Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Okay, ik zit met een dilemma :P.

Ik gebruik vanwege werk verplicht een iPhone 4S en omdat ik twee telefoons bij hebben onhandig vond (en ik die telefoon ook privé mag gebruiken) dacht ik er verstandig aan te doen mijn Nokia Pureview 808 naar mijn vrouw over te doen. Ik kom er nu achter dat ik dat ding behoorlijk begin te missen en ik gewoon bijna geen foto's / filmpjes van de kinderen maak omdat die iPhone een camera heeft uit het jaar nul (voor mijn gevoel dan toch) en zich ook niet handig/snel laat bedienen.

De Pureview moet dus terug naar het baasje, maar ik wil mijn vrouw toch een smartphone geven waar ze redelijk fatsoenlijke foto's mee kan trekken. Ze heeft een fatsoenlijke systeemcamera van Nikon en neemt die ook mee naar 'gelegenheden' maar er zijn altijd van die leuke momenten tussendoor waarbij je die niet bij hebt en het ook te lang zou duren die tevoorschijn te toveren.

Wat zijn de eisen/wensen:

Budget: liefst onder de 200 euro (denk aan een abonnement tot € 20 / maand, telefoon gratis)
Merk/Type: niet belangrijk
Geheugen: voldoende voor een serie foto's (8/16gb is al genoeg)
Camera: liefst 8MP of meer, maar wel een goeie!

Ze gaat echt alleen maar bellen, keertje een facebook bericht sturen en wat foto's video's trekken.
We zijn nu gewend aan de pureview en snappen dat het dat niet gaat worden, maar hoe dichtbij kunnen we komen voor een redelijke prijs? Ik heb zo eens even bij Sony gekeken en een Experia L lijkt aan de wensen te voldoen, maar het is een oerwoud in die smartphonewereld.. iemand wat aanraders?

- edit -

De M2 schijnt een nieuwe contender te zijn in het budgetsegment, met ook een 8MP camera.
Moet ik hier meer of minder van verwachten van wat ik nu van de 4s gewend ben?

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-03-2014 17:33 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Van de meeste budget telefoon kan je een mindere camera verwachten dan de camera van de 4s helaas. Wat een mogelijkheid is: een nokia lumia 920 heeft een prima camera. Laatst kostte zo'n model nog maar 200, maar nu niet meer. Misschien kan je nog een goede deal krijgen bij een abbo.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Jornv schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:30:
Van de meeste budget telefoon kan je een mindere camera verwachten dan de camera van de 4s helaas. Wat een mogelijkheid is: een nokia lumia 920 heeft een prima camera. Laatst kostte zo'n model nog maar 200, maar nu niet meer. Misschien kan je nog een goede deal krijgen bij een abbo.
Que? 200 euro zeg je? :P

http://tweakers.net/product/317835/nokia-lumia-920/

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:27
V&A aangeboden: Nokia Lumia 920 Wit 32GB

Ja de prijs is nu wat overdreven, de telefoon was tot voor kort nog 250euro.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik zie nu in de pricewatch ook een Sony Xperia V voorbij komen voor 250 euro, ik heb wél liever iets nieuws en niet 2ehands.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Oeps, 200 was inderdaad iets te overdreven. Ik was een beetje in verwarring met de andere windows phone topmodellen die wel voor die prijs beschikbaar zijn geweest.

Meer iets van 250 zoals ook aan het prijsontwikkelingsgrafiekje te zien is pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja, je moet je natuurlijk niet blindstaren op megapixels en helaas is 't zo, zoals hier ook al gezegd werd, dat de toestellen in jouw budget een mindere camera hebben, dan de iPhone 4s. Bij budget toestellen moet er immers ergens op bezuinigd worden, en bij de huidige dual/quad core gekte, is dat dan de camera.
De door jou genoemde Xperia's zijn niet minder, dan de andere, goedkope modellen, maar zeker ook niet beter, de glorietijd van Sony (Ericsson) cameratelefoons, K750i/W800i, W810i, K800i, ligt al lang achter ons, sinds de Xperia's hebben ze geen enkel toestel meer geproduceerd, dat qua camera mee kan komen met Nokia, Apple en zelfs Samsung.

Voor een foto op Facebook, etc. voldoet 't wel, maar wil je meer, dan zul je toch een vorig topmodel moeten overwegen (waarschijnlijk toch nog boven budget), of een tweedehands high-end telefoon, misschien zelfs een 2dehands 808?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Daar lijkt het wel op hè? :P. Jammer. En als ze minder zijn dan de 4S hoef ik het idd niet te overwegen, zelfs die camera vind ik al bedroevend slecht. Kun je nagaan, ik ben waarschijnlijk de grootste noob als het komt tot foto's maken (misschien dat ik daarom juist vertrouw op de techniek in de 808)...

Verwijderd

Ik heb zelf de Xiaomi Mi2s, dan kom je net over de 200 Euro uit. Ik vind de camera best goed, en heb toevallig net een iPhone 4s ernaast liggen. De Mi2s is duidelijk een stuk beter qua camera, en verder gewoon heel erg goede specs voor de prijs met een fijne skin, MIUI, eroverheen. Het ding is dan ook heel erg snel.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:45:
Ik zie nu in de pricewatch ook een Sony Xperia V voorbij komen voor 250 euro, ik heb wél liever iets nieuws en niet 2ehands.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de camera van de Xperia V in ieder geval prima is. Zit ook een heel mooi scherm op. Wel heb ik sinds de laatste update naar 4.3 af en toe reboots, maar daar komt op korte termijn een fix voor.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Het is heel simpel : Nieuw ga je deze niet vinden.

Zelf heb ik ook lang voor dit dilemma gestaan, en uiteindelijk gebruik ik nu al 2 jaar een 2dehands Galaxy S2.

De camera in dat apparaatje is vergelijkbaar met die in de S3 en geeft fantastische resultaten, zeker als je een app als Line gebruikt (under/overexposure met de hand regelen bij extreme lichtsituaties en vervolgens met één van de lower contrast modes nabewerken).

Ik ben (kunst/documentair) fotograaf van beroep en ik zie mezelf dus als behoorlijk veeleisend. De foto's uit m'n camera zijn regelmatig geschikt om groot af te drukken en zien er gewoonweg fantastisch uit. S'nachts is de kwaliteit niet zo goed als een iphone4/s maar overdag ontloopt het elkaar niet al te veel (Dynamisch bereik, kleuren) behalve dat de iphones altijd superieure witbalans hebben (is handmatig aan te passen in veel camera apps, alleen nodig bij lastig licht).

Hier wat shots (er zit een krasje op mn lensje :( dus soms wat 'wollig' nu)
Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/2013-10-08-10-40-43_deco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/2014-01-02-15-42-54_deco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/2014-01-05-16-51-11_deco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldk.nl/upload/2014-01-08-12-52-50_deco.jpg

Verder vind ik het een super fijne telefoon waar ik met alledaags gebruik tegen weinig dingen oploop. Kan er goed mee internetten, appjes draaien, games spelen die niet zwaar 3D zijn (Gaat wel maar ik betwijfel of recente spellen t goed gaan doen)....en hij belt ook nog fijn.

Heb er zelf een extended officieele 2000mah accu in gezet..dat is echt heerlijk. Ding gaat dan super lang mee (en is maar 1mm dikker op z'n dunste plekken).

Te koop voor rond de 100 euro 2dehands. Ik heb er zelf een 4.1.2 chameleon rom op draaien wat zeer stabiel en snel is.

My $.0.02

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
graag gedaan hé topicstarter, zal nog eens de moeite nemen om fotos van m'n telefoon af te trekken en te uploaden voor iemand...zucht..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Mijn excuses, mijnheer met de lange tenen, ik had niet in de gaten dat iemand gereageerd had :>.

Helaas gaat de voorkeur uit naar een nieuw toestel i.v.m. teveel slechte ervaringen met 2ehands.
Er is geen haast mee, ze heeft gewoon een werkende C5-00 op dit moment (hybride dumphone/smartphone).
Pagina: 1