Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen opstarten pc (soms crash bij bios scherm)

Pagina: 1
Acties:

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-11 15:42
Hallo allemaal,

Ik heb wat advies nodig mbt het volgende. Ik heb sinds een aantal maanden het probleem dat mijn pc soms uitvalt bij het opstarten. Dit gebeurt altijd tussen de 1 en 5 seconden nadat de power is ingeschakeld, nog voordat het logo van windows in beeld komt. Ik heb inmiddels al de voeding, het moederbord en de hd met windows vervangen, dus ik weet niet goed wat ik nog moet properen om andere zaken uit te sluiten.

Als windows eenmaal draait, dan heb ik geen issues meer, dan loopt alles lekker vlot, wordt niet extreem warm etc. Toen ik het moederbord heb vervangen leek het goed te gaan, tot ik een paar weken geleden weer dezelfde problemen heb gekregen bij het booten.

Kan ik wat testjes draaien of mijn geheugen nog goed is, of dat het probleem bij mijn GPU / CPU ligt? Ik heb bij het vervangen van mijn voeding wel de draadjes hergebruikt naar de hardschijven toe, kan dat een issue zijn? Of zijn er ook nog externe factoren die van invloed kunnen zijn?

Alvast bedankt!