Pennetje afgebroken van Socket 1366 Gigabyte GA-X58A-UD7

Pagina: 1
Acties:

• dreazz1nl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09-2025
Beste mensen ik heb hier een moederbord,en het is een Gigabyte GA-X58A-UD7,
echter is er 1 pennetje af gebroken.
Nu wil ik weten of het te repareren is of daar een bedrijf voor is die dat doen ?

m.v.g.
dreazz

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14

TommieW

Numa numa.

In het algemeen is het zo, dat als een pinnetje van je socket is afgebroken, dat het moederbord total-loss is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er wel een beetje aan welke pin dat het is. Als dat een groundpin is moet je op zich zonder kunnen, omdat er nog een heleboel pins zijn die dezelfde functie hebben.

Zo niet, dan denk ik dat je niet heel veel meer kunt uithalen met je moederbord.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Werkt ie nog als je 'm aansluit?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• dreazz1nl
@schlumpie Nope c1 code op het m.b

@TERW_DAN ik weet het in mijn achterhoofd dat het zo is maar wie weet hebben we hier een wonderkind die dat doet

@TommieW totaal lol

jammer helaas pindakaas

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54

artificial_sun

Mazda Rx7

zoek even uit wel pinnetje, en misschien is het te redden met een stukje koperdraad. Het hoeft niet vast te zitten, alleen te verbinden.

Stadia was beter....

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
artificial_sun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:22:
zoek even uit wel pinnetje, en misschien is het te redden met een stukje koperdraad. Het hoeft niet vast te zitten, alleen te verbinden.
dat is riskant, als het afbreekt en sluiting maakt is gegarandeerd de proc ook naar de maan.

• dreazz1nl
even een foto maken

[ Voor 57% gewijzigd door dreazz1nl op 24-03-2014 15:15 ]

• dreazz1nl
nee geen koperdraad zie ik niet zitten
ik denk dat hij de kliko in kan :(

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05
Van wat ik zo terug kan vinden zou deze gewoon nog moeten kunnen werken.

De PDF hier, bladzijde 15, laat het pindiagram zien. Van wat ik zo zie moet je de foto van het beschadigde socket 180 graden draaien om 'm met het diagram te matchen. Enige wat ik wat onduidelijk vind van de foto is welke pin er is afgebroken - het lijkt alsof er twee pinnen zijn afgebroken. Anyway, dat lijken pinnen AR19 en AR20 te zijn.

De functieuitleg per pin heb ik hier gevonden. Bladzijde 56 laat mooi zien wat AR19 en AR20 zijn: VCC en VSS, ofwel power en ground.

En zoals TERW_DAN al aangaf: van dat soort pinnen heb je er een heleboel op zitten. Daar kan je probleemloos een paar pinnen van missen zonder dat je dat zal merken (tenzij je gaat overklokken midden in de Saharah of zo).

Als ik het dus allemaal goed heb gezien is het missen van die pinnen dus geen reden dat de boel niet werkt. Maar goed, als dit al met het socket gebeurd is, wat was daar de oorzaak van? Mogelijk dat er meer kapot is dan enkel die pinnen, maar zie je niet alles.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

artificial_sun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:22:
Met een oudere socket zou ik dat nog wel doen, maar niet meer met een LGA
Als ik die foto zo zie dan zou ik bijna zeggen dat het 2 pinnen zijn die niet goed meer zijn. Ik zou er iig niet zomaar een CPU in prakken in de hoop dat het wel gaat werken zonder te weten welke het precies zijn.
http://www.reenigne.org/b...-pins-for/comment-page-1/
Als ik hier kijk, dan lijken het powerpins en reserved pins te zijn.

Je zou die dus kunnen missen zonder al teveel problemen. Al blijft het natuurlijk de vraag of het werkt (ik zie nog wat meer pinnen die niet 100% recht meer zijn en LGAs kunnen daar een beste bitch in zijn.

Dus zeker weten doe je het niet, maar in theorie is er een kans dat het gaat werken. En anders kan 't bordje tegen de muur gehangen worden.

• dreazz1nl
Oke net ven bezig geweest,alle pinnetjes recht te zetten (onder een ultraviolette vergrootglas die kan versterken tot 100 x)
en daar mee is goed te zien dat er 2 zijn afgebroken,voor de rest alles kaars recht in lijn gezet
toch het risico genomen om mijn cpu er in te zetten

en direct een code c1 op mijn moederbord dus kan hij naar een liefhebber die hem tegen een muur wil hangen

en toch ga ik maandag proberen om via de ultraviolette vergrootglas het op een ene of andere manier het te fixen

ik geef nooit op met de kans dat mijn cpu .....

Waarom doe ik zo veel moeite ???
ik moet een m.b hebben die min 2x SATA-600 heeft.
en ja wat moet je anders op een zondag middag
ik wil gamen !!!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door dreazz1nl op 23-03-2014 12:29 ]

Verwijderd

Mooi begin voor je eigen DAN-moederbordenmuur™ :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dreazz1nl schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:21:
Waarom doe ik zo veel moeite ???
ik moet een m.b hebben die min 2x SATA-600 heeft.
en ja wat moet je anders op een zondag middag
ik wil gamen !!!!!!
Mjah, dan wil ik niet lullig doen, maar die X58A-UD7 heeft geen 6Gbps SATA op de chipset, enkel op een 3rd party chip die het doorgaans een stuk minder doen als de 3Gbps poorten van de ICH. Dus ook al zou dit bord gewerkt hebben, die 6Gbps SATApoorten moet je echt niet teveel van verwachten.

Verwijderd

Ik zie rechtsboven ook nog een klodder koelpasta zitten, als die geleidend is kan dat ook probleem geven.

• dreazz1nl
@rob
die is ook al schoon gemaakt dit is inmiddels een oude foto maar toch bedankt
Pagina: 1