Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xamarin iOS learning path

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik ben .NET developer en wil in mijn vrije tijd met Xamarin iOS gaan spelen. Ik ben op zoek naar handige boeken/sites etc om snel een leuke app te kunnen bouwen.

Helaas vind ik vrij weinig boeken en ben daarom maar gewoon begonnen met het bouwen van een simpele app. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Gewoon bouwen en gaandeweg eea. uitzoeken of toch anders?

• Loy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:46

Loy

Aangezien Xamarin voor iOS en Android vooral een wrapper om de native frameworks is, kun je ook prima de tutorials voor native iOS en Android volgen.

Het enige dat je moet doen is de tutorial-code van Objective-C (of Java) vertalen naar C#. Voor Java is dat heel makkelijk: methods met hoofdletters laten beginnen en de Java getters/setters vervangen door C#-properties.

Chaos is more logic than you understand

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 18:21

thof

FP ProMod
Op PluralSight staat ook het een en ander, maar weet niet of je daar toegang toe hebt. Wat ook nog wel eens kan helpen is zoeken op 'Mono Touch' i.p.v. 'Xamarin iOs' of 'Mono Droid' vs 'Xamarin Android'. Je krijgt dan wel wat oudere resultaten, maar voor een start kan het net helpen. Houd er wel rekening mee dat Xamarin een 30 dagen trial is, welke gekoppeld is aan je e-mailadres.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
thof schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:04:
Op PluralSight staat ook het een en ander, maar weet niet of je daar toegang toe hebt. Wat ook nog wel eens kan helpen is zoeken op 'Mono Touch' i.p.v. 'Xamarin iOs' of 'Mono Droid' vs 'Xamarin Android'. Je krijgt dan wel wat oudere resultaten, maar voor een start kan het net helpen. Houd er wel rekening mee dat Xamarin een 30 dagen trial is, welke gekoppeld is aan je e-mailadres.
Toevallig net een pluralsight video bekeken over iOS. Helaas geen abo, maar "vond" deze op internet.

Zal gaan zoeken op Mono touch en Objective C zoals hierboven is aangegeven. Tnx. Wel leuk project dit, hoop snel een leuke app te kunnen maken!

Met de gratis editie kan ik toch nog wel een redelijke app maken? Of loop je snel tegen de beperking aan van de grootte van de app?

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 22-03-2014 16:11 ]

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 15:40
Ik kijk vaak op http://planet.xamarin.com/ hier staan vaak leuke tutorials / how to's van nieuwe technologieën die xamarin introduceert.

http://visualstudiomagazi...-pages/mobile-how-to.aspx is ook een goede site om in de gaten te houden als je met xamarin aan de slag gaat.

Als je nog nooit met een mobile platform(IOS / android ) gewerkt hebt idd aanraden om deze eerst even door te nemen dit maakt het ontwikkelen een stuk makkelijker.
Tennisbal schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Toevallig net een pluralsight video bekeken over iOS. Helaas geen abo, maar "vond" deze op internet.

Zal gaan zoeken op Mono touch en Objective C zoals hierboven is aangegeven. Tnx. Wel leuk project dit, hoop snel een leuke app te kunnen maken!

Met de gratis editie kan ik toch nog wel een redelijke app maken? Of loop je snel tegen de beperking aan van de grootte van de app?
Ik liep snel tegen het feit aan dat mijn app te groot wordt met de gratis versie maar je hebt zo als hierboven ook al aangegeven een 30 day trial. Binnen die tijd kun al een leuk app maken ;)

[ Voor 45% gewijzigd door koekjeh op 26-08-2014 13:28 ]