Beste Tweakers,
Onlangs heb ik geconstateerd dat mijn WiFi Accesspoint (Netgear WN802T) aan vervanging toe is. De verbinding valt regelmatig uit bij dat apparaat. Mede hierom ben ik eigenlijk gaan nadenken over de totale netwerkstructuur in huis (iets wat ik al heel lang wilde doen, maar eigenlijk wat advies over nodig heb). Ik zal eerst even uitleggen hoe het thuis zit:
Ons huis heeft 3 woonlagen, de "begane grond", 1e verdieping en dan de 2e verdieping (zolder).
Begane grond
Edit:
We hebben de recente MacBook Pro en iPad Mini retina variant.
Daarnaast zijn er veelal apparaten met N.
Wireless N en AC is wel wenselijk.
Verder zijn alle bekabeling Cat 5e en Cat 6.
Budget: laat ik even achterwege.
Nu is mijn vraag, om mijn Wireless Accespoint te vervangen, moet ik weer opzoek gaan naar een accespoint. Of kan ik gewoon beter opzoek gaan naar een tweede router? Of is er misschien een betere constructie?
Onlangs heb ik geconstateerd dat mijn WiFi Accesspoint (Netgear WN802T) aan vervanging toe is. De verbinding valt regelmatig uit bij dat apparaat. Mede hierom ben ik eigenlijk gaan nadenken over de totale netwerkstructuur in huis (iets wat ik al heel lang wilde doen, maar eigenlijk wat advies over nodig heb). Ik zal eerst even uitleggen hoe het thuis zit:
Ons huis heeft 3 woonlagen, de "begane grond", 1e verdieping en dan de 2e verdieping (zolder).
Begane grond
- Glasvezelmodem
- Router (Netgear WNDR4000)
- Powerline adapter (Netgear XAV5001)
- Powerline switch (Netgear XAV5004)
- Switch (Netgear FS605)
- NAS (Synology DS412+)
- Wireless accesspoint (Netgear WN802T)
Edit:
We hebben de recente MacBook Pro en iPad Mini retina variant.
Daarnaast zijn er veelal apparaten met N.
Wireless N en AC is wel wenselijk.
Verder zijn alle bekabeling Cat 5e en Cat 6.
Budget: laat ik even achterwege.
Nu is mijn vraag, om mijn Wireless Accespoint te vervangen, moet ik weer opzoek gaan naar een accespoint. Of kan ik gewoon beter opzoek gaan naar een tweede router? Of is er misschien een betere constructie?
[ Voor 7% gewijzigd door cacao70 op 23-03-2014 13:32 . Reden: powerline reden toegevoegd ]