Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Winamp 5.666] Playlist wordt niet onthouden in Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Sinds mijn migratie naar Windows 8.1 heb ik een probleem waar ik lyrisch gek van wordt en maar niet opgelost lijk te krijgen.
Ik heb hier al eens een vraag over gesteld bij de Winamp forums maar voordat we daar beter konden analyseren ging alles uit de lucht (in verband met de overname). :(

Ik werk sinds een paar maandjes op een schone installatie van Windows 8.1
Ik heb hier vervolgens voor alle programma's die ik gebruik, handmatig de setup gestart en daarna de instellingen mee overgenomen (uit een Windows 7 image). Zo ook voor Winamp.
Alles werkt sinds de installatie 100% naar behoren, maar bij Winamp is het zo dat de 'current' playlist welke het programma automatisch aanmaakt sporadisch niet wordt onthouden.
Na een willekeurig aantal maal, winamp opnieuw te openen is de playlist spontaan verdwenen en start winamp dus met een lege playlist op.
Ik kan nu telkens mijn recursive playlist opnieuw gaan laden (erg frustrerend met 50K + mp3's).
Ik kan geen software bedenken die verder op mijn PC staat geïnstalleerd welke invloed zou kunnen hebben op deze situatie (gebruik ook geen aparte antivir. enkel Windows Defender).

Wat ik tot dusver heb gedaan:
- Winamp gedeïnstalleerd. De settings map van winamp verwijderd. Winamp opnieuw geïnstalleerd.
- Geen extra plugins/addons of wat dan ook geïnstalleerd voor winamp.
- Dubbelgechecked en geforceerd dat de settings map (waar de current playlist ook in staat), geen alleen-lezen property heeft.

De settings folder staat op de volgende locatie: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Winamp\
De current playlist wordt opgeslagen als: Winamp.m3u en Winamp.m3u8

Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit probleem misschien op kan lossen?

Ik ben stomverbaasd dat Google eigenlijk niemand laat zien, die dezelfde klachten lijkt te hebben.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Problem solved.
Bleek dat ik een scheduled task had lopen voor Ccleaner en dat de 'Winamp' optie stond geselecteerd.
Bespottelijk dat deze ook de 'current playlist' opruimt maarja, ik ben in ieder geval blij dat ik de oorzaak heb gevonden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 16-04-2014 00:22 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!