Toon posts:

pcmcia mystery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic wellicht niet in de netwerk afdeling thuishoort maar vooruit.

Ik heb een laptop met (nu) Rh 7.1 (recent geupdate voor eerdere problemen met m'n netwerk kaart. Nu doet het volgende zich voor: Vanaf de laptop kan ik ander pc's pingen (1 met Rh2 en 1 met win 98) maar vanaf die pc's kan ik de laptop niet pingen (laat staan andere netwerk verbindingen maken) Tijdens de Install heb ik aangegeven dat ik GEEN firewall wilde instaleren. Iemand een idee ???

Verwijderd

Staan de andere pc's op hetzelfde subnet?
Heb je misschien routering in je netwerk gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Alle systemen staan in hetzelfde subnet. Routing gebruik ik niet. Het rare is ook, dat als ik de laptop met M$ windhoos start (met hetzelfde ip adres) dat ik er wel naar toe kan pingen. Het is dus eigenlijk netalsof er een soort software (zoals winroute o.i.d.) draait die mijn netwerk paketjes dropped (Op de laptop). Ik heb alleen geen idee welke software dat zou moeten zijn.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb iets dergelijks gehad onder Slack 7.0 op een Toshiba met een Xircom 10/100 PCMCIA... Op een gegeven moment maar even in mijn syslog.conf toegevoegd om * naar een file te schrijven, en gereboot, erin stond een melding dat hij mijn netwerkkaart op irq 0 instelde, en dat toch niet helemaal begreep... Update je pcmcia package, zou ik denken...