Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 17:05
Al een tijdje heb ik een probleem met mijn Corsair H60, deze maakt namelijk een zeer irritant ratelend geluid.
Het klinkt als dit : YouTube: corsair H80 waterpump grinding

Op internet heb ik al veel gezocht en inderdaad meerdere mensen met dit probleem.

Eerst vond ik het raar dat de H60 pomp op 4500RPM draaide, deze stond op de CPUFAN aansluiting en staat nu op een normale SYSFAN aansluiting en draait nu stabiel onder 1300RPM.

Het ratelgeluid is nogal bizar, ik heb dit geluid namelijk alleen als ik de pc rechtop laat staan, als ik de pc neerleg heb ik dit geluid niet. Hebben jullie enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ? :|

Het geluid komt echt van de pomp, de radiator+fan zijn bijna niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Is misschien een eigenfrequentie. Als je de pomp sneller laat draaien heb je het probleem dan nog steeds?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:54
Gewoon terug brengen. Zal een propellortje in de pomp zijn ofzo.
Anders indd snelheid aanpassen zodat de toon verandert of weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
De pomp stond eerst op 4500RPM, deze heb ik naar 1300RPM gezet door hem op de SYSFAN aansluiting te zetten. Dit heeft voor het ratelend geluid niets uitgemaakt. Het rare is dat als de pc staat ik het geluid wel hoor, als de pc ligt dan hoor ik het geluid helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Waarschijnlijk zit er lucht in. Heb je een foto van hoe je je radiator hebt bevestigd?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
Ik heb het op deze manier bevestigd http://imgur.com/w5dryxV
Als ik de radiator verplaats maakt het niet uit voor het geluid. Ben er net zelfs achter gekomen dat het geluid ook verdwijnt als ik de pc schuin laat staan, het geluid is dus weg bij schuin staan en bij liggen.
als de PC staat is het geluid meteen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Maakt het wat uit als de slangen boven aan de radiator binnenkomen, ipv zoals nu, onderin?
180 graden draaien dus?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lagertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik zou ook aan het lager denken, Nog altijd een veelvoorkomend probleem bij deze coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
Maar ik hoor het geluid niet als de pc ligt of schuin staat, is het dan alsnog probleem met lager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Zou goed kunnen. Het maakt overigens wel wat uit hoe je je radiator bevestigt, met de slangen naar beneden is het beste aangezien de lucht die er eventueel in zit dan naar boven gaat en daar blijft.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. de manier hoe ik de radiator heb bevestigd is ook hoe Corsair het aanraad, ik ga dan toch even spelen met die slangen en radiator vanavond, kijken of het iets helpt door de radiator anders te plaatsen en de slangen anders te plaatsen in de kast.
Pagina: 1