hardeschijf met netwerk en internet mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik ben al een tijd op zoek naar een apparaat die wij in de caravan kunnen gebruiken. Wat wil ik: een hardeschijf waar ik thuis via mijn htpc films op kan downloaden. Deze hardeschijf wil ik meenemen naar de camping en die moet dan een netwerk in de caravan kunnen maken. Zowel een pc als ipads moeten kunnen inloggen en direct films kunnen streamen vanaf dit aparaat. Omdat ik geen internet op mijn pc en ipads heb op vakantie (wel via iphone) wil ik dat het mogelijk is om op een of andere manier via het netwerk ook internet toegang in te stellen mbv de verbindimg van de iphone (Nu doe ik dit door netwerk te maken met iphone en alle andere aparataten hierop in te laten loggen). Als laatste wil ik dat het mogelijk is om divx, ondertitels en mkv bestanden direct te streamen naar ipad en pc.

Kan dit (ik heb wel iets kennia van netwerken en kan best iets instelen als eea niet direct standaard werkt).

Zoals jullie wellicht snappen kom ik er met google niet uit....

Dank!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Volgens mij zoek je een nas.

• marchanekamp
Toch wat gevonden. De LaCie externe 1TB-harde schijf met een accu en ingebouwde wifi-hotspot. Maar kan dit aparaat alles wat ik wil???

Volgens mij kan dit apparaat alles. Ben er alleen nog niet achter of het mogelijk is om op de camping zowel video's te kijken via de fuel op de ipad als ook te internetten op de ipad via de iphone die een 3g abonnement heeft.

Iemand?

[ Voor 47% gewijzigd door marchanekamp op 22-03-2014 18:18 ]

• marchanekamp
Dank voor het meedenken, maar is dat niet wat lastig om mee te nemen naar de camping?

• pacificocean
marchanekamp schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:30:
[...]

Dank voor het meedenken, maar is dat niet wat lastig om mee te nemen naar de camping?
Wat is daar lastig aan?

• marchanekamp
Een nas is toch heel erg groot en niet mobiel?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• pacificocean
marchanekamp schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:10:
Een nas is toch heel erg groot en niet mobiel?
Een nas hoeft niet veel groter te zijn dan een harddisk.

• marchanekamp
Een nas is idd lekker klein. Dacht dat die dingen zo groot waren als een pc.

Maar hoe werkt het dan? Kan een nas alles wat ik wil?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Streamen.... Dat zal niet elke NAS ondersteunen... Maar elke NAS biedt wel alle data aan in het netwerk. Dus simpel gezegd kan je met elk device wat je er op aansluit, gewoon alles openen alsof het op het apparaat zelf staat... Het is niet veel meer als een netwerk-share die met een eigen schijfletter beschikbaar is (even pratend vanuit een windows omgeving dan).

Streamen is dus niet noodzakelijk, gewoon het bestand openen wat je wil zien/horen, en je device doet de rest wel..

Ey!! Macarena \o/

• marchanekamp
marchanekamp schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:28:
Toch wat gevonden. De LaCie externe 1TB-harde schijf met een accu en ingebouwde wifi-hotspot. Maar kan dit aparaat alles wat ik wil???

Volgens mij kan dit apparaat alles. Ben er alleen nog niet achter of het mogelijk is om op de camping zowel video's te kijken via de fuel op de ipad als ook te internetten op de ipad via de iphone die een 3g abonnement heeft.

Iemand?
Kan de handleiding niet volgen... 8)7

• marchanekamp
Even een update. Heb de lacie fuel zondag gehaald....maar die gaat weer terug. Upnp werkt leuk. Schijfje aanzetten en je ziet hem gelijk. Maar afspelen loopt niet lekker. Normale mp4 streamt die wel aardig, bijna geen haperingen maar divx en mkv via vlc lopen niet echt vloeiend. Blijft af en toe toch haken. Als ik dezelfde bestanden vanaf mijn htpc via airvideo afspeel op een ipad loopt alles altijd vloeiend.

Dus.....iemand andere oplossingen die wel vloeiend lopen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

marchanekamp schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:21:
Even een update. Heb de lacie fuel zondag gehaald....maar die gaat weer terug. Upnp werkt leuk. Schijfje aanzetten en je ziet hem gelijk. Maar afspelen loopt niet lekker. Normale mp4 streamt die wel aardig, bijna geen haperingen maar divx en mkv via vlc lopen niet echt vloeiend. Blijft af en toe toch haken. Als ik dezelfde bestanden vanaf mijn htpc via airvideo afspeel op een ipad loopt alles altijd vloeiend.
Dat zal eerder aan de WiFi-verbinding liggen dan aan de (kwaliteit van de) NAS.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Airvideo is streamen.. Je pushed het van A naar B. VLC speelt gewoon af vanaf een netwerk-share, en is geen streaming... VLC kan alles op z'n sloffen afspelen, en het haperen komt dan door een brak netwerk. Je kan er overigens ook gewoon de buffers verhogen. Of MPC:HC gebruiken kan ook..

Het ligt dus niet aan de hardware, maar aan de user in dit geval ;)

Ey!! Macarena \o/

• marchanekamp
RaZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:26:
Airvideo is streamen.. Je pushed het van A naar B. VLC speelt gewoon af vanaf een netwerk-share, en is geen streaming... VLC kan alles op z'n sloffen afspelen, en het haperen komt dan door een brak netwerk. Je kan er overigens ook gewoon de buffers verhogen. Of MPC:HC gebruiken kan ook..

Het ligt dus niet aan de hardware, maar aan de user in dit geval ;)
Buffer heb ik al verhoogt naar max.

Je netwerk verhaal snap ik...maar...

A. Het kan niet aan mijn netwerk liggen want ook als ik met vlc vanaf mijn htpc kijk is alles vloeiend.
B. Het probleem ligt dan toch bij de lacie...ik verbind via upnp de lacie met de ipad...daar komt mijn eigen netwerk niet aan te pas. Ook als ik met de ipad inlog op het netwerk van de lacie blijft het af en toe haperen.

Dus zijn er andere slimme mogelijkheden? Hoe werkt bijvoorbeeld een nas? Want heeft die ook de mogelijkheid om zelf een netwerk op te zetten en kan ik dan binnen dat wetwerk internetten via mijn iphone?

[ Voor 6% gewijzigd door marchanekamp op 26-03-2014 13:58 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zonder "eigen netwerk" is er geen uPNP mogelijk... U-PnP gaat dus over je eigen netwerk heen... Het klinkt meer op dat het gewoon DLNA is, en daar heb ik slechte ervaringen mee... Waardeloos systeem..

DLNA clients laten enkel zien wat DLNA servers uitsturen.. En als de server niet genoeg power heeft, zal je dat op elke client zien..

Hoe een nas werkt... Vrij eenvoudig... Het is een Network Attached Storage.. Krijg je dus een netwerk-share te zien.. En dan is het net alsof het van je eigen PC afkomstig is.. Of je het nu afspeelt vanuit c:\meuk, of vanaf u:\meuk (waarbij u dus een netwerkshare is) maakt dan niks uit.

Een NAS zorgt niet voor internet op je iphone.. Dat regelt je draadloze router waar je met je iphone naartoe connect..

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1