Toon posts:

Exchange server Relay en block list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows NT server met daarop een Exchange 5.5 server, nu is het probleem dat onze server via internet te benaderen is en dat iemand daarmee dan mail kan versturen met onze SMTP server dus deze wordt nu gebruikt door anderen om te 'spammen' hoe voorkom ik dit ? dus de relay moet uit ??? heb ik ergens gehoort....

Verwijderd

Topicstarter
waar zijn nou de MCSE'ers

onze server staat nu dus op de block list van de RSS ofzoiets.. nu kunnen we dus bepaalde mensen niet meer mailen omdat hun server eerst kijkt op de block list ofdat wij bekende spammers zijn :(

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
je gaat naar de internet mail connector en dan routing restrictions

verder zijn hier op de microsoft site wel documenten over te vinden

dus op http://support.microsoft.com

zoeken op exchange 5.5 and eerder

en dan relay

dan krijg je je antwoord

succes

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 11:40 schreef BOFH het volgende:
waar zijn nou de MCSE'ers
Da's een bekend probleem. De meeste weten niet eens wat relayen is. Ik die gasten nog nooit fatsoenlijk een Exchange Server in zien richten.
onze server staat nu dus op de block list van de RSS ofzoiets.. nu kunnen we dus bepaalde mensen niet meer mailen omdat hun server eerst kijkt op de block list ofdat wij bekende spammers zijn :(
En terecht. De blocklist is voor andere mailserver te gebruiken om mail afkomend van servers op die lijst staan te weigeren.

Zelf heb ik postfix mailhub voor Exchange staan. Ik bedoel een NT machine aan het internet hangen is sowieso geen goed idee.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Um..geen enkele machine direct aan het Internet hangen zonder firewall is een goed idee, maar goed.

Ik weet het niet maar de meeste MCSE's weten donders goed wat relays zijn en hoe ze uit te zetten maar dit wordt vaak niet in dank afgenomen door bedrijven.

Daarbij komt nog dat er veel te veel Exchanges geconfigureerd worden door de mensen die GEEN MCSE hebben en denken toch verstand te hebben van NT/Exchange.

Er zijn (om on topic te gaan) diverse opties om relays uit te gooien, een is authenticatie als de mogelijkheid er moet zijn om mail via het Internet op te halen cq te versturen door werknemers, de andere is routing restrictions. (zeer globaal maar behoorlijk effectief).

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 23:58 schreef Tijger het volgende:
Um..geen enkele machine direct aan het Internet hangen zonder firewall is een goed idee, maar goed.
Tot op zekere hoogte klopt dat wel ja. :)
Ik weet het niet maar de meeste MCSE's weten donders goed wat relays zijn en hoe ze uit te zetten maar dit wordt vaak niet in dank afgenomen door bedrijven.
Waarom zijn de meeste servers met een open relay Exchange. Ik heb laatst de proef op de som genomen en even wat proberen te relayen over de mailserver van mensen waar ik mail van mag ontvangen. Schrikbarend.

En waarom wordt dat dan niet in dank afgenomen ?
Daarbij komt nog dat er veel te veel Exchanges geconfigureerd worden door de mensen die GEEN MCSE hebben en denken toch verstand te hebben van NT/Exchange.
Ik denk dat het hebben van MCSE geen garantie is voor het neerzetten van een Exchange server met een dichte relay. Ik ben er diverse keren mee geconfronteerd.
Er zijn (om on topic te gaan) diverse opties om relays uit te gooien, een is authenticatie als de mogelijkheid er moet zijn om mail via het Internet op te halen cq te versturen door werknemers, de andere is routing restrictions. (zeer globaal maar behoorlijk effectief).
Lijkt me nogal wiedus dat je authencatie gebruikt als je mail wilt kunnen ophalen via het internet vanaf een Exchange machine.

Overigens zijn die routing restrictions pas genomen in het tweede of derde service pack.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

op de M$ site:

http://www.microsoft.com/technet/exchange/relay.asp

Werkte voor mij ook. Je kan online testen bij www.abuse.net of je mailserver secure is. Kijk ook ff bij www.orbs.org

suc6

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1