Windows 7 of 8.1 op een oude laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Aangezien de support op Windows XP stopt moet ik het OS upgraden op een oude laptop. Dit is een NEC Versa P550 met een 1.86 GHz Pentium en 1 GB ram. Dus hij voldoet net aan de minimum eisen van Microsoft (die hetzelfde zijn voor 7 en 8 ). Windows 7 leek mij een logische keuze. Maar ik lees op sommige plaatsen dat 8 beter geoptimaliseerd zou zijn: http://mobileoffice.about...-Or-Device-Compatible.htm
Of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windows 8.1 is inderdaad een stuk sneller dan Windows 7 en zal dus beter lopen. Maar het zal allebei niet echt soepel lopen denk ik, tenzij je er bijvoorbeeld 1GB bij zet. Ook de CPU is wel érg oud. Ik weet niet wat je verder met de laptop doet?

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 22-03-2014 15:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij m'n buren heb ik op een laptop met 2 GB RAM en een Intel Core Duo T2300 (1,66 GHz) 8.1 gezet en draait prima. Opstarten is verbazend sneller dan XP dat deed. Als je Windows moet gebruiken, kan je het beste 8.1 nemen. Zeker ook met de komende update die 'm beter laat draaien op machines met maar 1 GB geheugen.

Maar als je er niet veel mee doet, zoals beetje browsen, mailen en een briefje typen, kan je misschien beter kijken naar een Linux distributie. Mint is een goede keus bijvoorbeeld. Heb je geen extra kosten voor een OS en ben je toch nog veilig bezig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een P550 gaat geen windows 8 draaien, daarvoor mist de processor teveel features

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:54:
Een P550 gaat geen windows 8 draaien, daarvoor mist de processor teveel features
Draai hier zelf Windows 8.1 op een P4 3,2 Ghz en draait prima. Zou niet weten waarom dat niet op Intel Core Duo T2300 zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MikeOO schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:58:
[...]

Draai hier zelf Windows 8.1 op een P4 3,2 Ghz en draait prima. Zou niet weten waarom dat niet op Intel Core Duo T2300 zou kunnen.
Hij heeft het over de TS, niet de mijne. De Pentium M 730 heeft niet genoeg CPU instructies om 8 aan te kunnen blijkbaar. Geen idee, dat kan de TS uitzoeken met de MS tool.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Hero of Time schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:04:
[...]

Hij heeft het over de TS, niet de mijne. De Pentium M 730 heeft niet genoeg CPU instructies om 8 aan te kunnen blijkbaar. Geen idee, dat kan de TS uitzoeken met de MS tool.
Je hebt gelijk zat ff niet op te letten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Hangt er allemaal vanaf hoeveel tijd je wilt spenderen aan het zoeken naar drivers.
Bij laptops is dat vaak problematisch, misschien is dit eerst een onderzoekje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Je hebt:
PAE (Physical Address Extension of Extensie van fysiek adres), NX (NX processor bit) en SSE2 (Streaming SIMD Extensions 2) nodig voor windows 8. Volgens heeft de processor geen support voor NX, de andere twee wel.
Er zitten geen universele drivers bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poeh een pentium M, daar wil je xp eigenlijk geeneens op draaien (schoon gaat wel) maar met sp3 en software erbi word hij ingehaald door dikke stront door een trechter.

Iperf

Pagina: 1