Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkoop eigen auto

Pagina: 1
Acties:
  • 4.065 views

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Goedemorgen allen,

We hebben laatst een nieuwe auto gekocht omdat de huidige auto van mijn vriendin te klein is.
Sinds een paar maanden een baby en dat is niet echt handig in een Ford Ka.

Nu hebben we de auto op een aantal verschillende websites geplaatst: Marktplaats, Autotrack en AutoScout24

Nu is de auto op Marktplaats een goede 300 keer bekeken en op de andere sites een stuk minder goed, 6 en 12 keer.
De vraagprijs heb ik iets lager gemaakt van 2750 euro naar 2500 euro.
Als ik dat vergelijk met andere Ka's die te koop staan is de prijs redelijk denk ik.

Nu krijg ik regelmatig mails om de auto aan te bieden bij een veiling via Marktplaats of Autoscout.
Heeft daar iemand ervaring mee? Ben bang dat we dan heel weinig terug krijgen voor de Ka.

Voor mij is het nu lastig om te bedenken wat ik kan doen om de verkoop te stimuleren en meer/een reactie te krijgen op de auto.

De APK zouden we eventueel kunnen verlengen maar loopt nog tot eind juli.
We hebben ook nog een complete set winterbanden op velg maar verkoop die liever los.
Een dag een topadvertentie bij Marktplaats zou nog kunnen maar of dat zoveel helpt.

Hebben jullie nog bepaalde ideeën waarmee ik de kans op een snellere verkoop kan verhogen?
Het adverteren kost 15,50 euro voor 2 weken bij Marktplaats en loopt nu nog een week.

Ik hoor graag jullie ideeën/suggesties

Pizza!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Waarom heb je de auto niet ingeruild bij je koop van een andere auto?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Je kan de gegarandeerde verkoopdienst van de ANWB proberen. Dan weet je meteen wat hij oplevert, en heb je weinig gedoe.

Het blijft een Ka zonder airco, ik denk dat de prijs op MP prima is, alleen je moet dan wel geduld hebben. Een rode Ka zonder airco is nou niet een combinatie wat snel verkoopt.

Autoscout is alleen goed bij exportautos is mijn ervaring.

[ Voor 51% gewijzigd door RedHat op 23-03-2014 12:10 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Plak anders een a4/5 op de achteruit van je auto, en op de linker en rechter achterruit van de auto.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Thaimaster
timgoud schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:03:
Waarom heb je de auto niet ingeruild bij je koop van een andere auto?
Dat komt omdat de andere auto van een vriend heb gekocht, dus helaas zonder inruil.

Pizza!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lip schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
Plak anders een a4/5 op de achteruit van je auto, en op de linker en rechter achterruit van de auto.
Is in veel gemeenten verboden, dus eerst even controleren in de APV.

@TS: je zegt dat je veel Ka's te koop ziet staan voor dit bedrag. Maar verkopen die wel? Of zijn dat auto's die al 6 maanden voor een vergelijkbaar bedrag worden aangeboden.

Het is (volgens mij) een ietwat belegen model. Niet iets dat de tand des tijd zo goed doorstaat als bijvoorbeeld een Mini. Misschien is €2500 voor een Ka van 9 jaar oud waar weinig in past gewoon teveel gevraagd en kiezen mensen liever iets ander? /compleet persoonlijke mening

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Thaimaster
RedHat schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:05:
Je kan de gegarandeerde verkoopdienst van de ANWB proberen. Dan weet je meteen wat hij oplevert, en heb je weinig gedoe.

Het blijft een Ka zonder airco, ik denk dat de prijs op MP prima is, alleen je moet dan wel geduld hebben. Een rode Ka zonder airco is nou niet een combinatie wat snel verkoopt.

Autoscout is alleen goed bij exportautos is mijn ervaring.
Bedankt voor je reactie.
Als ik naar de site van de ANWB ga en daar het kenteken en km stand invul komt er een geschatte waarde van 1000 euro uit. Als je dan verder wilt gaan en een echt bod wil krijgen kost je dat 30 euro.
Ik heb wel vaker gehoord dat de biedingen daar erg laag zijn.

Pizza!

• Thaimaster
Gizz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:21:
[...]

@TS: je zegt dat je veel Ka's te koop ziet staan voor dit bedrag. Maar verkopen die wel? Of zijn dat auto's die al 6 maanden voor een vergelijkbaar bedrag worden aangeboden.

Het is (volgens mij) een ietwat belegen model. Niet iets dat de tand des tijd zo goed doorstaat als bijvoorbeeld een Mini. Misschien is €2500 voor een Ka van 9 jaar oud waar weinig in past gewoon teveel gevraagd en kiezen mensen liever iets ander? /compleet persoonlijke mening
Ik zie veel Ka's staan met een veel hogere vraagprijs, tussen de 3000 en 3500 euro alleen dan over het algemeen wel met airco. Hoe lang advertenties staan is moeilijk in te schatten omdat je voor elke paar weken online op Marktplaats moet betalen.
De vraagprijs is onderhandelbaar natuurlijk, wat altijd volgens mij zo is bij auto's.
Op het moment dat je de vraagprijs al eigenlijk op je uiterste prijs hebt staan is er weinig nog om over te onderhandelen.

Pizza!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Wat ik al zeg, een rode Ka zonder airco verkoopt niet. Het is of wachten op het geluk, of genoegen nemen met minder. Want waarom zou men een rode Ka zonder airco kopen als een zwarte met Airco hetzelfde kost? Vergelijk goed, pas je prijs/verwachting aan of wacht op een gelukje.

http://www.gaspedaal.nl/F...2004&brnst=Benzine&srt=pr

Om een en ander in perspectief te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 23-03-2014 12:29 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Lip schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
Dat komt nogal armoedig over. Mijns inziens moet je wel erg wanhopig zijn om dat te doen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wil je die auto verkopen of niet? Als met 3 a4 tjes rond rijden te ernstig is tja...

Verder is autoscout24 gratis dus waarom niet?

Totslot wil je er gewoon te veel voor.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RedHat schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:26:
Want waarom zou men een rode Ka zonder airco kopen als een zwarte met Airco hetzelfde kost? Vergelijk goed, pas je prijs/verwachting aan of wacht op een gelukje.
Dit ook inderdaad. Als ik op Ford Ka zoek op marktplaats staat op pagina één een zwarte Ka uit 2006 met airco en meegespoten bumpers. Waarom zou iemand dan voor een rode Ka uit 2005 met plastic fantasic bumper en zonder airco ook €2500 neerleggen? Ja, jouw prijs is een vraagprijs, maar dat is bij de mooiere Ka uit 2006 ook zo.

voorbeeldje

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 14:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Gizz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Dit ook inderdaad. Als ik op Ford Ka zoek op marktplaats staat op pagina één een zwarte Ka uit 2006 met airco en meegespoten bumpers. Waarom zou iemand dan voor een rode Ka uit 2005 met plastic fantasic bumper en zonder airco ook €2500 neerleggen? Ja, jouw prijs is een vraagprijs, maar dat is bij de mooiere Ka uit 2006 ook zo.

voorbeeldje
De bekleding kan een reden zijn :P

Maar ik ben het hier wel mee eens. Daarnaast: Mensen zoeken over het algemeen niet per se naar een Ford Ka, maar naar een stadsauto.. Er is genoeg concurrentie

🠕 This side up

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zag ik later pas :P Gelukkig ook genoeg nette Ka's zonder dat motief (of eigenlijk helaas voor TS).

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:21
De vraagprijs is zo'n € 1000,- te hoog, kijk maar eens op gaspedaal.nl...

voorbeeldje : http://www.autotekoop.nl/...jpg%2fsmallerOriginal.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedenk je ook dat er bij die 1000 euro di je bij de ANWB kijgt, ook andere dingen zoals algemene marktwerking meegerekend worden.
Als ik nu een klein gebakje moest kopen, dan wil ik een aantal zaken minimaal, en dan kom ik al snel tot de conclusie dat ik voor een klein beetje geld meer een 2e hands Aygo, 107 of C1 heb. Zelfde klasse, stuk nieuwer, meer opties en relatief dus goedkoper.

Heck, ik krijg voor mijn 207 HDI met 145k op de teller uit 2008 misschien nog maar 4,5k bij verkoop. En dan wil jij voor een kale Ka 2500 euro? Ik denk dat je echt je prijs moet verlagen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Thaimaster
MEN-O schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:46:
De vraagprijs is zo'n € 1000,- te hoog, kijk maar eens op gaspedaal.nl...

voorbeeldje : http://www.autotekoop.nl/...jpg%2fsmallerOriginal.jpg
Als je deze auto bekijkt lees je dat dit een auto met schade is. " linkerschade, airbags ok, radiateur ok* wielstand linksvoor niet goed, verder rijdbare auto*"

Pizza!

• Thaimaster
Gizz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:40:
[...]

voorbeeldje
Dat ben ik met je eens maar deze auto heeft dan wel weer 60k meer op de teller staan dan onze auto.
Ik probeer me niet te verdedigen maar hoop een manier te vinden hoe ik deze auto zo goed mogelijk en snel mogelijk kan verkopen :D

Pizza!

• Thaimaster
GoldenSample schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:35:
Wil je die auto verkopen of niet? Als met 3 a4 tjes rond rijden te ernstig is tja...

Verder is autoscout24 gratis dus waarom niet?

Totslot wil je er gewoon te veel voor.
Op Autoscout heb ik de auto al geplaatst.
Wat is volgens jullie een redelijke prijs dan?

Pizza!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik (of nouja, m'n vader ;) ) zit in hetzelfde schuitje.

Ik heb de auto voor hem op Autotrack en Autoscout24 gezet. Speurders ook nog, zou jij ook nog kunnen proberen. Marktplaats nog niet, doen we binnenkort als het mooier weer wordt wel (het is een cabrio, dus nogal weersafhankelijk). Heb de auto ook op www.ikwilvanmijnautoaf.nl gezet, maar de prijs die daar werd geboden was te triest voor woorden (1900 voor een auto die nog prima 4500 op moet kunnen brengen). Zelfde met ANWB, die gaven ook een onrealistisch laag bod.

Misschien dat je de auto ook kunt aanbieden op het verkoopbord van de locale supermarkt? Zou dan niet gelijk de prijs noemen denk ik. Gewoon de specs, je telefoonnummer, en evt. een klein fototje erbij.

Verder misschien op een Ford (Ka) forum? De mensen daar weten vaak wel wat het waard is, en zullen minder snel met onzinbiedingen aan komen zetten denk ik.

Ik hou het topic even in de gaten, misschien dat er voor mij nog bruikbare tips voorbij komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2014 13:15 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik heb ook via de voorgenoemde website mijn auto verkocht. Ja, prijs was wat lager, maar uiteindelijk is de auto voor nog geen 10% meer weer te koop gezet. Een paar weken later is ie daar verkocht. Ik vraag me altijd af of dat mij ook was gelukt. Maar ik denk het niet......

je krijgt via die site wel een goede indicatie wat een realistische prijs is als je er snel vanaf wilt.

Vette shit!

• ThinkPad
  • Nu online
Welke site ;) ?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Als je hem snel kwijt wilt (binnen 1 dag) kun je voor 30 euro gebruik maken van de marktplaats autoinruilservice:
http://www.marktplaats.nl/autoinruilservice/

maar ik verwacht dat de prijs via deze service erg laag zal zijn

...less is more

• ThinkPad
  • Nu online
Vind dat nog vrij duur moet ik zeggen.... Zeker als je ook nog eens een bod krijgt waar je niks mee kan/wil.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik denk dat je de prijs moet verlagen naar rond de 2K

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb afgelopen feb. mijn pugeot 307sw verkocht. Eerst had ik een gegarandeerd bod van de anwb maar dat was bedroevend laag. Toen op marktplaats gezet en daar kreeg ik alleen zielige verhalen dat men niet meer geld had en echt een superlaag bod de auto wilde overnemen. Toen ben ik op een zaterdagochtend naar een autodealer gereden en heb ik hem voor een mooie prijs kunnen verkopen. Tip dus: rij eens langs een autoverkoper (geen dealer)

Ik zou het doen!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
Ik heb OP's Ford Ka eens vergeleken met wat er aangeboden wordt op een autosite in mijn provincie (Zeeland). En dan bouwjaar 2003-2007 en KMstand 90K-130K gepakt. Zit allemaal in de prijsklasse 2250-3500. Dus OP vraagt wel een redelijke prijs.

Er is echter 1 nadeel, sorry om het zo te stellen, maar die Ka van jou is echt heel lelijk. Nou zou ik persoonlijk sowieso nooit een rode auto kopen omdat het op en den duur zo verweerd. Dat glanzende rood met die zwarte kappen, vreselijk... Sorry, ik zou ook naar een andere Ka kijken.

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

smaken verschillen, ik vind rood wel mooi. :)

Ik zou het doen!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:45

MBV

With Kaap: die grijze plastic kappen i.c.m. rood zijn echt lelijk. Heb je geen spul om dat plastic weer zwart te krijgen zoals het nieuw was? Dat zou het al iets beter te pruimen maken. Kost 20 euro een twee uurtjes poetsen, vermoed ik.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 23-03-2014 14:32 ]

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

MBV schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:32:
With Kaap: die grijze plastic kappen i.c.m. rood zijn echt lelijk. Heb je geen spul om dat plastic weer zwart te krijgen zoals het nieuw was? Dat zou het al iets beter te pruimen maken. Kost 20 euro een twee uurtjes poetsen, vermoed ik.
Dat is wel een punt, mooi strak zwart maken en maak de auto aantrekkelijk voor beginnende rijders. zet in de advertentie wat de maandelijkse kosten zijn.

Ik zou het doen!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
rammes schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:30:
smaken verschillen, ik vind rood wel mooi. :)
Heeft niks met smaak te maken. Ik vind rood ook mooi, ik zei alleen dat ik zelf nooit een rode auto zou kopen. Je ziet vaak bij wat oudere rode auto's dat het rood op het dak gaat verweren, dat is de reden waarom ik het niet zou doen.

Maar in dit geval gaat het erom dat dit glanzend rood met dat plastic gewoon heel lelijk is en ik denk dat dat voor veel potentiële kopers een afknapper is, ondanks dat zijn prijs redelijk is voor het model. Ik denk dat de kleur er voor gaat zorgen dat de prijs nog verder omlaag moet.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Tja, als ik eerlijk ben vind ik het ook een behoorlijk hoge prijs voor een Ka van negen jaar oud.

Het is leuk dat hele volksstammen ook in die prijsklasse zitten te vissen, maar ik kijk er 't zelfde tegenaan als de huizenprijzen. Je kunt wel leuk een prijs benoemen, of je die er ook voor krijgt is maar een tweede. En veel vaker dan soms, krijg je die prijs er dus niet meer voor.

Je wil er vanaf toch? Ik zou 'm ergens rond de 2000 neer zetten, zeker omdat je geen airco hebt, wat veel concurrenten dus wél hebben. En dat is tegenwoordig toch steeds meer gewenst.

Ook helpt 't idd om de maandelijkse kosten erbij te zetten, daar zitten veel mensen toch op te kijken. Zet het verbruik er gewoon bij. Die x liter per 100 kilometer vind ik vaak nog steeds belachelijk, hoeveel gemiddeld op een liter wil je weten. Ook helpt 't wellicht om de belasting erbij te zetten, zo'n Ka is niet zo duur qua wegenbelasting en dat spreekt potentiële kopers dan weer aan. Zou dat ook in de titel zetten, dat bedrag ;)

BTW > naar VV

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:45

MBV

Kaap schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:20:
[...]

Heeft niks met smaak te maken. Ik vind rood ook mooi, ik zei alleen dat ik zelf nooit een rode auto zou kopen. Je ziet vaak bij wat oudere rode auto's dat het rood op het dak gaat verweren, dat is de reden waarom ik het niet zou doen.
Tja, je moet wel onderhoud plegen, en af en toe poetsen hoort daar (zeker bij een rode auto) gewoon bij.

Deze lijkt qua lak nog wel goed, maar hint dat is op de foto's slecht te zien dankzij reflecties van bomen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 23-03-2014 18:04 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De boden op de genoemde handelssites (die van ANWB etc.) zijn zo laag omdat het handelaren zijn. Dat is net als bij inruil, die bieden goed laag.

Ik heb ook eens gekeken naar de advertentie, wellicht kan je die nog op een paar punten aanscherpen. Je hebt veel foto's van de voorkant en zijkant. Maak ook een paar interieur foto's waar men de bekleding kan zien en de algehele staat van het interieur. Nu zien we slechts beperkte delen van de buitenkant en weinig van binnen. Dan kan het net lijken alsof die delen die niet getoond worden minder fraai zijn. Voeg eventueel een foto toe van de motor.

Let ook op om "artsy-fartsy" foto's te vermijden. Het is niet FB of Instagram, je bent ook geen kunst fotograaf. Maak je foto's functioneel. Voeg eventueel ook een foto toe van de laatste paar bladzijden uit je onderhoudsboekje. Laat zien dat dit is afgestempeld.

Bedenk je ook dat je in het prijsvechters segment nu zit. Dit zijn de dertien in een dozijn boodschappen karretjes. Als iemand er een gaat kopen willen ze dat voor zo min mogelijk doen. Je hebt niet alle concurrentie van de andere gebruikte boodschappenkarretjes, maar ook van nieuwe die aangeboden worden met zaken als 50/50 deals etc. etc..

De kleurenstelling is dan niet echt mijn smaak, maar gelukkig is je rood niet verweerd zoals bij deze kleur veel gebeurt. Helaas is het ook geen metallic rood. Staat net even wat fraaier.

In je tekst is het goed dat je de nieuwe koppelingsplaten noemt. Voeg eventueel toe zaken als alle rekeningen aanwezig en ter inzage. Onderhoudshistorie is belangrijk bij elke auto. Vermeld ook zaken als wegenbelasting, die is laag op dit soort bakjes. Dat is ook een lokkertje.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 22:04
Foto van gehele dashboard, van interieur vanuit deuropening en kofferbak mis ik een beetje. Verder gewoon foto schuin van alle 4 de hoeken.

De wijzen komen uit het Oosten!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
De vraagprijs is ongeveer 1000 euro te hoog. De prijs van een particulier ligt meestal 500 a 1000 euro onder die van een garagebedrijf.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:01

mark-k

AKA markkNL

Marktplaats is tegenwoordig ook een hel om iets te vinden, als je niet specifiek weet naar wat je zoekt moet je tussen die 99% aan handelaren etc nog maar eens iets zien te vinden...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou eens beginnen met 1450 vragen, en rond de 1000 vangen.

Wise enough to play the fool

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb al een aantal auto's verkocht via internet, dus enige ervaring. Check eerst even goed of je met de prijs OK zit, verder op alle mogelijke sites zetten (ook Speurders) gezien je dan wat sneller met gaspedaal.nl wordt gevonden. Ook goede foto's bijvoegen en onderhoudshistorie.

Probeer verder ook alle andere sites als ikwilvanmijnautoaf die hiervoor zijn. Bel vervolgens wat handelaren of rijd langs met je auto voor een indicatie van een inruilsprijs.

Als je na al deze moeite nog geen goed bod hebt (of een hele lage), dan heb je gewoon een auto die niet goed in de markt ligt en moet je waarschijnlijk lang wachten op die ene koper voor een goede verkoopprijs :P

[ Voor 3% gewijzigd door daandegoeiste op 23-03-2014 22:26 ]

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:21:
[...]
Net alsof er opeens een ambtenaar aan zou bellen om te vragen of je dat briefje even wilt verwijderen... 8)7
Ik denk bij dit soort regeltjes altijd terug aan deze aflevering van Rambam

Als ik mijn auto zou willen verkopen dan zou ik de briefjes in de auto zeker niet overslaan. Van een aantal mensen weet ik dat ze via Marktplaats redelijk veel succes hebben, Autoscout schijnt het minst populair te zijn.

Die verkoopservice van de ANWB biedt schofterig lage bedragen voor je auto; voorbeeld de oude Audi A3 van mijn zwager was ~900 euro waard via de ANWB, we hebben er uiteindelijk particulier 1750 voor kunnen krijgen (wat ook gewoon de redelijke waarde was voor deze auto!)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 10:01 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Net alsof er opeens een ambtenaar aan zou bellen om te vragen of je dat briefje even wilt verwijderen...
Eerder gewoon een boete in je brievenbus.

Ik zou het er niet op wagen. Zeker met een Ka die niet duizenden euro's op gaat leveren is zo'n boete een flinke hap uit het eindbedrag :P

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:52:
[...]

Eerder gewoon een boete in je brievenbus.

Ik zou het er niet op wagen. Zeker met een Ka die niet duizenden euro's op gaat leveren is zo'n boete een flinke hap uit het eindbedrag :P
Ik moet dat nog zien gebeuren hoor (neemt niet weg dat het inderdaad gewoon niet mag)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:50:
Die verkoopservice van de ANWB biedt schofterig lage bedragen voor je auto; voorbeeld de oude Audi A3 van mijn zwager was ~900 euro waard via de ANWB, we hebben er uiteindelijk particulier 1750 voor kunnen krijgen (wat ook gewoon de redelijke waarde was voor deze auto!)
In dit geval vind ik het moeilijk om er de stempel 'schofterig' op te plakken. Je kunt niet verwachten dat de handel voor nihil marge een auto koopt en verkoopt. Aangezien een handelaar zelf nul waarde kan toevoegen aan een auto moet alle marge uit het prijsverschil komen.

En om dit te ontlopen moet je een deel van het werk zelf doen. En dat dat meer werk is dan je wellicht zou willen bevestigt dit topic ;)

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:10:
[...]

In dit geval vind ik het moeilijk om er de stempel 'schofterig' op te plakken. Je kunt niet verwachten dat de handel voor nihil marge een auto koopt en verkoopt. Aangezien een handelaar zelf nul waarde kan toevoegen aan een auto moet alle marge uit het prijsverschil komen.

En om dit te ontlopen moet je een deel van het werk zelf doen. En dat dat meer werk is dan je wellicht zou willen bevestigt dit topic ;)
Ben het eens met je punt, 'schofterig' is het ook door de (typische) manier waarop de ANWB het adverteert. Alsof de ANWB jouw verlossing is het concept 100% in dienst is van de klant. (eigenlijk zoals de ANWB haarzelf altijd in de markt zet maar in de praktijk nog wel eens tegenvalt)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Dat klopt. ANWB laat haar betrouwbare merk wel op een hele makkelijke manier misbruiken, want feitelijk is het een ANWB label op een voor de rest net zo gehaaide handelspartner als die je anders zou kunnen treffen.

Men zou gewoon duidelijk moeten zijn dat de opbrengst typisch X lager is als bij eigen verkoop. Net zoals bij de ANWB-Bovag koerslijst.

* Rukapul rijdt z'n auto's typisch gewoon 'op' en verkoopt het restant via Marktplaats aan Rachid of Hassan voor de export :+

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ander Kaatje

Ongeveer hetzelfde als die van jou. Vraagprijs 2200. Met wat onderhandelen denk ik dat je uitkomt op 2000.

Ik zou hem zelf dus online zetten voor 2000 vaste prijs. Daarmee zorg je ervoor dat de grote stoom met biedingen iets minder wordt. Je houdt het toch niet tegen maar het wordt wel minder.
Maar niet raar staan op kijken als ze ter plekke nog gaat afdingen.

Ander Kaatje 2

Lijkt precies op die van jouw (zelfde km enz) Hij staat hij een bedrijf dus die houden rekening met inruil ed.
Vraagprijs 2500 (excl. afleverkosten) Maar goed.

Zou je wat gaan plussen en minnen dan zou ik zeggen adverteer met een bedrag tussen de 2000-2150. Dan heb je een concurrende marktprijs. En wat al gezegd is ga eens langs de handelaren en informeer wat ze er voor willen geven. (Verwacht daar trouwens niet veel van)

[ Voor 36% gewijzigd door Frostbite op 24-03-2014 10:38 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Thaimaster
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb de omschrijving inmiddels aangepast en ga ook de vraagprijs bijstellen.
De vraagprijs ligt dan denk ik te hoog.
Vanmorgen ook aangemeld op ikwilvanmijnautoaf.nl maar ben bang dat het daar ophoud met 1000 euro, maar dat wacht ik nog even af.
De vraagprijs wordt dan een vast prijs en daar maak ik dan 1950 euro van.

Suggesties blijven welkom :)

Pizza!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik denk dat 1950 een prima prijs is voor die auto in die staat. Als je geen problemen verwacht met de APK waarom niet een goedkope APK boer zoeken en hem daar met een jaar verlengen.

Je adverteert dat met een nette auto voor een prima prijs met een vol jaar APK.

Ford KA 1.3i uit 2005 voor 1999 euro met nieuwe APK tot 24-03-2015. Dat moet toch wel kopers trekken denk ik zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 24-03-2014 10:45 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Thaimaster
Sc0rPi0N schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:43:
Ik denk dat 1950 een prima prijs is voor die auto in die staat. Als je geen problemen verwacht met de APK waarom niet een goedkope APK boer zoeken en hem daar met een jaar verlengen.

Je adverteert dat met een nette auto voor een prima prijs met een vol jaar APK.

Ford KA 1.3i uit 2005 voor 1999 euro met nieuwe APK tot 24-03-2015. Dat moet toch wel kopers trekken denk ik zo.
APK is inderdaad nog een optie, vrienden hebben dat laatst gedaan maar in beide situaties kregen ze totaal geen reactie op de auto. Maar zal deze week eens even informeren bij een apk boer :)

Pizza!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Misschien nog een kleine herschrijving van je tekst... Je noemt zaken als wegenbelasting wat heel goed is om te noemen, maar vergeet niet dat deze per provincie verschillen. Je kan je auto aantrekkelijker maken door te verklaren waarom je de eerste paar jaar weinig extra kosten zal hebben en de auto betrouwbaar is. Bijvoorbeeld:
Te koop aangeboden: Ford Ka uit 2005 van Xe eigenaar (vul in hoeveelste eigenaar je bent)

Auto is dealer onderhouden (indien van toepassing), onderhoudsboekje is aanwezig en rekeningen zijn ter inzage. 7 maanden geleden is de koppeling vervangen. De auto heeft een geldige APK tot 29-07-2014. De auto is roestvrij en voorzien van vier (staat banden) met gemiddeld XX millimeter profiel.

Wegenbelasting is ongeveer 26 euro per maand (vermeld massa rijklaar, daarover betaal je belasting), verzekering is slechts een paar tientjes per maand. Het verbruik is gemiddeld 1 op 15.

Optielijst...
In dit voorbeeld prijs je niet alleen aan hoe goedkoop de auto is om te hebben per maand, maar ook dat je de eerste paar jaar weinig kosten hebt. Als de banden nog goed zijn en de auto verder roestvrij is dan klinkt dat fijn. Plak er eventueel voor een paar tientjes een nieuwe APK op en dan is het toch een aardig pakket.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
Om eerlijk te zijn, een rode Ford Ka van 9 jaar oud met nog 4 maanden APK voor 2000 euro....

Zet er op zijn minst een nieuwe APK op, ik de prijsklassse waar je in verkoopt zitten de meeste kopers op de centen. Ik zou nooit rond de 2000 betalen en over 4 maanden wellicht een hoop kosten maken. Dat de auto volgens jou in orde zou zijn veranderd daar niets aan, in dat geval zouden 3 tientjes voor een APK niet uitmaken.

Pak ook die grijze bumpers even aan, koop bij de dierenwinkel een bus lijnzaadolie en smeer het even in (probeer wel eerst een klein stukje). Dat ziet er namelijk echt niet uit op het moment om eerlijk te zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Thaimaster
De aanpassing van de prijs heeft wel geholpen.
Ik heb vandaag 2 reacties gekregen, 1 van een handelaar met een bod van 1500 euro en een mail wat mn uiterste prijs is.

De auto is in de eerste jaren altijd wel dealer onderhouden en de laatste 2 jaar bij een andere garage.
Kopiebonnen zijn wel opvraagbaar, heb het zelf niet exact in een boekje staan.

Minpuntje vind ik nog wel is dat onder de opening voor de tankdop 4 kleine roestplekjes zitten.
Dit schijnt een probleem te zijn wat vaak voorkomt bij de Ford Ka.
Ik ga daar morgen nog even voor naar de garage om te informeren wat er aan gedaan kan worden en wat de kosten zijn.

Bedankt voor de suggesties verder, zitten veel bruikbare tips bij dus dank :)

Pizza!

• ThinkPad
  • Nu online
Roestpuntjes zou ik niks aan doen, het is geen auto van 10k euro... Dat zien ze wel als ze hem komen bekijken :) Geld lekker in je zak houden.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Als je er snel vanaf wil voor 1500 naar die handelaar doen. Let alleen wel op dat ie waarschijnlijk terplekker nog 1000 euro van de prijs af wil janken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
haha, sinds ik via dit topic op 2 marktplaatslinks naar Ford Ka's heb geklikt wordt ik constant gespamd met andere Ford Ka's op Facebook:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/ka.png

...less is more

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gewoon die 1950 vasthouden en er een vol jaar apk op gooien. Laat de koper de auto zelf bekijken en rij desnoods samen een testrit. Uiterste prijs zou ik gewoon zeggen '1950 en dan doe ik er een jaar APK bij'

Niet alle roestplekjes of deuken onder een loep leggen, dat zou ik pas gaan doen als 2 kopers de koop erop zouden laten afketsen.

Er bestaat gewoon niet zoiets als een perfecte auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 25-03-2014 00:16 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• ThinkPad
  • Nu online
Heb je trouwens al gekeken wat vergelijkbare Ka's in je omgeving doen? Even op autoscout24 kijken bijv. (die is gratis dus daar zullen de meeste op staan). Als je die prijs pakt en daar net ietsje onder gaat zitten ben je hem sneller kwijt.

• Thaimaster
Bedankt allen..
Inmiddels een paar reacties maar nog niks concreets.
Ik wacht nu even rustig af.

Pizza!

Verwijderd

spam

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 20-05-2017 14:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.