Toon posts:

Windows 8.1 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Heb voor het eerst een pc samengesteld, en windows 8.1 eom erbij gekocht.
Nu heb ik alle onderdelen van de pc al binnen behalve de videokaart. (dat kan nog 2/3 weken duren)
Kan ik windows oem gewoon al instaleren zonder dat ik op mijn videokaart wacht?
En kan ik over een jaar ofzo windows opnieuw instaleren zonder problemen?
Of is het misschien beter dat ik de eom versie terug stuur een een retail koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik neem aan dat je nu dan een onboard videokaart gebruikt? Dan kan je Windows 8.1 gewoon installeren ja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:19:
Beste Tweakers

Heb voor het eerst een pc samengesteld, en windows 8.1 eom erbij gekocht.
Nu heb ik alle onderdelen van de pc al binnen behalve de videokaart. (dat kan nog 2/3 weken duren)
Kan ik windows oem gewoon al instaleren zonder dat ik op mijn videokaart wacht?
Als je zoals Ramon zegt een onboard hebt, geen probleem. Je moet toch iets kunnen zien om te kunnen installeren.
En kan ik over een jaar ofzo windows opnieuw instaleren zonder problemen?
Als 't nog prima draait, waarom zou je dan een herinstallatie moeten doen? Maar ja, dat is gewoon mogelijk. Je kan 'm ook over een paar maanden al opnieuw installeren, en volgend jaar nog een keer, en 't jaar daarop weer.
Of is het misschien beter dat ik de eom versie terug stuur een een retail koop?
Sinds Windows 8 is er geen echte retail meer. Dat heet tegenwoordig OEM Systembuilder. Dus zelfs al zou je een andere computer met 8.1 willen uitrusten, kom je op een OEM uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt begon effe ongerust te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Als je echt bang bent dat je activatie vervalt na het plaatsen van nieuwe hardware, dan kan je er natuurlijk ook voor kiezen om te wachten met de activatie tot je de videokaart hebt geplaats. Je hebt 30 dagen trial dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wel slim ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

weebl

YARR!

Ik denk dat door het plaatsen van een videokaart je activatie niet vervalt hoor. Pas als je het moederbord en de CPU enzo gaat vervangen kan het volgens mij vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 06:57

Fixer

FP ProMod
In het verleden (bij Vista en Windows 7) was het mogelijk om zaken als je videokaart of je RAM te vervangen zonder opnieuw je OS te activeren, aldus een Support Engineer van Microsoft.

In het verleden heb ik ook wel eens een moederbord moeten vervangen en kon zodoende mijn Windows 7 installatie niet meer activeren. Na Microsoft telefonisch gecontacteerd te hebben is het echter (kostenloos) opgelost.

Ze schijnen bij Windows 8 "substantial hardware changes" nu echter altijd te gedogen, als ik hun site mag geloven: "If you made substantial hardware changes to your PC, such as replacing your hard drive or motherboard, you need to contact support to activate Windows by phone." bron.

Maar goed, een videokaart vervangen wordt volgens mij niet opgevat als een "substantial hardware change", dus je zou na het vervangen van jouw videokaart Windows 8 zonder problemen moeten kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De activatie van Windows 7 zit in de zogenoemde hardware UUID. Die is gekoppeld aan je moederbord. Het vervangen van de CPU of het plaatsten van een videokaart verandert daar niets aan. Een ander moederbord, zelfs als 't hetzelfde type is, wel. Hoe 't met 8 en 8.1 zit weet ik niet, maar zou verwachten dat 't onveranderd is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1