee peltiers op de buitenkanten waar de cache zit.

• VivaAtloni
  • Laatst online: 19:29
knap ik haal met mijn athlon 600 met simpele koeler ook 750 met een fsb van 125! wat zal ik dan wel niet met wterkoeling halen

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Dat klopt misschien wel, hij kon niet hoger door dat de cache niet echt wilde mee werken, maar dacht als ik die nu eens tot de 0 grens koel. En nog wat met een gewone koeler naar 750 klokken wil misschien wel, maar mijn cpu wordt niet waar, is dezelfde temp als die aan is dan als die uit staat, dus gewoon op kamertemp 22 graden zo ongeveer

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
oeps heb de reactie van vivaatloni iets verkeerd gelezen. Oh ja de busspeed omhoog klokken heeft niet zoveel nu bij een athlon, heb de 750 wel een keer met een busspeed van 112 laten lopen, maar bij sisasoft sandra cpu tester werd die er niets sneller om.

• VivaAtloni
  • Laatst online: 19:29
hoe heb je die chache chips gekoeld, want met op ijn heatplate zitten 2 gaten die de koeler niet aanraken!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat voor waterkoeler heb je? Heb je foto's, een verhaaltje, etc? Mail me anders even.

Herman www.waterkoeling.nl

Verwijderd

-peltier 125W
-peltier 34W, twee stuks
-waterkoeling
-GFD
Tjeemig, wat kost dat allemaal wel niet. Is 't niet goedkoper om gewoon gelijk een 850 athlon te halen? okee, de gfd en waterkoeling heb je al, maar peltiers zijn ook niet goedkoop lijkt mij, en dan het vermogen dat ze trekken: 188W is niet een klein beetje! en totaal dan 188W peltier+ 250W computer+ 40W waterkoeling. Zit je bijna tegen de 500 Watt aan! Is dat niet wat overdreven veel voor een pc? :D
En als dit nou geen succes heeft en je met peltiers ook niet boven de 750MHz uit komt, is het toch allemaal weggegooid geld, en dat is nou juist NIET de bedoeling van overklokken. :(

Maar goed, tot hoever kan je gaan. 650MHz K7; Hm, stel je GFD gelijk maar in op 1050MHz, max. voltage, zet je FSB op 125MHz en cache, zet die maar op 1/2. Dat wordt dan 1313MHz! en de cache op 656.5MHz! Een record voor de K7! :D :D

Ik neem geen verantwoording op me indien dit mocht mislukken :D

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Een peltier van 34W heb ik al,
Mijn waterkoeler zit op het stopcontact niet op mijn voeding aangesloten
34W * 2 + 120W = 188W en daar blijft het dan ook bij.
Het grapje gaat ongeveer 200 gulden kosten
Mijn voeding moet het wel trekken kunnen is een 400W leadman voeding.

VivaAtloni ik plak de peltiers gewoon op de cache (maakt ze er in ieder geval aan vast)
Mijn headsink zit toch al een gat in heb ik ook niets meer aan. Heb nou die 34W peltier om mijn cpu te koelen, maar hij wordt er warm van (niet genoeg wat). Heb voor dat peltiertje een gat van 4 bij 4 gezaagd in de headsink. Op die manier kun je de cache koeling ook oplossen gewoon zagen.

Voor de mensen die zo met me willen lullen
ICQ nummer = 78305342
Of zoek anders naar Blijhoofd_Bennie

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik zou een goede koperen koudeplaat nemen die ook de cache chips raakt en het dan alleen bij die 120 watt peltier houden, heb op mijn 550@950 met waterkoeling een 72 watt peltier geprobeerd om hoger te komen en die trok dat ook niet meer, zit nu al (tijden) te dubben om er nog een 72 watt bij te doen of om een 120 watt te proberen

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

550@950?
wat voor core heb je dan? Mijn 550 start op 749 nog wel op, ik kan een benchmark draaien, en dan een fatal blue screen :(
en op hoeveel staat je cache divider? Die van mij staat op 1/2

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Athlon 550 A met 650 core 3.6 ns cache loopt op 950 mhz met 2/5 cache, draait dag en nacht

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1